• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • DragonWoman
    Persisk skrev 2013-01-11 15:02:01 följande:
    oj oj oj där gick du över gränsen, som sagt det angår ingen, MITT liv, min familj, jag bestämmer och jag skiter i vad andra tycker Flört Min man tjänar bra(högskoleutbildad) mer behöver jag inte säga och nej han är inte i min ålder han är 26. Som sagt det är mitt privata liv, ingen har rätt att lägga sig i mitt liv. 
    Du bryr dig visst och du är tvungen att hävda dig på något sätt vilket du gör nu med att säga att din man tjänar bra. Vad har det med sakan att göra? Han kan bli arbetslös som precis vem som helst och då får ni ligga och slicka smulor från golvet. Men vad ni gör på golvet är nog för privat Drömmer
    Marco 001027 Marcus 061112 Bebis bf 130506
  • jashrinah
    Persisk skrev 2013-01-11 15:04:15 följande:
    Visst gumman vi säger så Skrattande
    :O alltså varför skulle jag ljuga om det !?  fy vilken elak människa du verkar vara ! 
  • Alecto
    Persisk skrev 2013-01-11 15:02:01 följande:
    oj oj oj där gick du över gränsen, som sagt det angår ingen, MITT liv, min familj, jag bestämmer och jag skiter i vad andra tycker Flört Min man tjänar bra(högskoleutbildad) mer behöver jag inte säga och nej han är inte i min ålder han är 26. Som sagt det är mitt privata liv, ingen har rätt att lägga sig i mitt liv. 
    Och då har du ingen rätt att lägga dig i någon annans - punkt.

Du skall inte döma någon annan, inte lägga dig i vad någon annan gör, hur de lever sitt liv, vad de tycker om osv

Du är inte i någon position där du är mer än någon annan - alla lever de liv de själva valt (nä, inte alla jag vet - men majoriteten av människor i sverige) och då kan du inte tala om vad som är rätt eller fel.

Du går i skyddsställning när någon ifrågasätter ditt liv - din kompis gick i skyddsställning när du ifrågasatte hennes liv. Du kanske menade väl men återigen - hade någon kallat mig för slampa hade jag nog oxå gått till personangrepp på fula sätt. Du är inte ett dugg bättre än din kompis - du är värre för du dömer henne istället för att   se till hur hon mår. med dig som vän behöver man inga fiender.
  • Snöviolen
    Ejder skrev 2013-01-11 14:28:01 följande:
    De kan i alla fall hålla sig till en vilket ger barnen en riktig familj. 

En svensk kvinna som har fyra barn är det inte helt ovanligt att det är med fyra olika pappor. Trevlig trygghet för barnen! 
    Min mamma har 4 barn med samma karl.
  • Gonee

Det roliga är att dom som kommer ifrån Iran är oftast dom som anpassar sig mest och bäst i Sverige! (Läste om det någonstans).

Sen i min bekantskap så va det konstigt nog dom ifrån Iran som va "billiga" av sig, inte våra svenska vänner :)
    Nej jag är inte svensk om du undrar.

• Persisk
    DragonWoman skrev 2013-01-11 15:05:21 följande:
    Du bryr dig visst och du är tvungen att hävda dig på något sätt vilket du gör nu med att säga att din man tjänar bra. Vad har det med sakan att göra? Han kan bli arbetslös som precis vem som helst och då får ni ligga och slicka smulor från golvet. Men vad ni gör på golvet är nog för privat Drömmer
    Var tvungen o säga det för personen som jag svara till trodde säkert att vi lever på bidrag, och det gör vi ju som sagt inte, aldrig att vi skulle sjunka så lågt att leva på bidrag Glad så är inte vi iranier, utbildning är nummer 1 i vår kultur.
  • Alecto
    Snöviolen skrev 2013-01-11 15:07:25 följande:
    Min mamma har 4 barn med samma karl.
    Jag har tre barn med samma karl... och jag blev inte av med oskulden när jag var tolv... 

Jag är nog inte svensk då.... 
  • lizalolly

Du är en skam för alla iranier, och just därför så hoppas och tror jag att den här tråden är fejk. Och vilken religion tillhör du? Eller har du ens någon sådan?

Persisk skrev 2013-01-11 15:04:15 följande:
    Visst gumman vi säger så Skrattande
  • Ejder
    Gonee skrev 2013-01-11 15:07:27 följande:
    Det roliga är att dom som kommer ifrån Iran är oftast dom som anpassar sig mest och bäst i Sverige! (Läste om det någonstans).
    Inte alls märkligt då det är en vettig kultur som ser upp till kunskap och utbildning.

Under min utbildningstid på universitet var alltid de iranier jag stött på extremt ambitiösa. Mycket riktigt är det idag mycket vanligt med iranier som går ut svenska universitet med toppbetyg och en strålande framtid till mötes.
  • Tjolinti
    Ejder skrev 2013-01-11 15:10:20 följande:
    Inte alls märkligt då det är en vettig kultur som ser upp till kunskap och utbildning.

Under min utbildningstid på universitet var alltid de iranier jag stött på extremt ambitiösa. Mycket riktigt är det idag mycket vanligt med iranier som går ut svenska universitet med toppbetyg och en strålande framtid till mötes.

HAHAHAH fan vad du låter köpt :D
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..