• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • Persisk
    plastkotte skrev 2013-01-11 08:21:07 följande:
    Är du gift ts?
    Ja, jag är gift och väntar barn, och jag vill inte höra folk som skriver om tvångsäktenskap eller nåt sånt, det var och är mitt val, INGEN tvinga mig till giftermål/äktenskap. Det ska ni ha klart för er. Jag och min man vi älskar varandra och bestämde oss för att gifta oss och bilda familj.
  • Ramborg Persdotter
    Tjolinti skrev 2013-01-11 11:03:41 följande:
    varför är så många invandrare smygrasister? Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta invandrare smygrasister? Jag har / haft många utlänska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''din svenska billiga slampa ' ''ni svenskar har ingen självrespekt'' ''jävla white trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en utlänsk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon i början också låg runt med en massa killar men sen när blev gravid så blev hon så jävla pryd och tror hon är bättre än alla andra. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar svenskar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla invandrare är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 
    Så jäkla bra skrivet...
  • Persisk
    Smartie skrev 2013-01-11 12:04:02 följande:
    Tja ts, på sätt och vis kan jag ju tycka att din svenska kompis saknar självreapekt som beblandar sig med såna som dig (och killar med liknande värderingar) som gör skillnad på mäns och kvinnors sexualitet. Kalla mig gärna rasist, om det får dig att må bättre. Jag dömer INTE människor efter hudfärg eller ursprung, men däremot efter åsikter och värderingar! Svenskar är inte perfekta, men många från mena (inte alla) är å andra sidan ena tragiska hycklare. Männen är sliskiga och verkar ligga med allt och alla, medan kvinnorna låtsas vara "pryda" och klagar på tjejer som inte håller på sig... Urk
    Alla MENA killar är inte sliskiga, det beror på familj och uppväxt, alltså en människas beteende kommer från den personens uppväxt. Alla mina Arab, iranier och syrian killkompisar är gentlemen's, de visar mycket respekt och är inte de minsta sliskiga, de ligger inte runt osv..de flesta av dom har tjejer. Men visst det finns många från mellanöstern tyvärr som är sliskiga och har sjuk kvinnosyn och ser kvinnan som sexobjekt, bara o gå ut så får vi tjejer massor med perversa blickar av killar och män i alla åldrar, både svenskar och utlänningar.
  • Persisk
    Ramborg Persdotter skrev 2013-01-11 12:23:23 följande:
    Så jäkla bra skrivet...
    Personen kopierade ju texten jag skrivit rakt av och bytte ordet svensk mot invandrare. Riktigt lågt gjort.
  • Ramborg Persdotter
    Persisk skrev 2013-01-11 12:29:08 följande:
    Personen kopierade ju texten jag skrivit rakt av och bytte ordet svensk mot invandrare. Riktigt lågt gjort.
    ...vilket gör det än tydligare att fördomar och rasism förekommer hos alla människor.
  • Tjolinti
    Persisk skrev 2013-01-11 12:29:08 följande:

Well, går du och säger att de flesta tjejer inte har någon självrespekt och är billiga så in your face. Du förtjänar ingen respekt från någon här.
  • hoppipannkakan
    Persisk skrev 2013-01-11 12:27:00 följande:
    Alla MENA killar är inte sliskiga, det beror på familj och uppväxt, alltså en människas beteende kommer från den personens uppväxt. Alla mina Arab, iranier och syrian killkompisar är gentlemen's, de visar mycket respekt och är inte de minsta sliskiga, de ligger inte runt osv..de flesta av dom har tjejer. Men visst det finns många från mellanöstern tyvärr som är sliskiga och har sjuk kvinnosyn och ser kvinnan som sexobjekt, bara o gå ut så får vi tjejer massor med perversa blickar av killar och män i alla åldrar, både svenskar och utlänningar.
    Varför är det okej för dig att kränka din vän men inte tvärtom? 
  • Persisk
    Tjolinti skrev 2013-01-11 12:33:03 följande:

Well, går du och säger att de flesta tjejer inte har någon självrespekt och är billiga så in your face. Du förtjänar ingen respekt från någon här.
    Ja? tycker du en tjej som ligger runt hela tiden med olika personer har självrespekt  i din värld så kanske det är helt normalt samt ok men det är i din värld det som sagt. I Sverige så är det normalt för de flesta av er har haft sex  från 12 års åldern samt ligger runt hela tiden och detta får jag bekräftad varje dag, och de skäms heller inte de berättar vilka de hade sex med kvällen innan, så oförskämt samt billigt. Du kan inte sitta och säga tvärtom när jag ser detta hela tiden med er och hur ni är och beter er. I Sverige så är allt det som är onormalt utan för sverige normalt här, det har jag och många andra märkt. För er är det helt normalt att ligga runt med olika personer som billiga H*es som inte har nån självrespekt men utanför Sverige så är detta det äckligaste folk vet. Ni sitter ju och skriver att ligga runt hela tiden inte är billigt och så bara det visar att ni har gjort så själva DÄRFÖR vill ni att det ska ''framstå'' som normalt. Självförnekande med andra ord. Återigen så menar jag inte att alla Svenskar är så men många av er iaf..
  • Snöviolen
    Persisk skrev 2013-01-11 12:40:49 följande:
    Ja? tycker du en tjej som ligger runt hela tiden med olika personer har självrespekt  i din värld så kanske det är helt normalt samt ok men det är i din värld det som sagt. I Sverige så är det normalt för de flesta av er har haft sex  från 12 års åldern samt ligger runt hela tiden och detta får jag bekräftad varje dag, och de skäms heller inte de berättar vilka de hade sex med kvällen innan, så oförskämt samt billigt. Du kan inte sitta och säga tvärtom när jag ser detta hela tiden med er och hur ni är och beter er. I Sverige så är allt det som är onormalt utan för sverige normalt här, det har jag och många andra märkt. För er är det helt normalt att ligga runt med olika personer som billiga H*es som inte har nån självrespekt men utanför Sverige så är detta det äckligaste folk vet. Ni sitter ju och skriver att ligga runt hela tiden inte är billigt och så bara det visar att ni har gjort så själva DÄRFÖR vill ni att det ska ''framstå'' som normalt. Självförnekande med andra ord. Återigen så menar jag inte att alla Svenskar är så men många av er iaf..
    Tappade din mamma dig när du var liten eftersom du inte fattar att detta stämmer?
  • Persisk
    hoppipannkakan skrev 2013-01-11 12:34:42 följande:
    Varför är det okej för dig att kränka din vän men inte tvärtom? 
    Jag bryr mig inte om hon kände sig kränkt av sanningen, hennes problem. Är man billig och äcklig och ligger runt hela tiden så får man skylla sig själv att man förlorar vänner och att en vän som är rak på sak som mig säger åt det till henne att ditt beteende är vidrigt,äckligt och billigt. Man måste alltid ta sanningen  även om det är svårt så är ju livets regel att man ska vara ärlig mot sig själv samt leva i verkligheten och acceptera sanningen.
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..