• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • Milfhunter95

Det är ungefär som att man kallar någon bög men inte blir man homofob för det utan det är bara skällsord.

Bara för du är invandrare och folk ogillar dig så blir man inte till rasist.

Bara genom att läsa dina texter så förstår rätt fort att du har många fördomar

• Ramborg Persdotter

Tror det är så att man försöker slå på det man tror är svaga punkter hos motparten i en konflikt. En "riktig" rasist, skulle inte umgåtts med dig över huvud taget. 

• Tjolinti
    Persisk skrev 2013-01-10 21:51:31 följande:
    Jag ljög ju inte för henne, eller? sa bara hur hon är och beter sig, vilket är billigt. En tjej som ligger runt hela tiden med olika killar har ingen självrespekt och är billig. Hon gillade tydligen inte sanningen. 

Billig? Hon är kanske en tjej som gillar sex? Vem är du och dömma vad som är rätt eller fel? I Sverige får man lov att vara sexuell, deal with it....
  • Snöviolen
    Persisk skrev 2013-01-10 21:28:20 följande:
    ursäkta har jag klagat på er? eller säger jag bara det som alla vet. Svenska tjejer blir sexuellt aktiva redan från 12 års åldern vilket är för tidigt och de ligger runt med alla hela tiden, alltså svenska tjejer har ingen självrespekt. Jag DÖMER ingen, detta är sanning som alla vet. Ibland får man acceptera den bittra sanningen faktisk ;) som sagt har / har haft många svenska tjej kompisar och alla de var/är likadana, de byter säng och kille hela tiden. Det äcklar mig faktisk.
    Du måste ha fått allt om bakfoten att vi svenskar har sex  från tolv års ålder. Ja kanske några enstaka har gjort det, men jag känner ingen som hade sexdebut då.  Snarare 16 eller 17 år.
  • Tjolinti
    Persisk skrev 2013-01-10 23:10:45 följande:
    Jag varken ljög om henne eller kalla henne nåt fult, sa bara att det är billigt att ligga runt med alla, vilket det är. Ingen tjej som har självrespekt ligger runt så ofta med olika killar. Jag är gravid och hon visa inte ens hänsyn till det utan hon kränkte mig rasistiskt, nu är vår vänskap över för alltid. Tycker det är bra att hon visade sin ''sanna jag'' , sådana personer vill jag absolut inte ha i mitt liv och verkligen inte nu då jag är känslig och sårbar. Jo det är rasistiskt det hon skrev, vill inte upprepa det igen du får kolla mina tidigare svar här. Jag förvänta mig aldrig att denna person skulle vara rasist men nu vet jag det, tack och lov att hon visade vilken person hon är samt på vilken nivå hon befinner sig i, att hon ligger runt det är bara äckligt av henne. Men är man billig och desperat så är man,

Fast sen och andra sidan, om detta varit en nära vän till dig och hon hört sina åsikter om oss svenskar hela tiden så hade jag nog också varit lite smygrasse, iallafall mot dig......
  • Ramborg Persdotter
    Ramborg Persdotter skrev 2013-01-11 00:38:55 följande:
    Tror det är så att man försöker slå på det man tror är svaga punkter hos motparten i en konflikt. En "riktig" rasist, skulle inte umgåtts med dig över huvud taget. 
    Fy fan! Läste tillbaka i tråden och ångrar att jag svarade... Inte alla bestick i lådan där. 
  • sols83

Hon säger ju samma sak hela tiden, alltså inga bra argument alls. Hoppas du inser nån gång att ingen håller med dig. Korkat av dig att ens skriva på FL. Otroligt dålig ursäkt när du säger att du är känslig. Tjejen kanske inte. Är gravid, men har antagligen väldigt mkt mer känslor och är känsligare än vad du nånsin kan inbilla dig eller förstå.

• Helia

Detta var nog den mest korkade tråden jag läst på länge! Grattis TS, du var först för i år.
    Jag fattar om din "kompis" sa så fina ord till dig och du får skylla dig själv. Är man så jävla dum och elak och häver ut sig sånt som du sa så får man räkna med reaktioner.

• hoppipannkakan

Två fel gör inte ett rätt stumpan. Men ja, dina värderingar och hederstänk hör inte hemma i Sverige. 

• Rikard

Bästa TS, 
    du talar svepande om ett svenska tjejer är billiga medan de från Mellanöstern har självrespekt.
    Att på detta sätt uttala sig kränkande om vissa folkgrupper medan man höjer andra till skyarna är att vara rasistisk.
    Men TROLLigtivis är du bara ute efter att provocera. Din argument är lite väl genomskinligt korkade.

Jag måste dock uttrycka min beundran för all dem som skrivit i denna tråd och som lyckats skriva nästan 100 inlägg som är mot dig, innan någon skriver något som är en aning rasistiskt. För jag antar att din avsikt var att locka fram några rasister som skulle svara rasistiskt på dina rasisitiska uttalanden. 

Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..