• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • Terese 047

hon blev arg för att du kränkte henne genom att kalla henne billig och haspla ur dig att hon ligger med alla män

Nu gråter du över att hon kränkte dig tillbaka, och dessutom är hon rasist? 

• Persisk
    PinkSugar skrev 2013-01-10 21:24:01 följande:
    Vi får inte ogilla er men ni ska ha full rätt att klaga på oss svenskar?

Jojo 
    ursäkta har jag klagat på er? eller säger jag bara det som alla vet. Svenska tjejer blir sexuellt aktiva redan från 12 års åldern vilket är för tidigt och de ligger runt med alla hela tiden, alltså svenska tjejer har ingen självrespekt. Jag DÖMER ingen, detta är sanning som alla vet. Ibland får man acceptera den bittra sanningen faktisk ;) som sagt har / har haft många svenska tjej kompisar och alla de var/är likadana, de byter säng och kille hela tiden. Det äcklar mig faktisk.
  • Terese 047
    Persisk skrev 2013-01-10 21:22:21 följande:
     sluta vara så billig alltså ligga runt hela tiden som de flesta svenska tjejer gör, svenska tjejer är ju kända för just detta.. att vara väldigt lösläpata och lätta och ligga runt med alla. Till skillnad från oss tjejer från mellanöstern, vi har självrespekt och ligger inte runt hela tiden. Ska du förneka detta? 
    Ja.
  • Terese 047
    Persisk skrev 2013-01-10 21:28:20 följande:
    ursäkta har jag klagat på er? eller säger jag bara det som alla vet. Svenska tjejer blir sexuellt aktiva redan från 12 års åldern vilket är för tidigt och de ligger runt med alla hela tiden, alltså svenska tjejer har ingen självrespekt. Jag DÖMER ingen, detta är sanning som alla vet. Ibland får man acceptera den bittra sanningen faktisk ;) som sagt har / har haft många svenska tjej kompisar och alla de var/är likadana, de byter säng och kille hela tiden. Det äcklar mig faktisk.
    Jaha, själv blev jag inte sexuellt aktiv vid 12, men eftersom att du har fått den bilden av ALLA svenskar så MÅSTE det ju vara så... jahaja.
  • PinkSugar
    Ja, du gnäller över att vi är sexuellt frisläppta.
    Som du gör i bland annat detta inlägg 
  • Cogito ergo sum
    Japp och iranier är skenheliga och också ligger runt efter äktenskap. Jag vet efter 4 år med en och har en hel del vänninor..de beter sig på ett sätt vi aldrig skulle göra. LIte kossa på grönbete attityd faktiskt. Det är också en bitter sanning
  • Persisk
    Terese 047 skrev 2013-01-10 21:27:36 följande:

hon blev arg för att du kränkte henne genom att kalla henne billig och haspla ur dig att hon ligger med alla män

Nu gråter du över att hon kränkte dig tillbaka, och dessutom är hon rasist? 
    Ja hon visa sin rätta rasistiska sida fram genom o skriva i sms till mig att jag ska dra tillbaka till mitt hemland samt jag är en svartskalle som inte hör hemma här och sist men inte minst, Mellanöstern-TRASH.

Tycker du ärligt talat detta inte var rasistiskt  ?????Förvånad
  • Cogito ergo sum
    Persisk skrev 2013-01-10 21:31:24 följande:
    Ja hon visa sin rätta rasistiska sida fram genom o skriva i sms till mig att jag ska dra tillbaka till mitt hemland samt jag är en svartskalle som inte hör hemma här och sist men inte minst, Mellanöstern-TRASH.

Och det var inte fördomsfullt av dig att kalla henne lössläppt och skriva den bittra sanningen om svenskar...jaja..
  • Ball and chain
    Persisk skrev 2013-01-10 21:31:24 följande:

Ring DO, finns hundratusentals kr att tjäna där, om man inte är svensk vill säga.

Lycka till!
  • Dominant
    Persisk skrev 2013-01-10 21:07:36 följande:
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Det där om något visar hur både trångsynt och fördomsfull du är.

Undersökningar visar att Sverige är klart det minst fördomsfulla, mest toleranta, minst rasistiska och minst homofobiska landet, i hela värden. Se http://www.worldvaluessurvey.org/index_surveys

Du är med andra ord helt och hållet ute och cyklar. Om du ska klanka ner på någon nationalitet för att vara rasistiska, så är det inte svenskar.
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..