• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • Smartie

Varför skulle TS vara en SD-värvare? Tror ni inte att det finns perser, araber, turkar, amerikaner, japaner (typ alla nationaliteter) som tycker som hon?

Det är inte bara etniska svenskar som är rasister eller fördomsfulla och synen på sex, könsroller mm hör till de områden som skiljer sig allra mest mellan olika kulturer. Särskilt mellan det förhållandevis sekulariserade väst och resten av världen.

Sen brukar inte just iranier uttrycka de åsikter TS gör, svensk-iranier brukar vara mer moderna, bildade och "anpassade" än så. Men det betyder inte att TS är falsk, vi är ju alla individer, finns även etniska svenskar som tycker som hon. Dessutom är hon ju inte ens anonym, hon har bild mm. Vilket "troll" inte brukar ha.

Varför frågar sig ingen om rasistiska eller fördomsfulla trådar om invandrare, egentligen är startade av någon antirasist eller expovärvare? I ett försök att dra invandrigskritiska i smutsen?  

• Persisk
    Åkte till Kista galleria med min syster och hennes barn för att äta, så det var därför jag inte svarade/var utloggad här. Ojjjj vad många som har skrivit ser jag, många är upprörda..
    Har nu läst allt ni har skrivit och vissa är inte ens värda ett svar och jag har varken ork eller lust att svara på alla.
    jag har förklarat flera gånger att jag inte menade att ALLA svenska tjejer är så men många är så tyvärr.
    Och du som skriver att jag ska bli Svensk, hur menar du? Man kan inte ändra på sin etniska ursprung, eftersom jag är etnisk Pers från Iran så är jag just iranska, men med Svenskt medborgarskap för jag bor i Sverige och räknas som svensk i ''nationalitet'' sammanhang, Eller rätta termen är nog Svensk med Iransk/persiskt ursprung.

• Persisk

Oj blev lite fel på texten där, men jag var som sagt inte hemma, jag har sagt flera gånger att jag inte menade att ALLA svenska tjejer är så, många är så tyvärr men inte alla. 

Ser att många är upprörda, har läst det ni skrivit, mycket av det är inte ens värd ett svar.

• Persisk
    Smartie skrev 2013-01-11 17:18:10 följande:
    Varför skulle TS vara en SD-värvare? Tror ni inte att det finns perser, araber, turkar, amerikaner, japaner (typ alla nationaliteter) som tycker som hon?

Det är inte bara etniska svenskar som är rasister eller fördomsfulla och synen på sex, könsroller mm hör till de områden som skiljer sig allra mest mellan olika kulturer. Särskilt mellan det förhållandevis sekulariserade väst och resten av världen.

Sen brukar inte just iranier uttrycka de åsikter TS gör, svensk-iranier brukar vara mer moderna, bildade och "anpassade" än så. Men det betyder inte att TS är falsk, vi är ju alla individer, finns även etniska svenskar som tycker som hon. Dessutom är hon ju inte ens anonym, hon har bild mm. Vilket "troll" inte brukar ha.

Varför frågar sig ingen om rasistiska eller fördomsfulla trådar om invandrare, egentligen är startade av någon antirasist eller expovärvare? I ett försök att dra invandrigskritiska i smutsen?  
    Hur skiljer mina åsikter från andra Iranier? Jag har sagt sanningen bara, om man tar illa upp av det så är det inte mitt problem. 
  • Persisk
    TatijaNa91 skrev 2013-01-11 17:11:17 följande:
    Det är väldigt underhållande att läsa din tråd TS, med tanke på att de flesta från just mellanöstern tycker samma sak om ER iranier som du skriver om svenskar!  De är så måna om att passa in i det svenska samhället att de glömmer både sin religion och sin kultur så fort de sätter sin fot här.  Det är mycket vanligt att ni (läs iranier) har sex före äktenskapet, och du har gift dig ganska ungt. Det tror jag beror på att just du faller i den kategorin och skyndar dig att gifta dig ,utan att det kommer fram vad du gjort!   Ni byter åsikter beroende på vem ni talar med, dina svenska kompisar dög innan du var gift, men nu tror jag att du bara är svartsjuk att du inte kan leva som du gjort tidigare. ( läs analsex).    Du lider av något som kallas för mindervärdighetskomplex!!!
    hatar när folk går över sin gräns, vem fan är du.. du känner inte ens mig, du har ingen rätt att sitta och skriva saker om mig som du tror jag är i din lilla värld, att du nämnde analsex visar bara hur du är samt tänker, jag är gift och helt nöjd med mitt liv och älskar min man, Har fortfarande ett par Svenska kompisar kvar men de som var rasistiska är ute ur mitt liv nu tack och lov, inte jag som förlorar på det utan det är dom (min fd. vän) som jag bröt kontakten med nyligen.
  • Persisk
    Jag är jag du är du skrev 2013-01-11 17:04:48 följande:

Och du dömer svenska tjejer efter vad TVÅ tjejer gör?  Jag var 18 när jag förlorade oskulden.

Om du är svensk medborgare och anser dig vara svensk......sluta då att hoppa på svenska tjejer och säga att utländska tjejer är så mycket bättre!!

Jag har inte hoppat på någon Glad Jag sa bara sanningen som nästan alla vet, ni svenskar vet det också men tyvärr så väljer många av er att förneka det. Och du jag är Svensk medborgare ja, men Persiskt till etnicitet. Sånt kan man inte ändra på, så med kommentaren .'bli svensk'' .. vad menas med det? går inte och ändra på sin ursprung/ras/etnicitet 
  • TatijaNa91
    Persisk skrev 2013-01-11 17:33:53 följande:
    hatar när folk går över sin gräns, vem fan är du.. du känner inte ens mig, du har ingen rätt att sitta och skriva saker om mig som du tror jag är i din lilla värld, att du nämnde analsex visar bara hur du är samt tänker, jag är gift och helt nöjd med mitt liv och älskar min man, Har fortfarande ett par Svenska kompisar kvar men de som var rasistiska är ute ur mitt liv nu tack och lov, inte jag som förlorar på det utan det är dom (min fd. vän) som jag bröt kontakten med nyligen.
    men du tar j-t snabbt till dig när man säger personliga saker till dig, vilket tyder på att du känner dig träffadSolig
      nej jag känner inte dig men om jag tittar på din bild ,föreställer jag mig dig som sånan iallafall. Håller du inte med mig om att många från mellanösternländer faktiskt ser ner på er , och känner dem som går till era iranska fester inte för att träffa en svensk tjej utan en (billig ,dina ord) iransk tjej ,som bjuder på något som anses i sverige vara lite förbjudet. just det ANALSEX!  förneka inte fakta, har hört det från fleraaaaaa personer!
  • mojnemenito

Har inte läst hela tråden,men utifrån vissa av dina inlägg ts...så verkar du hysa agg mot svenska tjejer och killar..o ja du säger "jag menar inte att alla är så" bla bla....du måste ju du förstå att alla svenskar inte tror illa om dig. Jag menar så som du har fördomar om.svenskar (inte alla ) så har även dom fördomar om dig (inte alla). Jag förstår inte vart du vill komma med din tråd? För uppenbarligen så verkar du själv.minst lika hatisk.

• TatijaNa91
    mojnemenito skrev 2013-01-11 17:40:41 följande:
    Har inte läst hela tråden,men utifrån vissa av dina inlägg ts...så verkar du hysa agg mot svenska tjejer och killar..o ja du säger "jag menar inte att alla är så" bla bla....du måste ju du förstå att alla svenskar inte tror illa om dig. Jag menar så som du har fördomar om.svenskar (inte alla ) så har även dom fördomar om dig (inte alla). Jag förstår inte vart du vill komma med din tråd? För uppenbarligen så verkar du själv.minst lika hatisk.
    och du är också en väldigt hatisk person (läst religionstrådarna)
  • mojnemenito
    Rikard skrev 2013-01-11 16:25:53 följande:
    Du har vissa värderingar om hur en kvinna ska bete sig. Din väninna bröt mot detta och du kallade henne en massa nedvärderande och kränkande saker och kallar det sanning. Dina värderingar inte sanningar. De är värderingar.  Jag beundrar din väninna som hade ryggrad nog att säga upp bekantskapen med en så inskränkt, fördomsfull och fördömande person som du. Det var naturligtvis inte särskilt sympatiskt av din väninna att skylla din dumhet och din oförskämdhet på att du inte är etnisk svensk, men kom ihåg att det kom efter att du betett dig väldigt oförskämt och illa mot henne. 

Well said.
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..