• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • Snöviolen
    Alecto skrev 2013-01-11 15:08:30 följande:
    Jag har tre barn med samma karl... och jag blev inte av med oskulden när jag var tolv... 

Jag är nog inte svensk då.... 
    Jag själv har också tre barn med samma karl och inte låg jag runt med killar då jag var tolv år. Hade fan knapp pussat en kille då. Ja och nu så har vi separerat och än har jag inte legat runt eller haft sex sen augusti förra året.
    Så jag måste också vara osvensk.
  • Smartie
    Ejder skrev 2013-01-11 14:59:59 följande:
    Eftersom en mans sociala status går upp medan det går ner för en kvinna känns det föga aktuellt. En man kan inte vara billig. Det skulle väl vara om du åker ner till Gambia med ett par feminister som du kan påstå det i så fall.

Om en kvinna kan vara billig kan en man självklart vara det. Allt annat är idioti och hör bara hemma i primitiva kulturer. Dessutom faller ditt argument om "trygga relationer" som ett korthus. Om inte män kan ta ansvar för sin sexualitet, varför skulle då kvinnor göra det? För hållbarheten relationer krävs att båda könen tar ansvar, om män fortsätter doppa i allt som rör sig är de ett lika stort problem som kvinnorna. It takes two to tango.
  • Girlfriend

Ju mer jag har läst i tråden, ju mer upprörd blir jag över hur inskränkta människor det finns i vårt samhälle.

TS, du har fortfarande inte svarat på mitt tidigare inlägg (#170), men det kanske bara passar att svara på vissa?

• Alecto
    Snöviolen skrev 2013-01-11 15:14:14 följande:
    Jag själv har också tre barn med samma karl och inte låg jag runt med killar då jag var tolv år. Hade fan knapp pussat en kille då. Ja och nu så har vi separerat och än har jag inte legat runt eller haft sex sen augusti förra året.
    Så jag måste också vara osvensk.
    När jag var tolv lekte jag med barbie fortfarande - pussas var något min barbie gjorde typ...

Shit vad jag känner mig splittrad nu. 
  • lightfish

Ehm... Känns som om du är en aningen rasistisk som dömer ut alla svenskar (eller många) som rasister.

Om jag hade fått en peng varenda gång jag blev kallad "svenne" eller "svennehora" för att jag gjorde mitt tidigare jobb så hade jag varit rik. Nu var det en mångkulturell arbetsplats jag hade så ofta fanns det någon som backade mig och bad personen dra.

Det finns gott om smygrasister bland andra än svenskar men det pratas det väldigt tyst om.

• Snöviolen
    Alecto skrev 2013-01-11 15:16:57 följande:
    När jag var tolv lekte jag med barbie fortfarande - pussas var något min barbie gjorde typ...

Ja ts måste ha blandat i hop det här. För nu kommer jag i håg att det var ju Barbies som strulade runt med dessa Ken . Inte riktiga tolvåringar
  • jashrinah
    Alecto skrev 2013-01-11 15:16:57 följande:

förstår hur du känner , jag låg inte heller runt när jag var 12 , så jag kan inte heller vara svensk. 
    och nyss fick jag ju veta att jag inte är förlovad , inte är gravid , att jag är otrogen mot min man och att jag tydligen använder premetivmedel ...

• Persisk
    Girlfriend skrev 2013-01-11 14:18:11 följande:
    Varför drar DU alla "svenskar" över en kam och sedan har mage att gnälla över hur du själv tycker dig bli orättvist behandlad?! Vad är din definition av "svensk" egentligen? Är man blond med blå ögon och bor i Sverige eller ska man vara född här med helsvenska föräldrar? Räcker det att ena föräldern är svensk för att passa in i din "svenskmall" som tycks vara en tjej som gillar att leva sitt liv efter sina egna intressen och bejaka sin sexualitet och samtidigt vara en person med pinne i röven som inte vågar säga ifrån?

Alla människor som bor i det här landet har olika värderingar och olika syn på livet. Det kan mycket väl vara en betydligt större skillnad i värderingar och livssyn mellan två "helsvenskar" (vi kan säga infödda svenskar tre generationer tillbaka) än det är mellan en "helsvensk" och en iranier.

Du gör precis det du beskriver att "svenskar" gör, du är en smygrasist enligt din egen definition.
    Etnisk svensk är ju en som härstammar från Sverige, har endast Svenska som modersmål, Svenskt utseende (nordiskt).  Blandfamiljer (svensk & iranier) det beror helt och hållet på om de väljer att leva efter den persiska kulturen och prata persiska eller den svenska , svenska är ju det vanliga för den svenska partnern i förhållandet kan inte persiska men den iranska partnern kan svenska och det är ju det rätta. Jag drar inte alla Svenskar över en kam, påpeka flera gånger att många är så och många betyder ju inte alla ?
  • Alecto
    Snöviolen skrev 2013-01-11 15:20:26 följande:
    Ja ts måste ha blandat i hop det här. För nu kommer jag i håg att det var ju Barbies som strulade runt med dessa Ken . Inte riktiga tolvåringar
    precis!!!!!! 
  • Alecto
    jashrinah skrev 2013-01-11 15:21:32 följande:
    förstår hur du känner , jag låg inte heller runt när jag var 12 , så jag kan inte heller vara svensk. 
    och nyss fick jag ju veta att jag inte är förlovad , inte är gravid , att jag är otrogen mot min man och att jag tydligen använder premetivmedel ...

Men det är tur att alla andra vet hur vi skall leva våra liv och hur vi skall vara - för det vet vi ju inte själva...
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..