• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • Gonee

Mins vänner ifrån Iran va väldigt billiga som unga ska du veta. Så tror inte att bara svenskar som är det. Sen är man i viss ålder väldigt intresserad av sex. Här i Sverige så är det normalt att vara öppen om sex och vilja experimentera samt testa något man aldrig gjort! Så är det nog inte i mellanöstern direkt!
    Tycker det är underbart att man kan göra så utan att bli dömd för att vara sexuell aktivt! .

Att döma alla svenskar för att va billiga är de dummaste jag hört! Det är som om jag skulle säga att alla ifrån Iran är billiga, då jag umgicks med såna som ung! Man kan verkligen inte dra alla över en kant!
    Har aldrig i livet sagt till en kompis att sluta vara billig. Det är ens eget val. Vill du va en "fin flicka" så va det. Andra kanske tycker de är spännande med sex.

Man ska aldrig vara fördom!

• Persisk
    Gonee skrev 2013-01-11 15:22:55 följande:
    Mins vänner ifrån Iran va väldigt billiga som unga ska du veta. Så tror inte att bara svenskar som är det. Sen är man i viss ålder väldigt intresserad av sex. Här i Sverige så är det normalt att vara öppen om sex och vilja experimentera samt testa något man aldrig gjort! Så är det nog inte i mellanöstern direkt!
    Tycker det är underbart att man kan göra så utan att bli dömd för att vara sexuell aktivt! .

Att döma alla svenskar för att va billiga är de dummaste jag hört! Det är som om jag skulle säga att alla ifrån Iran är billiga, då jag umgicks med såna som ung! Man kan verkligen inte dra alla över en kant!
    Har aldrig i livet sagt till en kompis att sluta vara billig. Det är ens eget val. Vill du va en "fin flicka" så va det. Andra kanske tycker de är spännande med sex.

Man ska aldrig vara fördom!
    men herregud det går inte ens att jämföra svenska tjejer med Iranska, inte en chans.. även de ''vildaste'' tjejerna från Iran eller resten av Mellanöstern är inte lika lössläpta samt lätta som vissa Svenska tjejer. Det hänger en hel del i det du säger att det är olika kulturer och i mellanöstern så är det inte lika öppet, sex pratas det inte om, det är bara giftermål samt äktenskap och sen får man ha sex men du ska veta att även där så sker allt under ytan dvs i hemlighet men inget tar priset förutom Sverige och resten av Norden länderna för de har samma kultur som Svenskar. 
  • Svenskflicka
    Ejder skrev 2013-01-11 14:45:48 följande:
    Det är en annan fråga men du vet likväl som jag att det är lätt att få omkull en svensk kvinna då svenska kvinnor  lever ovanligt promiskuöst. De är billiga eftersom det behövs lite ansträngningar för att få dem i säng. 
    Hur kan du påstå att svenska kvinnor lever på det sätt du beskriver. Vad ger dig rätten att dra oss alla över en kant??

svensktyska.blogg.se/
  • sols83
    Iida01 skrev 2013-01-11 15:00:50 följande:
    Antar att du inte har några bra svar på mina inlägg eftersom att du hela tiden ignorerar att svara på dom. :) du kan se dig själv besegrad! Där har vi beviset på att du inte har en aning om vad du pratar om :) 

• Svenskflicka
    Persisk skrev 2013-01-11 14:50:52 följande:
    exakt, inte ens i närheten som vi tjejer från mellanöstern, vi har mycket självrespekt samt ligger absolut inte runt som en del svenska tjejer gör. Svenska tjejer, INTE ALLA men många är mycket lätta att få i säng, det ser jag som sagt och hör hela tiden dagligen. Sen blir dom arga och känner sig kränkta när man säger sanningen till dom..(som min vännina och många här i tråden, även om de förnekar det) snacka om att vara blåsta, antingen får man vara stark och ta konsekvenserna av att bete sig billigt och ''lätt'' eller så ändrar man på sig.
    Lilla vän, hur kan du veta att svenska kvinnor är på detta sättet. Du har väl inte gått i säng med halva Sveriges befolkning. Tycker att du lever i en väldigt trångsynt värld. och sluta höj kvinnor från mellanöstern till något ideal. 

svensktyska.blogg.se/
  • Helia

Skit ska skit ha, som man bäddar får man ligga, pissa inte i motvind....
    Behandla andra som du själv vill bli behandlad. Inte konstigt att din f.d kompis reagera som hon gjorde, du häver ur dig så mycket skit att man undrar vad som gått fel.

• Svenskflicka
    Persisk skrev 2013-01-11 14:57:43 följande:
    haha av den enkla anledningen att du säkert också byter kille och säng oftare än du byter underkläder Flört Som sagt, VERY TYPICAL Swedish behavior 
    Ett vääääldigt typiskt beteende från killar ifrån din kultur är att dessa ofta slänger ur sig kommentarer och andra ljud som för en kvinna är väldigt tråkigt att höra. Jag tycker inte att era män har lärt sig vad respekt för det andra könet är! Ville inte först dra alla era män över en kant, men när du äger att invandrarkillar har "sexobjekts" synen på oss svenska kvinnor så fick jag ju mitt bevis,

svensktyska.blogg.se/ 
  • Smartie
    Persisk skrev 2013-01-11 15:30:15 följande:
    men herregud det går inte ens att jämföra svenska tjejer med Iranska, inte en chans.. även de ''vildaste'' tjejerna från Iran eller resten av Mellanöstern är inte lika lössläpta samt lätta som vissa Svenska tjejer. Det hänger en hel del i det du säger att det är olika kulturer och i mellanöstern så är det inte lika öppet, sex pratas det inte om, det är bara giftermål samt äktenskap och sen får man ha sex men du ska veta att även där så sker allt under ytan dvs i hemlighet men inget tar priset förutom Sverige och resten av Norden länderna för de har samma kultur som Svenskar. 

I Sverige är kvinnorna jämställda med männen, även sexuellt. Varför skulle det vara fel? Varför vara slav när man kan vara fri? Sen finns det många med ett riskfyllt sexuellt beteende tyvärr, MEN betydligt fler av dessa är män. Och även från mena etc, absolut inte bara nordiska män.
  • Girlfriend

Du drar ju visst alla över en kam, om och om igen. Läs dina egna inlägg. Du är själv otroligt fördömande och trångsynt, det är skrämmande att det kanske finns många som tänker och resonerar som du. Människor som ska gå och rösta, människor vars barn kommer växa upp med samma inskränkta attityd och sedan hamna i skolan med mitt barn.

Förresten, av att döma av din bild så ser du ju inte ut som "pappas fina flicka" själv precis...

• sols83
    Helia skrev 2013-01-11 15:38:29 följande:
    Skit ska skit ha, som man bäddar får man ligga, pissa inte i motvind.... Behandla andra som du själv vill bli behandlad. Inte konstigt att din f.d kompis reagera som hon gjorde, du häver ur dig så mycket skit att man undrar vad som gått fel.

Fan vad ni skriver bra
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..