• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • Tjolinti
    Ejder skrev 2013-01-11 14:19:08 följande:
    ...och du sa ju faktiskt en sanning till din kompis men hon ville inte lyssna. För egen del hade jag applåderat din kommentar för vem som helst kan räkna ut  att du förr eller senare får betala priset för att ligga runt. Du var en schysst vän som upplyste henne om det.

Detta handlar inte om vad hennes vän är och inte är utan det handlar om att ts verkar tro att alla svenska tjejer är billiga slampor.
  • lizalolly
    Persisk skrev 2013-01-11 14:11:07 följande:
    Skäm inte ut dig själv din idiot, invandrare betyder icke svensk dvs en som invandrat hit, alltså en invandrare kan vara en iranie, kan vara arab, kan vara amerikan, kan vara grek osv. och ALLA från mellanöstern är inte muslimer, sluta vara så trångsynt , vi må komma från muslimska länder men alla därifrån är inte religiösa muslimer. Finns icke troende samt kristna och andra religiösa grupper därifrån också. Bättre o läsa på lite innan man skämmer ut sig. Glad

Ja, precis det är bättre att läsa på. Läs igen vad jag ha skrivit, så kan du be om ursäkt sen! WTF!!!!
  • alo99

Enligt UngKAB09 - Göteborgs universitet en undersökning om ungdomars sexuella vanor i sverige ligger medel åldern just nu runt 16år

Källa:
    www.ungkab.se/resultat.html

• Undret Gilan

Jag tycker inte det verkar som bråket med din fd vän har med rasism att göra. Hamnar man i ett bråk/diskussion och inte är tillräckligt mogen så börjar man ofta slänga ur sej kränkningar man vet den andre blir sårad av. Du valde att rikta in dej på hennes sexliv och kalla henne för slampa. Hon valde att rikta in sej på ditt ursprung och använde det. Vid ett sånt här tillfälle speglas oftast inte personers egentliga åsikter utan man försöker helt enkelt hitta känsliga punkter hos den andra i syfte att göra den illa.

♥Stella 2010-03-28♥
  • hoppipannkakan
    Persisk skrev 2013-01-11 14:18:13 följande:
    Finns inget värre när man inte vet ett skit men ändå ger sig ut på hal is..precis som personen kommenterade, ''Det är inte förbjudet med preventivmedel för invandrare.'' alltså tror personen att alla invandrare är exakt en och samma folkgrupp med samma kultur och religion men personen kan inte inse att invandrare är alla som kommer från utlandet och det finns runt 200 olika länder/etniska grupper så alla är inte ett enda folkslag.
    Personen ifråga kommenterade ett annat inlägg. 

Jag tycker personligen att det inte finns nått värre än människor som tycker det är okej att kränka andra, men inte kan tåla att få smaka på sin egen medicin.  

• Persisk
    Tjolinti skrev 2013-01-11 14:19:25 följande:

om du läst alla sidor så hade du sett att Ts skriver att alla svenskar är billiga och att svenska tjejer inte har någon självrespekt.
    Du måste skoja med mig, jag har aldrig sagt att alla Svenskar är så skrev och påpeka flera gånger att många av er är så och det är som sagt det jag ser dagligen nästan och får höra och får bekräftad hela tiden. Jag har inget emot svenskar, jag har svenska vänner kvar som står mig nära och vi har bra relationer.. bara för att jag skriver den bittra och tråkiga sanningen om vissa svenska tjejer betyder inte att jag ogillar er, punkt slut. 
  • sols83

Jag tycker den här tråden är otroligt underhållande. Helt klart ett skämt för vem fan är så IQ-befriad som ts utger sig vara? Trolltråd eller så finns det så blåsta personer förstås:-P

• Ejder
    Persisk skrev 2013-01-11 14:24:01 följande:
    Du måste skoja med mig, jag har aldrig sagt att alla Svenskar är så skrev och påpeka flera gånger att många av er är så och det är som sagt det jag ser dagligen nästan och får höra och får bekräftad hela tiden. Jag har inget emot svenskar, jag har svenska vänner kvar som står mig nära och vi har bra relationer.. bara för att jag skriver den bittra och tråkiga sanningen om vissa svenska tjejer betyder inte att jag ogillar er, punkt slut. 
  • lizalolly
    kudden12 skrev 2013-01-11 13:32:44 följande:
    Vilka är det som ligger mest tror du???? Vilka har flest ungar??? Men visstja, det är ju FÖRBJUDET att använda preventiv medel... BLÄÄ!!!

Varpå jag skrev, det är inte förbjudet med preventivmedel för invandrare. JUST FÖR ATT DET ÄR ETT SÅ SJUKT OCH KONSTIGT PÅSTÅENDE kände jag mig tvungen att påvisa detta. Vad kan kudden svara på mitt inlägg? Precis vad du skriver, att invandrare inte bara är en homogen grupp med samma religion och regler osv. Och därmed har Kudden12, utan att jag behöver skriva ut att hen är en idiot m.m, själv bevisat sin dumhet.
    Persisk skrev 2013-01-11 14:18:13 följande:
    Finns inget värre när man inte vet ett skit men ändå ger sig ut på hal is..precis som personen kommenterade, ''Det är inte förbjudet med preventivmedel för invandrare.'' alltså tror personen att alla invandrare är exakt en och samma folkgrupp med samma kultur och religion men personen kan inte inse att invandrare är alla som kommer från utlandet och det finns runt 200 olika länder/etniska grupper så alla är inte ett enda folkslag.

• Tjolinti
    Persisk skrev 2013-01-10 21:28:20 följande:
    ursäkta har jag klagat på er? eller säger jag bara det som alla vet. Svenska tjejer blir sexuellt aktiva redan från 12 års åldern vilket är för tidigt och de ligger runt med alla hela tiden, alltså svenska tjejer har ingen självrespekt. Jag DÖMER ingen, detta är sanning som alla vet. Ibland får man acceptera den bittra sanningen faktisk ;) som sagt har / har haft många svenska tjej kompisar och alla de var/är likadana, de byter säng och kille hela tiden. Det äcklar mig faktisk.

svenska tjejer ligger runt hela tiden och det äcklar dig. Svenska tjejer har ingen självrespekt. Dina ord
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..