Inlägg från: Rikard |Visa alla inlägg
  • Rikard

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Bästa TS, 
    du talar svepande om ett svenska tjejer är billiga medan de från Mellanöstern har självrespekt.
    Att på detta sätt uttala sig kränkande om vissa folkgrupper medan man höjer andra till skyarna är att vara rasistisk.
    Men TROLLigtivis är du bara ute efter att provocera. Din argument är lite väl genomskinligt korkade.

Jag måste dock uttrycka min beundran för all dem som skrivit i denna tråd och som lyckats skriva nästan 100 inlägg som är mot dig, innan någon skriver något som är en aning rasistiskt. För jag antar att din avsikt var att locka fram några rasister som skulle svara rasistiskt på dina rasisitiska uttalanden. 

• Rikard

Vad är mest självrespekt:
    att bejaka sin egen sexualitet och leva ut sina lustar
    eller
    att hålla på sig för att leva upp till omvärldens värderingar om heder? 

• Rikard
    Cogito ergo sum skrev 2013-01-11 08:14:44 följande:
    Hålla på sig? De  jag känner  gör värre saker än oss när de väl en gång har gift sig och inte behöver visa oskulden..skenheligheten vet ingen ände.. Detta gäller dock inte alla men jag har stött på en hel del sådana.
    Det är kanske det som är självrespekt?
  • Rikard
    Svenskflicka skrev 2013-01-11 08:24:29 följande:
    Jag tycker att du drar oss alla över en kant nu. Detta ryktet kommer ifrån 60-70-talet då många svenskor åkte söderut, men jag tror knappast att ALLA är sådana idag. Tycker att du är fördomsfull  mot oss svenskor  och när du dessutom kallar din kompis för billig så får du skylla dig själv att hon reagerar. Höj inte er kvinnor från mellanösterns till skyarna.
    Jag som hade åldern inne på 70-talet måste tyvärr meddela att tonårstjejerna inte alls var så lössläppta och lättillgängliga som vi unga testosteronstinna ynglingar hade önskat. 
  • Rikard
    Persisk skrev 2013-01-11 12:44:26 följande:
    Jag bryr mig inte om hon kände sig kränkt av sanningen, hennes problem. Är man billig och äcklig och ligger runt hela tiden så får man skylla sig själv att man förlorar vänner och att en vän som är rak på sak som mig säger åt det till henne att ditt beteende är vidrigt,äckligt och billigt. Man måste alltid ta sanningen  även om det är svårt så är ju livets regel att man ska vara ärlig mot sig själv samt leva i verkligheten och acceptera sanningen.
    Du har vissa värderingar om hur en kvinna ska bete sig. Din väninna bröt mot detta och du kallade henne en massa nedvärderande och kränkande saker och kallar det sanning. Dina värderingar inte sanningar. De är värderingar. 
    Jag beundrar din väninna som hade ryggrad nog att säga upp bekantskapen med en så inskränkt, fördomsfull och fördömande person som du.

Det var naturligtvis inte särskilt sympatiskt av din väninna att skylla din dumhet och din oförskämdhet på att du inte är etnisk svensk, men kom ihåg att det kom efter att du betett dig väldigt oförskämt och illa mot henne. 
  • Rikard
    Persisk skrev 2013-01-11 15:30:15 följande:
    men herregud det går inte ens att jämföra svenska tjejer med Iranska, inte en chans.. även de ''vildaste'' tjejerna från Iran eller resten av Mellanöstern är inte lika lössläpta samt lätta som vissa Svenska tjejer. Det hänger en hel del i det du säger att det är olika kulturer och i mellanöstern så är det inte lika öppet, sex pratas det inte om, det är bara giftermål samt äktenskap och sen får man ha sex men du ska veta att även där så sker allt under ytan dvs i hemlighet men inget tar priset förutom Sverige och resten av Norden länderna för de har samma kultur som Svenskar. 
    Av mycket personlig erfarenhet vet jag att du har helt fel i om kvinnor från Mellanöstern. Fel på alla punkter dessutom.
    Min erfarenhet kommer av kvinnor som kom från Mellanöstern i vuxen ålder (strax över 20). 

• Rikard

Jag är också inne på att TS TROLLigtvis är en Sverigedemokrat eller liknande som, genom att spela fördomsfull och rasistisk iraniska, vill värva läsare.

• Rikard
    Thomas66 skrev 2013-01-15 20:47:30 följande:
    Vad tror du ? Om det nu kommer 50000 nya invånare per år som det inte finns jobb till.
    Menar du att det bara finns ett visst antal jobb i ett land och att detta inte ändras om befolkningen ökar eller minskar?
  • Rikard
    Thomas66 skrev 2013-01-16 17:46:53 följande:
    Startas det inga nya företag så blir det givettvis inga flera jobb om befolkningen ökar. Men du kanske räknar skatttepengar som något som bara finns ?
    Benägenheten att starta företag är något större bland invandrare än infödda svenskar.
    Men som Dorian skriver så kan ju även befintliga företag expandera.

På 1920-talet hade Sverige en arbetslöshet på 25%, plus att mycket få kvinnor jobbade, vilket betyder att andelen som inte förvärvsarbetade var ännu högre.
    Sverige hade en befolkning på strax under 6 millioner.
    Det fanns nästan inga invandrare alls.

Idag bor 9,5 millioner i Sverige.
    Men ditt sätt att resonera så borde de 3,5 millioner som tillkommit sedan 1920 vara arbetslösa.
    Istället är andelen förvärvsarbetare betydligt högre än 1920.
  • Rikard
    Thomas66 skrev 2013-01-16 21:01:47 följande:

Mm, 1920 talet, menar du att flera pizzerior är lösningen?Prata lite mera med dina far/morföräldrar så att dom kan lära dig hur man kämpar och bygger ett land. Har vi inte fött några barn sedan 20 talet? All befolkning är alltså invandrad?
    Aha, om en människa föds så finns det ett jobb till denne
    men om en människa invandrar finns det inte.

Ett av argumenten mot invandring var att det inte fanns jobb till dem. Genom att visa på denna statistik över befolkningsökning och arbetslöshet kan man se att sambanden mellan arbetstillfällen och antal människor i ett land inte är så enkelt att jobben "tar slut" om vi blir fler.

Äsch, det är bara fåfängt av mig att tro att du skulle begripa något.
  • Rikard
    Thomas66 skrev 2013-01-16 22:07:20 följande:

Förstår antagligen mera än du, men en lite oviktig diskution.Hur får man mera jobb om det inte finns några nya företag? Eller om många av industrierna flyttar utomlands? Vet en liten håla där man nyligen flyttade  tillverkning till Italien. 175 sades upp, tror du att om man låter 175 flyktingar komma dit, så har man 175 nya jobb?
    Då kan du ju förklara för mig varför glesbygd och regioner som folk flyttar från har högre arbetslöshet än storstäder dit det flyttar massor av människor varje dag?

• Rikard
    ulfsas skrev 2013-01-16 22:23:32 följande:
    Det beror ju också på var de får sina pengar att handla mat för. Har de lön eller inte.
    Jag får min lön från ett privat företag.
    Min hustru får lön för sitt jobb i kommunen, alltså skattepengar.
    För våra barn får vi barnbidrag.
    Menar du att det gör någon ekonomisk skillnad om jag går och handlar mjölken istället för att min fru gör det?
    Gör det skillnad om vi använder barnbidragspengarna eller det vi fått i lön?
  • Rikard
    Thomas66 skrev 2013-01-16 22:43:03 följande:

Därför att det finns mera företag i storstäderna, och att i dom flesta gamla bruksorterna har jobben försvunnit. Du kanske vet att vi hade en rätt stor export industri innan ? Blir svårt om alla ska vara försäljare, om du fixar min bil så  lagar jag ditt hus, då byter vi ju bara pengar. Det som krävs för ett land, sälj för mera en du köper. Lite som för staten det krävs mera pengar in än det du gör av med.
    Det var som jag trodde alltså. Det finns alltså inget enkelt samband mellan hur många människor som flyttar hit eller dit och hur många jobb det finns. Alltså finns det inget som säger att X antal invandrare "snor" jobben för X antal svenskar.
  • Rikard
    ulfsas skrev 2013-01-16 22:44:10 följande:
    Nix, det var en undran på Dorians skrift om det skulle komma 10000 nya pers hit. Min kommentar var den du då läste.
    Om 10000 pers köpte mat mm för egna pengar eller för bidrag. Som jag ser det så om det är bidrag så tas ju de pengarna från något annat ställe där de kunnat göra annan nytta eller så kunde man ha sänkt skatten.
    Något i den stilen. 
    Detta kan ju sägas om vilka skattefinansierade utgifter som helst.
    Pengar till bibliotek hade kunnat användas till sjukvård.
    Pengar till parker hade kunnat användas till skolor.
    Varför är det just utgifter till invandrare som sticker så i ögonen? Är det så hemskt att hjälpa människor?
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..