Inlägg från: ummabdilleh |Visa alla inlägg
  • ummabdilleh

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Persisk skrev 2013-01-10 21:07:36 följande:
    Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 
    for att manga av dom ar ratt fega att saga framfor en vad de tycker, de sager det bara nar de ar fulla och har fatt en personlighet, aven om den bara ar tillfallig
  • ummabdilleh
    Svenskflicka skrev 2013-01-11 18:47:10 följande:
    Är det då bättre att säga det rakt ut eller. Vissa har lärt sig att hålla mun även om man inte tycker om vissa saker. Hur skulle det annars se ut om alla gick runt och sa vad man tyckte direkt till folk. Man behöver inte vara oärlig för det, utan man behöver helt enkelt inte umgås med de människor man inte tycker passar en. 

svensktyska.blogg.se/ 

japp..det haller jag med i, att man inte behover umgas med folk som inte passar en, men det roliga ar att om en utlandsk sager att den inte umgas med svenskar for de inte passar en da ar man rasist, och inte vill anpassa sig till landet man lever i sager en svensk samma da ar den inte det
  • ummabdilleh
    Persisk skrev 2013-01-11 19:14:10 följande:
    Jag säger bara, besök nån turistort i Turkiet .. ni kommer få se massor med lättklädda svenska tjejer som springer efter turkarna där för att få sex Flört Detta är ju inget nytt, Ni vill testa nåt nytt och kanske är trötta på de vanliga tråkiga Svensson livet här hemma..därför drar ni dit, de mesta är ju ensamma tjej gäng som åker dit för att festa vild samt få ligga med snygga & exotiska turkiska killar. 

kolla gambia..vilka desperata som springer dar!!!
  • ummabdilleh
    Smartie skrev 2013-01-11 19:21:33 följande:
    Öh, jag har varit i Turkiet och det DÄR är en stor fet myt! Visst finns det svenskor som springer efter turkar (och en och annan naiv tjej som startar en tråd här om hur kääär hon har blivit i sin turkiska semesterflört och hur han säger att han ääälska henne och bla bla ) Men det omvända är MYCKET vanligare! Dvs som blond, nordisk tjej där nere, måste man använda hela sin kvicktänkthet och vassa tunga - samt ibland sina nävar - för att bli av med alla sliskiga grabbar och män som försöker ragga på en. Om man inte strikt håller sig till turiststråken, där är det mer nordeuropeiska killar som raggar men det är ju trevligare

Turkiska män och andra Mena-män försöker ofta hävda hur lätt de kan få nordiska kvinnor men det stämmer bara för de mest attraktiva, alternativt för "andrasorteringen" bland kvinnorna. Attraktiva nordiska kvinnor ratar de flesta Mena-män. 

de springer efter blondiner for de hoppas fa upppehallstillstand i sverige, inte for nåt annat
  • ummabdilleh
    Tjolinti skrev 2013-01-11 19:00:21 följande:

hon är inte rasist för hon inte vill umgås med svenskar. Tro mig hon gör oss en tjänst för vi vill inte umgås med henne heller. MEN att gå och säga att alla svenska tjejer är billiga och saknar självrespekt och ligger runt, samt blir av med oskulden när de är 12. Men hon och hennes folk från mellanösten gör inte så, alltså hon anser sig stå över svenska tjejer. rasism.... eller?

maste anda tillagga att nar jag gick i hogstadiet, sa de svenska tjejer som  gick i min klass hade manga av dom tappat oskulden nar de var runt 12 ar..

t.s har ratt i en sak, och det ar att svenska tjejer har daligt rykte utomlands i extremt manga lander for att vara latta, inte, da menar jag aven i manga europeiska lander.men klart man kan inte saga alla for det..
  • ummabdilleh
    Persisk skrev 2013-01-11 19:28:32 följande:
    Ah Gambia fallet så är det äldre SVENSKA kvinnor som åker dit för att ha sex med  unga afrikanska män.. var nåt program om det på TV också. Jag vet inte hur dom vågar ärligt talat, dom kommer säkert tillbaka med samma sjukdomar.

detta med gambia ar ingen bra reklam for svenska kvinnor..dessa kvinnor har sakert redan sjukdommar som de sjalva sprider fran person till person..man vet ju inte vad de gjorde innan de akte till gambia
  • ummabdilleh
    Tjolinti skrev 2013-01-11 19:30:33 följande:

Eller så kan ni gå till vilken krog som helt i malmö så kan ni se alla kåta desperata invandrare som springer där och äcklar sig.

ja sakert manga desperata man,dessa ser man ju ute med, inte kvinnor
  • ummabdilleh
    Tjolinti skrev 2013-01-11 19:37:18 följande:

Jag växte upp i en väldigt invandrar tät by. Umgicks mycket med invandrare. tro mig, de var inte bättre än någon annan. De var snarare värst när vi var ute eftersm de fick smyga så mycket annars och inte vara sig själv hemma med sin familj. Så var det där jag växte upp.
    ja man blir ju som man umgas..har man daliga vanner paverkar man varandra..ja ser dagligen unga utlandska tjejer (somalier med sloja) ute..jag ser vad de gor och hur de beter sig..tyvarr blir ungdommarna allt varre..man blir radd for sina barns framtid
  • ummabdilleh
    TatijaNa91 skrev 2013-01-11 19:39:16 följande:
    och i min klass var det iranska tjejer som hade analsex och sög av killar på toaletten.   Vad vill du säga???

ja tyvarr har jag hort det manga ggr..men om man inte sett nat vet man inte om det ar sant..jag pratar om vad man sj ser
  • ummabdilleh
    TatijaNa91 skrev 2013-01-11 19:40:58 följande:
    jo kvinnor också, kanske inte på krogen men diskon i stan eller persiska fester, har du varit på en persisk fest nån gång???

nix, men har vaxt upp med blandade vanner, iranier med..fast de jag kant har alltid betett sig valdigt bra
  • ummabdilleh
    Tjolinti skrev 2013-01-11 19:44:30 följande:

har du sett någon ha sex? NEJ tror inte det heller :D sååå alla de här tjejerna du hört blivit av med oskulden när de var 12? Det har inte hänt

de har sjalva sagt detta och jag har hort dom prata om det, men da ljuger de da pastar du???
  • ummabdilleh
    Svenskflicka skrev 2013-01-11 19:45:09 följande:
    Jag tycker att både du och TS uttrycker er på det sätt som nazister gjorde. Vissa "folkslag" gör si och så, och det är sanning för jag har sett det. Ni är inte bättre själva.

svensktyska.blogg.se/ 

ibland stammer saker pa vissa folk slag, speciellt nar man bor i ett omrade och ser samma folkslag hela tiden som beter sig sa
  • ummabdilleh
    Thomas66 skrev 2013-01-11 19:47:03 följande:

Ingen fara dom kommer oxo suga kuk, och vem vet tom med din son kanske. Men det är inte så farligt inget man dör av

vi flyttar harifran inom 5 ar, sa knappast!!!!
  • ummabdilleh
    Tjolinti skrev 2013-01-11 19:49:53 följande:

Nej absolut inte men hur vet du att detta som Taijana hört inte kommeer direkt från källan? Alltså tjejerna som sjlv sagt det?

kallan av att hora rykten eller sett det sj?? hur ofta ljuger inte folk om folk och skvallrar saker som inte stammer?
  • ummabdilleh
    Terese 047 skrev 2013-01-11 19:50:37 följande:
    Alla svenska tjejer du träffat?

Det är nog inte alls vanligt att folk förlorar den vid 12.

jag sa inte alla svenska tjejer, jag sa manga som gick i samma klass som jag, vi var bara 2 utlandska tjejer, resten svenska
  • ummabdilleh
    Svenskflicka skrev 2013-01-11 19:52:33 följande:
    Ja, men vad bra. Får jag säga vad jag tycke rom folk ifrån mellanöstern då eller...just det då är  jag ju rasse för jag är ju SVENSK och jag har inte det privilegiet att yttra mig om andra folkslag.

Men fine jag är GERMAN och jag är INTE slampig.

svensktyska.blogg.se/ 

ja men nar jag skrev om hur tex somaliska tjejer beter sig ute, da ar detta nat jag ser dagligen, det ar inte ett rykte eller pastaende, men det betyder inte att jag sa att ALLA somaliska tjejer ar sana..manga folk har ju annars asikter om utlanningar fran vissa lander utan kunskap
  • ummabdilleh
    Svenskflicka skrev 2013-01-11 19:54:25 följande:
    och majoriteten av de invandrarungdomar jag träffat har varit odrägliga, otrevliga och rent utav ouppfostrade. 

japp jag skrev aven det tidigare, att dagens ungdommar blir allt varre..jag bor i invandraromrade sa sjalvklart vet jag att invandrar tonaringar beter sig illa ..ingen har val fornekat det?
  • ummabdilleh
    Smartie skrev 2013-01-11 19:54:50 följande:
    Det där med "dåligt rykte utomlands" är ju en sanning med modifikation. I mindre utvecklade länder har vi kanske slamprykte, men det har å andra sidan de flesta västerländska kvinnor. Vare sig de är "frigjorda" eller inte. Så är det ju i alla länder där en kvinnas värde ligger i hur "kysk" hon är, medan männen verkar få härja runt hur de vill... (suck)

I andra västländer är skandinaver däremot väldigt populära som partners, både kvinnor och män. Vi har rykte om oss att vara snygga, välutbildade, arbetssamma och trevliga. Jag har träffat mycket få engelsmän, amerikaner, tyskar, fransmän etc som bara vill dra över en "billig" skandinavisk brud och sedan kasta henne på sophögen, typ. Det förekommer säkert, men de flesta som visar intresse (och det är mååånga!) visar snarare ett seriöst intresse och vill definitvt mer än bara ha sex. Det verkar vara "status" på något sätt att ha en skandinavisk flickvän eller fru. TROTS att vi är så "billiga" och påstås ha varit med så många?
    det ar inte alla varldens man som bryr sig om en tjej varit med manga eller inte
  • ummabdilleh
    Svenskflicka skrev 2013-01-11 20:00:30 följande:
    men där tillhör nog ditt folkslag också, vilka de nu är.

hahahaha..mitt folkslag eller mina da jag ar blandad ar kannda for bete sig bra
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..