• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • Svenskflicka
    ummabdilleh skrev 2013-01-11 18:55:12 följande:

japp..det haller jag med i, att man inte behover umgas med folk som inte passar en, men det roliga ar att om en utlandsk sager att den inte umgas med svenskar for de inte passar en da ar man rasist, och inte vill anpassa sig till landet man lever i sager en svensk samma da ar den inte det
    Har jag aldrig hört.

svensktyska.blogg.se/ 
  • Jag är jag du är du
    Hoppentoss skrev 2013-01-11 19:05:23 följande:

Kan bara hålla med.

Glad
    Lapsang skrev 2013-01-11 19:05:57 följande:
    Lågutbildade svenskar känner sig hotade att det inte ska finnas jobb till dem om det kommer många invandrare och konkurrerar med dem på arbetsmarknaden, tror jag. Kommer inte på någon annan förklaring till att högutbildade är mycket mindre rasistiska.
    Finns rasism även bland högutbildade........

• Persisk

Jag säger bara, besök nån turistort i Turkiet .. ni kommer få se massor med lättklädda svenska tjejer som springer efter turkarna där för att få sex Flört Detta är ju inget nytt, Ni vill testa nåt nytt och kanske är trötta på de vanliga tråkiga Svensson livet här hemma..därför drar ni dit, de mesta är ju ensamma tjej gäng som åker dit för att festa vild samt få ligga med snygga & exotiska turkiska killar. 

• alo99
    Persisk skrev 2013-01-10 21:40:49 följande:
    Självklart var det rasistiskt för hon kränkte mig pga min etnicitet, ursprung osv..

Vet du inte vad ordet rasist innebär eller? 

Sitt och förneka det tills imorgon, acceptera bara att många av er är smyg rasister. 
    Ärligt talat så tror jag inte du vet vad rasism är/betyder.
  • Tjolinti

Ju mer TS skriver ju säkrare blir jag på att detta är TROLL. för ingen kan vara så sjuk i huvudet? Eller kanske? låter de folk på psyket ha FL konto? jag vet inte.

• Smartie

Men TS, de flesta svenska kvinnor har ju levt som du? Någon eller några kortare eller längre relationer. Sedan stadgar de sig, ev. gifter sig och får barn.

De flesta svenska män likaså.

Du skriver att du är 19 (?) och snart ska ha barn? När jag var 19 hade jag haft EN enda seriös relation samt bara haft sex med 2 st. Jag hade jämnåriga (SVENSKA) kompisar som var oskulder. Och nej, mina föräldrar höll inte mig i koppel för det, men jag fick inte göra precis som jag ville. Innan jag blev myndig alltså.

Har kusiner i 20-årsåldern och de har också haft några olika partners, men inte så många. Upplever dem inte som "udda" utan som helt normala / genomsnittliga.

Men visst finns det kvinnor som "knullar runt" (både svenska och utländska) MEN det egentliga problemet är ju inte att de bejakar sin sexualitet, utan att många av dem tar stora risker, är kraftigt berusade eller drogpåverkade, inte skyddar sig etc. Och DET är ett lika stort (om inte ännu större) problem bland MÄN som knullar runt!

• Persisk
    Namine skrev 2013-01-11 19:10:49 följande:
    och återigen så talar du emot dig själv.
    vissa är dåliga säger du om iranier. men så är det väl bland svenskar också. vissa är bra vissa är dåliga. vi känner iranska kvinnor som är lössläppta precis som vi känner svenska kvinnor som är det och samma sak med killarna. jag har aldrig varit så där bland annat. har bara haft två låååånga förhållanden. ett i tonåren och ett nu med min blivande man och mina framtida barns far. EN iranier! Som hellre väljer en svensk än ett iranier för dom är galna. enkelt.
    Vi är svåra ibland ja Flört inte lätt o kontrollera oss samt tillfredsställa alla våra behov, kräsna samt en aning bortskämda är vi också... men vi är fina så det är klart att vi ska vara kräsna samt ha krav och vara ''svåra''Skrattande
  • Jag är jag du är du
    Persisk skrev 2013-01-11 19:08:17 följande:
    Nej för iranska killar är varken pedofiler eller våldtäcksmän.. visst det finns vissa men det är precis som bland alla folkslag.. det finns bra samt dåligt folk.

Men att svenska tjejer är lössläpta samt lätta är ju ingen nyhet..  åk bara till nån semesterort i Turkiet så ser du hur svenska tjejer springer efter turkarna för att ha sex och många åker ju dit för att ha sex, annorlunda sex.. skillnad från de sexet de får hemma här i Sverige.. En Svensk tjejkompis sa såhär: Era killar är så annorlunda jämfört med våra killar, de är riktigt varma och sköna samt vet hur man tar han om en kvinna både ute samt i sängen GladJag har sett detta själv för 2 år sen då vi var i Antalya, såg många svenska tjejer, lättklädda med turkiska killar.. och bara gud vet vad dom gjorde senare Flört

Så det kan absolut inte vara turkarna som springer efter svenska tjejer då?!?  '
    Jag är svensk och är gift med en svensk kille - och jag får precis det jag vill ha i sängenTungan uteFlört
    Tjolinti skrev 2013-01-11 19:08:26 följande:

Tror det kan vara att högutbildade bor i områden där invandrare aldrig satt sin fot så det behöver inte bo med skiten....

Skål
    Svenskflicka skrev 2013-01-11 19:09:15 följande:
    Jag förstår att du inte är riktigt verklighetsförankrad. Din verklighet kanske består av att svenska flickor "viker" ut sig, men om majoriteten säger emot dig, vilken verklighet tror du att man väljer att gå efter. och vaddå acceptera, jag accepterar INTE att bli kallad billig  och lössläppt, lika lite som att man inte skall säga att alla muslimer är terrorister. 

Och inget ger er  rätt att kalla dig oss någonting, utan att vi försvarar oss, har du den insikten kommer du få fiender i livet. 

svensktyska.blogg.se/ 
    Håller medSkål
    Vitamin skrev 2013-01-11 19:09:27 följande:

"svenskar, som byter partner/sexpartner varje dag nästan"

Otroligt föraktfullt uttalande och en ren lögn.
    Vem tror du att du är som sprider skit över hela svenska folket?

Det är DU som är rasisten i den här tråden och det är såna som DU som gör svenskar negativt inställda till invandrare.
    Du tycker att du och ditt folk (iraner/persier) är bättre och snyggare än alla andra och du tycker att du har rätt att döma och uttala dig föraktfullt om ett helt folk. Det är exakt vad som gör en människat till rasist.

Men det är klart, du är ju inte en SMYG-rasist. Du är det ju helt öppet.

Kunde inte ha sagt det bättre självSkål

• Svenskflicka
    Persisk skrev 2013-01-11 19:08:17 följande:
    Nej för iranska killar är varken pedofiler eller våldtäcksmän.. visst det finns vissa men det är precis som bland alla folkslag.. det finns bra samt dåligt folk.

Men att svenska tjejer är lössläpta samt lätta är ju ingen nyhet..  åk bara till nån semesterort i Turkiet så ser du hur svenska tjejer springer efter turkarna för att ha sex och många åker ju dit för att ha sex, annorlunda sex.. skillnad från de sexet de får hemma här i Sverige.. En Svensk tjejkompis sa såhär: Era killar är så annorlunda jämfört med våra killar, de är riktigt varma och sköna samt vet hur man tar han om en kvinna både ute samt i sängen GladJag har sett detta själv för 2 år sen då vi var i Antalya, såg många svenska tjejer, lättklädda med turkiska killar.. och bara gud vet vad dom gjorde senare Flört
    Jaha, så nu vet du att det inte finns iranska pedofiler eller våldtäcksmän!!  Vilken planet bor du på egentligen? Enligt Oslopolisen så har alla grova våldtäkterna, de tre senaste åren begåtts av män ifrån afrika & mellanöstern. lite lustigt om alla samlades där, och här finns det bara blonda små pojkar som våldtar. Sist jag kolade så låg iran  mellanöstern. 

svensktyska.blogg.se/ 
  • alo99
    Persisk skrev 2013-01-10 22:46:37 följande:
    hahah folk är olika, alla iranier är inte på samma sätt men de flesta av oss är det, beteendemässigt eftersom det är ju det normala, vi har vuxit upp med den Persiska kulturen :) En kompis till mig säger alltid såhär, varje folkslag är som sitt klimat, svenskar är som sin tråkiga och kalla klimat... vi skrattar bort det oftast men vi ser det klart och tydligt.
    Detta tolkar jag som ett mycket fördomsfullt sätt att resonera...
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..