• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • Svenskflicka
    Persisk skrev 2013-01-11 15:07:35 följande:
    Var tvungen o säga det för personen som jag svara till trodde säkert att vi lever på bidrag, och det gör vi ju som sagt inte, aldrig att vi skulle sjunka så lågt att leva på bidrag Glad så är inte vi iranier, utbildning är nummer 1 i vår kultur.
    Seriöst, vad är ditt problem? Varför är det så lågt att behöva leva på bidrag. Vissa människor hamnar i den situationen där bidrag är den sista utvägen. Tycker inte att du lever som du lär.

svensktyska.blogg.se/
  • MickeN1973

Jag bodde tidigare i ett område där vissa indvandrarkillar vart glada för att kasta sten på folk.

ska jag enligt ditt sätt att resonera vara något som är något som är vanligt förekommande bland invandrarkillar.

Du anser ju själv att svenska tjejer är lösa på tråden och beter sig som horor.

• Inima

Jag har ( snart) tre barn med två olika män och är dessutom ogift.

Blir jag utslängd ur invandrarklubben nu?

• hoppipannkakan
    Inima skrev 2013-01-11 15:58:55 följande:
    Jag tror att ryttaren har trillat av hästen.
    Hästen har lämnat stallet
    Ljuset är tänt men ingen är hemma 
    Inga indianer i tältet
    Inte den smartaste gurkan i burken
    Klockan går inte riktigt runt
    Boken är öppen men sidorna är tomma
    Det är inte många chips i den påsen osv osv....
  • Cogito ergo sum
    Persisk skrev 2013-01-11 14:54:55 följande:
    Tack, ja jag är gift och väntar barn och varför bryr du dig om jag har ett jobb eller inte? angår dig det tror du? Min kille har ett jobb och jag tog studenten nyligen,(är 19) och ska fortsätta plugga om 1-2 år efter att barnet föds och nått 1 års åldern ungefär. 
    Så jag gissar att du är max18 men i tanken mer som 15.
  • Alecto
    Inima skrev 2013-01-11 15:57:18 följande:
    Jag har ( snart) tre barn med två olika män och är dessutom ogift.

Blir jag utslängd ur invandrarklubben nu?
    Grattis - du är svensk Flört
  • jashrinah
    Inima skrev 2013-01-11 16:10:11 följande:
    Hjulet snurrar men hamstern är död
    alla ponnytravare är inte i startfållan 
  • hoppipannkakan
    Inima skrev 2013-01-11 16:10:11 följande:
    Hjulet snurrar men hamstern är död
    Det är inte plogat ända fram...
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..