Inlägg från: CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE |Visa alla inlägg
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Lite svårt att ta dig på allvar när du börjar en mening med "Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam" för att sedan göra just detta i samma mening.

De flesta svenskar är nog knappast smygrasister, att ditt umgänge är idioter säger inget om den övriga svenska befolkningen.

Genom sådana här svepande generaliseringar spelar du främlingsfientliga rakt i händerna, för om en kan generalisera om en folkgrupp så är det förstås lika ok för någon annan att göra det om en annan folkgrupp.

Om du lade dig i din kompis sexualliv och kallade henne billig så förstår jag att hon reagerade, du får ju definitivt skylla dig själv där.

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Persisk skrev 2013-01-10 21:22:21 följande:
    Jag menade självklart inte att alla svenskar är så men det finns många som är så, de leker/spelar att de gillar utlänningar, men under ytan eller vid rätt tillfälle så kommer den rasistiska sidan fram.

Vi var nära vänner, pratade om allt och gav varandra råd ibland som vänner gör men jag sa att hon ska sluta vara så billig alltså ligga runt hela tiden som de flesta svenska tjejer gör, svenska tjejer är ju kända för just detta.. att vara väldigt lösläpata och lätta och ligga runt med alla. Till skillnad från oss tjejer från mellanöstern, vi har självrespekt och ligger inte runt hela tiden. Ska du förneka detta? 
    Jaha, som jag misstänkte då. Det är inte inTRessant när man spelar ut sina kOrt det första man gör, det bLir ingen utmaning i speLet då.

Hoppas det går bättre nästa gång, övning ger träning och så vidare, färdighet är en kombination av talang och träning.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Persisk skrev 2013-01-10 22:00:33 följande:
    Ehm jag hoppas du skojar med mig. Att säga sanningen, är det att kränka någon? om nån tar åt sig av sanningen så behöver den personen verkligen hjälp, tyvärr så är det ju så att många personer idag vill förneka sanningen och inte kunna ta det men nån gång måste man faktisk. 
    Det intressanta är ju förstå att du, oavsett ursprung eller syfte, faktiskt inte presenterar sanningen. Det är direkt felaktigt att sexualdebuten för svenska flickor/tjejer/kvinnor är 12 år, det stämmer helt enkelt inte. Tidig sexualdebut har vi i jämförelse med andra länder men den är i genomsnitt 16-17 år, inte 12.

Det övriga är dina fördomar som spökar.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Persisk skrev 2013-01-11 14:05:18 följande:
    Här har vi en rasist, vad fan har tråden med att jag ska flytta hem och göra? för det första så bor jag här och är SVENSK medborgare precis som du och alla andra, alltså är Sverige mitt land också för jag bor här och för det andra har du ingen rätt att säga att jag ska flytta hem för det angår inte dig vart jag väljer att bosätta mig, där skämde du ut dig totalt din ignoranta rasist skabb. Jag spottar bokstavligt alla rasister i deras fula ansikte, om du skulle sagt så framför mig vilket jag vet att ingen svensk vågar, så skulle jag förolämpat dig på ett sätt så att du aldrig någonsin skulle glömma bort det. Det är bra att ni lättar på lite i era hjärtan genom o skriva av er på nätet för både du och jag vet att du aldrig ALDRIG skulle vågat säga så face 2 face till en utländsk person . Och ''svart'' visar ju att du är rasist och inget annat, vad syftar du med ordet svart i detta sammanhang? Har du problem med synen eller ser jag ut som en ''svart'' person?? Jag är mörkhårig, gröna ögon och vit hy, typsikt iranskt utseende med andra ord. SE MIN BILD. Man ska inte döma nån pga hudfärg eller ursprung/ras. 
    Nu börjar det ju bli direkt pinsamt det här. Du vet att ingen skulle våga säga det men ändå är hela grundpremissen i den lilla urspårning du kallar för trådstart att någon har sagt det till dig.

Lägg ner nu, du gjorde dina misstag och kanske kan lära dig till nästa gång att regel nummer ett om man ska ljuga är att man ska hålla reda på vad man säger och se till att man inte säger emot sig själv.

Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..