Inlägg från: Girlfriend |Visa alla inlägg
  • Girlfriend

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Persisk skrev 2013-01-11 14:05:18 följande:
    Här har vi en rasist, vad fan har tråden med att jag ska flytta hem och göra? för det första så bor jag här och är SVENSK medborgare precis som du och alla andra, alltså är Sverige mitt land också för jag bor här och för det andra har du ingen rätt att säga att jag ska flytta hem för det angår inte dig vart jag väljer att bosätta mig, där skämde du ut dig totalt din ignoranta rasist skabb. Jag spottar bokstavligt alla rasister i deras fula ansikte, om du skulle sagt så framför mig vilket jag vet att ingen svensk vågar, så skulle jag förolämpat dig på ett sätt så att du aldrig någonsin skulle glömma bort det. Det är bra att ni lättar på lite i era hjärtan genom o skriva av er på nätet för både du och jag vet att du aldrig ALDRIG skulle vågat säga så face 2 face till en utländsk person . Och ''svart'' visar ju att du är rasist och inget annat, vad syftar du med ordet svart i detta sammanhang? Har du problem med synen eller ser jag ut som en ''svart'' person?? Jag är mörkhårig, gröna ögon och vit hy, typsikt iranskt utseende med andra ord. SE MIN BILD. Man ska inte döma nån pga hudfärg eller ursprung/ras. 
    Varför drar DU alla "svenskar" över en kam och sedan har mage att gnälla över hur du själv tycker dig bli orättvist behandlad?! Vad är din definition av "svensk" egentligen? Är man blond med blå ögon och bor i Sverige eller ska man vara född här med helsvenska föräldrar? Räcker det att ena föräldern är svensk för att passa in i din "svenskmall" som tycks vara en tjej som gillar att leva sitt liv efter sina egna intressen och bejaka sin sexualitet och samtidigt vara en person med pinne i röven som inte vågar säga ifrån?

Alla människor som bor i det här landet har olika värderingar och olika syn på livet. Det kan mycket väl vara en betydligt större skillnad i värderingar och livssyn mellan två "helsvenskar" (vi kan säga infödda svenskar tre generationer tillbaka) än det är mellan en "helsvensk" och en iranier.

Du gör precis det du beskriver att "svenskar" gör, du är en smygrasist enligt din egen definition.
  • Girlfriend

Ju mer jag har läst i tråden, ju mer upprörd blir jag över hur inskränkta människor det finns i vårt samhälle.

TS, du har fortfarande inte svarat på mitt tidigare inlägg (#170), men det kanske bara passar att svara på vissa?

• Girlfriend

Du drar ju visst alla över en kam, om och om igen. Läs dina egna inlägg. Du är själv otroligt fördömande och trångsynt, det är skrämmande att det kanske finns många som tänker och resonerar som du. Människor som ska gå och rösta, människor vars barn kommer växa upp med samma inskränkta attityd och sedan hamna i skolan med mitt barn.

Förresten, av att döma av din bild så ser du ju inte ut som "pappas fina flicka" själv precis...

• Girlfriend
    Persisk skrev 2013-01-11 17:33:53 följande:
    hatar när folk går över sin gräns, vem fan är du.. du känner inte ens mig, du har ingen rätt att sitta och skriva saker om mig som du tror jag är i din lilla värld, att du nämnde analsex visar bara hur du är samt tänker, jag är gift och helt nöjd med mitt liv och älskar min man, Har fortfarande ett par Svenska kompisar kvar men de som var rasistiska är ute ur mitt liv nu tack och lov, inte jag som förlorar på det utan det är dom (min fd. vän) som jag bröt kontakten med nyligen.
    Men "vem fan är du" då som sitter och skriver både det ena efter det andra om "svenska tjejer"?
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..