• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • Jag är jag du är du

TS, du tycker att svenska tjejer att lösaktiga mm........jag har kollat på din bild och tycker att du ser väldigt lösaktig ut.

• TatijaNa91
    Persisk skrev 2013-01-11 18:45:43 följande:
    det finns självklart , ingen har förnekat det gumman men majoriteten av iranska killar tar en Iransk tjej... såg en statistisk om blandäktenskap förut och andelen var mycket liten dvs det var en liiten minoritet. På samma sätt som de flesta Svenskar bildar familj med en annan Svensk så gör invandrare samma sak.
    men fattar du inte att när du säger att iranska killar ser svenska tjejer som sexobjekt så motsäger ju du dig själv gumman? hur stor den är procentuellt vet jag inte men det förekommer och att som du säger i nån stastestik(hhhmmmm) om nu det skulle vara fallet kanske det inte är killarna som nekar tjejerna utan tjejerna som inte vill gifta sig med en iranier???
  • Persisk
    mojnemenito skrev 2013-01-11 18:52:35 följande:

Du säger "ni" jag ser mig sj som europé..svensk medborgare född utomlands..älskar sverige o mitt hemland. alla är olika det handlar inte om man är svensk eller iranier. jag har aldrig under mina 20 år i sverige stött på sådana kommentarer som du. kanske umgås dj med fel folk eller ger fel signaler själv?
    Är det jag säger lögn och påhitt tycker du? är inte många Svenska tjejer just kända för detta? förstår inte varför ni tar åt er av sanningen och de som känner sig träffade är självklart de som lever på det sättet.  GladGlad
  • ummabdilleh
    Svenskflicka skrev 2013-01-11 18:47:10 följande:
    Är det då bättre att säga det rakt ut eller. Vissa har lärt sig att hålla mun även om man inte tycker om vissa saker. Hur skulle det annars se ut om alla gick runt och sa vad man tyckte direkt till folk. Man behöver inte vara oärlig för det, utan man behöver helt enkelt inte umgås med de människor man inte tycker passar en. 

svensktyska.blogg.se/ 

japp..det haller jag med i, att man inte behover umgas med folk som inte passar en, men det roliga ar att om en utlandsk sager att den inte umgas med svenskar for de inte passar en da ar man rasist, och inte vill anpassa sig till landet man lever i sager en svensk samma da ar den inte det
  • 1022
    Persisk skrev 2013-01-11 17:54:09 följande:
    Det jag ville veta är VARFÖR helt plötsligt så blir ni rasistiska . jag förvänta mig aldrig att min fd Vän skulle säga sånt alltså med andra ord vara rasistiskt mot mig, Inte första gången sånt sker som sagt har varit med om mycket... jag chattade med en Svensk kille för länge sen och han var intresserad av mig men han var inte direkt min typ så jag sa åt honom rak på sak att du är inte min typ, och han blev förbannad och skrev massa rasistiska nedlåtande saker om mig och blocka mig direkt..riktigt fegt och omoget gjort ;) så inte första gången jag är med om sånt.

Känns som att när ni har håller på att ''förlora'' i olika sammanhang så kommer er rasistiska sida fram i brist på att komma med nåt bättre.. och självklart är inte alla Svenskar så men många är så tyvärr. 

Någon frågade vad jag tycker om Svenska killar, jag har haft relationer med Svenska killar och som bland alla andra folkslag så finns det de som ser bra ut och är heta och de som är mindre snygga :) men jag personligen föredrar killar av min egna sort, dvs från mellanöstern och helst Iran och nu är jag ju gift med en underbar Iransk kille, vi har samma språk, samma kultur, samma tankesätt, samma utseende typ så det blir inga kulturkrockar om man säger så Glad
    Jag funderade väl mer på om du tycker att de är lika billiga som svenska tjejer, eller det kanske bara är kvinnor som måste bära upp din typ av värderingar?
  • TatijaNa91
    Jag är jag du är du skrev 2013-01-11 18:53:45 följande:
    TS, du tycker att svenska tjejer att lösaktiga mm........jag har kollat på din bild och tycker att du ser väldigt lösaktig ut.
    men det får man inte säga, utan att bli kallad rasse  Obestämd
  • Persisk
    Jag är jag du är du skrev 2013-01-11 18:53:45 följande:
    Din åsikt som sagt, jag bryr mig inte alls vad du tycker eller säger om mig för du känner inte mig då tar jag självklart inte åt mig av det du säger till mig Glad
  • Namine
    Persisk skrev 2013-01-11 18:36:07 följande:
    Det beror på, om man är religiös muslim så bär man slöja men mestadels av utlänningar från mellanöstern bär inte slöja här i sverige, Iranier är ju kända för att inte vara så religiösa.. besök bara kista t,ex du ser knappt några Svenskar, du ser däremot massa Iranier,kurder, syrianer,turkar osv.. inte så mkt slöja där.

Våra killar ser Svenska tjejer som sexobjekt(Tyvärr) pga att svenska tjejer har förstört sitt egna rykte, de är lätta att få, öppnar upp låren för vem som helst .(har sett och fått det bekräftad många gånger) Inte alla våra killar ser er som sexobjekt samt alla svenska tjejer är inte på det viset, en del är det däremot.

I tidig ålder så ser man oftast svenska tjejer med utländska killar men i slutändan så väljer alltid våra killar tjejer av sin egna sort, detta ser jag dagligen.. de flesta av mina utlänska killkompisar har haft relationer med svenska tjejer men när det kommer till det ''seriösa'' samt riktiga'' så väljer de oss, dvs mellanöstern tjejer.

Helt vanligt att man väljer att bilda familj med en som kommer från samma land. 
    haha det där är ju bara så fel. du drar ju alla över en kam om och om igen. du vet inte hur ALLA svenska tjejer är och inte heller hur ALLA iranier är.
    min blivande man har sagt att han ALDRIG skulle kunna vara tillsammans med en kvinna från mellanöstern för dom är manipulativa och kontrollfreaks. kontrollerar allt deras män gör, förföljer dom och är allmänt galna.
    Han har med andra ord frivilligt valt en svensk tjej att gifta sig med vilket vi gör i juli och skaffa barn med vilket vi börjar med i april. kors i taket måste jag säga om det är som du säger. man väljer att skaffa med någon från samma land.
  • Svatte

TS: Jävlar vad snygg du är! Och som svar på frågan så är det inte bara svenskar, tyvärr verkar det vara ett vanligt fenomen i hela världen. Försök undvika de som det skriker "Svensson" om om du vill undvika smygrasister.

Såna som startar upprop om de läser i Aftonbladet att det fanns ett luciatåg på en skola i Sverige 2012 utan pepparkaksgubbar. Men i övrigt skiter totalt i världen utanför sina Fredagschips och ungarnas dagis...

• Hoppentoss

Hmmm.....Jag har nu läst hela tråden och tycler att TS syn på svenskar, kränkningar är obotat insnöat.

Om jag skulle resonera som TS så skulle min syn på alla persiska kvinnor vara att dom är otrogna svin.

Orsak:

Jag har en Svensk vän som har haft en kille i hela sitt liv, dom är gifta och har barn.
    En persikt gift kvinna skickar sitt könsorgan och bilder där hon leker med dildo.
    Hon skickar meddelanden om att hon vill vara med mannen.
    Två gånger har mannen och den persiska kvinnan träffats och legat med varandra.
    Min vän bad kvinnan att hålla sig till sin man.
    men enligt sms och dyligt så fortsätter kvinnan att bjuda ut sig. (OBS mannen i fallet beter sig som ett svin han med som faller)
    Nu har min vän sparkat ut killen.
    Kvinnan forsätter att ligga med både sin man och min väns man.

Så....i normala fall skulle jag resonera vilka två svin som går bakom min vän.

Men i TS sett att resonera skall jag resonera att alla persiska kvinnor är otrogna eftersom det är "min sanning" i min lilla värld då jag inte har erfarenhet av några andra persiska kvinnor.  

Ja du TS   Ditt resonemang är lika rasistisk som du säger att din fd vän är.

Du kränkte din fd rejält.

Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..