• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • Svenskflicka
    Rikard skrev 2013-01-11 08:27:03 följande:
    Jag som hade åldern inne på 70-talet måste tyvärr meddela att tonårstjejerna inte alls var så lössläppta och lättillgängliga som vi unga testosteronstinna ynglingar hade önskat. 
    Ja titta, tom det är en generalisering. Tack.
  • Iida01
    Persisk skrev 2013-01-10 21:22:21 följande:
    Jag menade självklart inte att alla svenskar är så men det finns många som är så, de leker/spelar att de gillar utlänningar, men under ytan eller vid rätt tillfälle så kommer den rasistiska sidan fram.

Vi var nära vänner, pratade om allt och gav varandra råd ibland som vänner gör men jag sa att hon ska sluta vara så billig alltså ligga runt hela tiden som de flesta svenska tjejer gör, svenska tjejer är ju kända för just detta.. att vara väldigt lösläpata och lätta och ligga runt med alla. Till skillnad från oss tjejer från mellanöstern, vi har självrespekt och ligger inte runt hela tiden. Ska du förneka detta? 
    Jajjemen precis, när en sån som du kommer och leker viktig och anklagar folk att göra saker mot dig när du själv är precis lika vidrig jaa, då blir jag rasist om det är de du vill kalla det. Jag avskyr alla sådana människor vare sig de är invandrare eller inte. 
    Det är sådana som du som föder rasism. Svenskar blir anklagade hit och dit för rasism hela tiden för att ni invandrare tycker att ni blir orättvist behandlade och då tar till just ordet rasism. Precis som här! 

Jag var rasist en gång för att jag hade stått i kö i 20 minuter och när det var min tur ville en invandrartant tränga sig före, expediten valde givetvis att hjälpa mig eftersom vi har ett fungerande kösystem här i Sverige! Kvinnan i fråga kunde i princip ingen svenska, men det hon kunde var att skrika "Jäla rasister, ni är såna jäla rasister" bara för att hon inte fick gå före. 

Dessutom visar du att du är värre själv än vad den där stackars saten var, du sitter precis och skriver att de allra flesta svenska tjejerna är lössläppta och ligger runt med alla. Att vi är likadana allihop!
    Tycker du på allvar att du är mycket bättre än den där svenska tjejen då? 

Då har jag några frågor till dig! Är det bättre att bli bortgift i lika tidig ålder, (eller tidigare) och bli våldtagen från att man är barn? att vissa blir tvingade att bära slöja för att männen är så kåta att de inte kan hålla sig själva i schack om ni inte bär slöja? Eller att bli mördad för att man råkar älska fel människa? 
  • sols83
    Iida01 skrev 2013-01-11 08:40:54 följande:
    Jajjemen precis, när en sån som du kommer och leker viktig och anklagar folk att göra saker mot dig när du själv är precis lika vidrig jaa, då blir jag rasist om det är de du vill kalla det. Jag avskyr alla sådana människor vare sig de är invandrare eller inte.  Det är sådana som du som föder rasism. Svenskar blir anklagade hit och dit för rasism hela tiden för att ni invandrare tycker att ni blir orättvist behandlade och då tar till just ordet rasism. Precis som här!  Jag var rasist en gång för att jag hade stått i kö i 20 minuter och när det var min tur ville en invandrartant tränga sig före, expediten valde givetvis att hjälpa mig eftersom vi har ett fungerande kösystem här i Sverige! Kvinnan i fråga kunde i princip ingen svenska, men det hon kunde var att skrika "Jäla rasister, ni är såna jäla rasister" bara för att hon inte fick gå före.  Dessutom visar du att du är värre själv än vad den där stackars saten var, du sitter precis och skriver att de allra flesta svenska tjejerna är lössläppta och ligger runt med alla. Att vi är likadana allihop! Tycker du på allvar att du är mycket bättre än den där svenska tjejen då?  Då har jag några frågor till dig! Är det bättre att bli bortgift i lika tidig ålder, (eller tidigare) och bli våldtagen från att man är barn? att vissa blir tvingade att bära slöja för att männen är så kåta att de inte kan hålla sig själva i schack om ni inte bär slöja? Eller att bli mördad för att man råkar älska fel människa? 

• sols83

Fy fan vad ni är bra som kommenterar här!

• Svenskflicka
    sols83 skrev 2013-01-11 09:00:46 följande:
    Tack detsamma.Skrattande
  • Iida01
    sols83 skrev 2013-01-11 09:00:46 följande:
  • Tjolinti

varför är så många invandrare smygrasister? Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta invandrare smygrasister? Jag har / haft många utlänska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''din svenska billiga slampa ' ''ni svenskar har ingen självrespekt'' ''jävla white trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en utlänsk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon i början också låg runt med en massa killar men sen när blev gravid så blev hon så jävla pryd och tror hon är bättre än alla andra. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar svenskar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla invandrare är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• hoppipannkakan
    Tjolinti skrev 2013-01-11 11:03:41 följande:
    varför är så många invandrare smygrasister? Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta invandrare smygrasister? Jag har / haft många utlänska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''din svenska billiga slampa ' ''ni svenskar har ingen självrespekt'' ''jävla white trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en utlänsk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon i början också låg runt med en massa killar men sen när blev gravid så blev hon så jävla pryd och tror hon är bättre än alla andra. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar svenskar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla invandrare är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 
  • Smartie

Tja ts, på sätt och vis kan jag ju tycka att din svenska kompis saknar självreapekt som beblandar sig med såna som dig (och killar med liknande värderingar) som gör skillnad på mäns och kvinnors sexualitet. Kalla mig gärna rasist, om det får dig att må bättre. Jag dömer INTE människor efter hudfärg eller ursprung, men däremot efter åsikter och värderingar! Svenskar är inte perfekta, men många från mena (inte alla) är å andra sidan ena tragiska hycklare. Männen är sliskiga och verkar ligga med allt och alla, medan kvinnorna låtsas vara "pryda" och klagar på tjejer som inte håller på sig... Urk

• Smartie

Och du, de flesta svenskar har inte sex vid tolv års ålder. Genomsnittsåldern är 16-17. De flesta har inte jättemånga sexspartners heller, flera av dina manliga mena- bekanta har förmodligen haft fler. Men de klagar du minsann inte på

Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..