• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • Persisk
    Svenskflicka skrev 2013-01-11 19:31:55 följande:
    Men som sagt, din uppfattning är inte Sanning.

svensktyska.blogg.se/ 
    ehmm jo för jag har ju sett det så det betyder att det sker, herregud alltså, hur korkad får man vara.. 
  • Smartie
    ummabdilleh skrev 2013-01-11 19:29:22 följande:

de springer efter blondiner for de hoppas fa upppehallstillstand i sverige, inte for nåt annat
    Ehh, jag vet VARFÖR de springer efter blondiner. Knappast för att de är kära. Utan sex eller PUT är väl de två vanligaste anledningarna. 95 procent av alla skandinaviska kvinnor är också medvetna om detta.

Men TS antydde att det är kvinnorna som "jagar" dem och så är sällan fallet. En del av dem kanske lyckas smöra in sig hos någon eller några naiva turister, andra kanske rent av drabbas av äkta (ömsesidig) kärlek - det FINNS trots allt lyckliga och seriösa blandpar. Men i det stora flertalet fall ser det inte ut så.
  • Persisk
    Snöviolen skrev 2013-01-11 19:33:30 följande:
    Du kanske inte ser skillnad på en svensk och resten av nord och väst europeér?
    De flesta pratade Svenska, och planet var fylld med svenskar, mestadels unga tjejer.. 
  • Tjolinti
    Terese 047 skrev 2013-01-11 19:32:03 följande:
    Och jag har träffat många slabbiga iranier som ser sig som en gåva till befolkningen och på allvar tror att jag vill ta i dom med tång... nu drar jag slutsatsen att alla iranier är slabbiga

O ja, min slutsats är att alla iranier är rasistiska idioter som gifter sig tidigt, skaffar barn innan de har en egen utbildning. Detta baserar jag genom TS inlägg.
  • TatijaNa91
    Persisk skrev 2013-01-11 19:29:25 följande:
    Men jag har sett det flera gånger gumman, och ingen kan försöka ändra min uppfattning om det för jag har som sagt sett det själv Glad

men du säger ju själv att du haft svenska pojkvänner ,knullat runt, festat, och umgåtts med "lössläppta" svenskar,   vad är det då för skillnad på DIG och en svenska (som du beskriver)     Och bara för att din man inte vill att du umgås med din gamla umgängeskrets, förändrar ju inte det faktum att du faktiskt inte är bättre själv!!!   Han är nog bara orolig att du ska göra som så många andra iranier gör när de gift sig, bli otrogna!
  • ummabdilleh
    Tjolinti skrev 2013-01-11 19:00:21 följande:

hon är inte rasist för hon inte vill umgås med svenskar. Tro mig hon gör oss en tjänst för vi vill inte umgås med henne heller. MEN att gå och säga att alla svenska tjejer är billiga och saknar självrespekt och ligger runt, samt blir av med oskulden när de är 12. Men hon och hennes folk från mellanösten gör inte så, alltså hon anser sig stå över svenska tjejer. rasism.... eller?

maste anda tillagga att nar jag gick i hogstadiet, sa de svenska tjejer som  gick i min klass hade manga av dom tappat oskulden nar de var runt 12 ar..

t.s har ratt i en sak, och det ar att svenska tjejer har daligt rykte utomlands i extremt manga lander for att vara latta, inte, da menar jag aven i manga europeiska lander.men klart man kan inte saga alla for det..
  • alo99
    Persisk skrev 2013-01-10 23:10:45 följande:
    Jag varken ljög om henne eller kalla henne nåt fult, sa bara att det är billigt att ligga runt med alla, vilket det är. Ingen tjej som har självrespekt ligger runt så ofta med olika killar. Jag är gravid och hon visa inte ens hänsyn till det utan hon kränkte mig rasistiskt, nu är vår vänskap över för alltid. Tycker det är bra att hon visade sin ''sanna jag'' , sådana personer vill jag absolut inte ha i mitt liv och verkligen inte nu då jag är känslig och sårbar. Jo det är rasistiskt det hon skrev, vill inte upprepa det igen du får kolla mina tidigare svar här. Jag förvänta mig aldrig att denna person skulle vara rasist men nu vet jag det, tack och lov att hon visade vilken person hon är samt på vilken nivå hon befinner sig i, att hon ligger runt det är bara äckligt av henne. Men är man billig och desperat så är man,

Jag uppfattar dig som oerhört fördomsfull rentutav rasistisk. Du försöker skydda dig bakom någon form av "rättfram mellanöstern stil".
    Bara för man inte är arier så betyder inte det att man inte kan vara rasist.
    Jag tycker att dina åsikter som du presenterat här är alldeles för grova för att bara vara Generaliserande... Dom är rasistiska och jag tycker att du bör fundera över vad det är för åsikter du framför här.

Prova dina argument med att byta ut "Svenska Tjejer" mot valfri annan etnisk grupp, ta din egen som exempel...
    Tror du kommer fram till att det skulle uppfattas som rasistiskt.

Vist finns der Svenska tjejer som "ligger runt" och rent ut sagt  beter sig som horor.

Men du drar alla över en kam... och det är inte sant...
    vist finns det säkert tjejer som debuterar sexuellt vid 12år men medelåldern är 16år vilket betyder att det finns många som håller på sig.
  • ummabdilleh
    Persisk skrev 2013-01-11 19:28:32 följande:
    Ah Gambia fallet så är det äldre SVENSKA kvinnor som åker dit för att ha sex med  unga afrikanska män.. var nåt program om det på TV också. Jag vet inte hur dom vågar ärligt talat, dom kommer säkert tillbaka med samma sjukdomar.

detta med gambia ar ingen bra reklam for svenska kvinnor..dessa kvinnor har sakert redan sjukdommar som de sjalva sprider fran person till person..man vet ju inte vad de gjorde innan de akte till gambia
  • Tjolinti
    ummabdilleh skrev 2013-01-11 19:35:04 följande:

maste anda tillagga att nar jag gick i hogstadiet, sa de svenska tjejer som  gick i min klass hade manga av dom tappat oskulden nar de var runt 12 ar..

t.s har ratt i en sak, och det ar att svenska tjejer har daligt rykte utomlands i extremt manga lander for att vara latta, inte, da menar jag aven i manga europeiska lander.men klart man kan inte saga alla for det..

Jag växte upp i en väldigt invandrar tät by. Umgicks mycket med invandrare. tro mig, de var inte bättre än någon annan. De var snarare värst när vi var ute eftersm de fick smyga så mycket annars och inte vara sig själv hemma med sin familj. Så var det där jag växte upp.
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..