• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • Rikard
    Persisk skrev 2013-01-11 12:44:26 följande:
    Jag bryr mig inte om hon kände sig kränkt av sanningen, hennes problem. Är man billig och äcklig och ligger runt hela tiden så får man skylla sig själv att man förlorar vänner och att en vän som är rak på sak som mig säger åt det till henne att ditt beteende är vidrigt,äckligt och billigt. Man måste alltid ta sanningen  även om det är svårt så är ju livets regel att man ska vara ärlig mot sig själv samt leva i verkligheten och acceptera sanningen.
    Du har vissa värderingar om hur en kvinna ska bete sig. Din väninna bröt mot detta och du kallade henne en massa nedvärderande och kränkande saker och kallar det sanning. Dina värderingar inte sanningar. De är värderingar. 
    Jag beundrar din väninna som hade ryggrad nog att säga upp bekantskapen med en så inskränkt, fördomsfull och fördömande person som du.

Det var naturligtvis inte särskilt sympatiskt av din väninna att skylla din dumhet och din oförskämdhet på att du inte är etnisk svensk, men kom ihåg att det kom efter att du betett dig väldigt oförskämt och illa mot henne. 
  • Inima

Känns som att detta är en fråga endast TS kan kasta ljus över Alecto.

• hoppipannkakan
    Snöviolen skrev 2013-01-11 16:26:29 följande:

Ts hjärna.
    Jäkla rasist!  

Flört 
  • 1022
    Persisk skrev 2013-01-11 14:57:43 följande:
    haha av den enkla anledningen att du säkert också byter kille och säng oftare än du byter underkläder Flört Som sagt, VERY TYPICAL Swedish behavior 
    Får jag fråga Persikan vad hon anser om Svenska killar?
  • Inima

Cogito. Sex är ju äckligt och onormalt så risken finns helt klart.

• Alecto
    Inima skrev 2013-01-11 16:26:51 följande:
    Känns som att detta är en fråga endast TS kan kasta ljus över Alecto.
    Ja, men jag tror inte vi får svar - eftersom TS inte svarar på frågor 
  • Rikard
    Persisk skrev 2013-01-11 15:30:15 följande:
    men herregud det går inte ens att jämföra svenska tjejer med Iranska, inte en chans.. även de ''vildaste'' tjejerna från Iran eller resten av Mellanöstern är inte lika lössläpta samt lätta som vissa Svenska tjejer. Det hänger en hel del i det du säger att det är olika kulturer och i mellanöstern så är det inte lika öppet, sex pratas det inte om, det är bara giftermål samt äktenskap och sen får man ha sex men du ska veta att även där så sker allt under ytan dvs i hemlighet men inget tar priset förutom Sverige och resten av Norden länderna för de har samma kultur som Svenskar. 
    Av mycket personlig erfarenhet vet jag att du har helt fel i om kvinnor från Mellanöstern. Fel på alla punkter dessutom.
    Min erfarenhet kommer av kvinnor som kom från Mellanöstern i vuxen ålder (strax över 20). 

Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..