• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • Hoppentoss
    matzzon31 skrev 2013-01-11 21:01:25 följande:
    Precis det är det som spelar roll. 

Klart att det finns korkade persiska kvinnor. Lika mycket som det finns korkade människor rent allmänt. Det är ju det som är problemet som separerar oss alla. När man blir så stolt över var man kommer ifrån och börjar tro att det är något speciellt. Det är ju barnsligt bara. Det är av ren slump man är från Iran eller Sverige. Det är ingen prestation eller skicklighet. Alla borde bara se sig som människor istället. 

Om du läser mina svar ser du att just att alla människor är olika och det är det jag påpekat rakt igenom.

Ditt inlägg om att det var ett troll tolkade jag som att du inte trodde att någon perisk kvinna inte kunde vara så korkad. Jag tolkade det även som det verkar finnas en ond SD bakom alla korkade  trådar som finns på familjeliv som är skrivna av just korkade personer från andra länder. Jag svarade med humor på grund av att det behöver inte vara så du menar och skulle du mena det har du rätt till den åsikten.  

Jag  vet att korkade personer finns i alla länder,kulturer, politik och även religioner. och just i detta fall tror jag det är en kvinna som fått allt på bakfoten och satt sig själv på höga hästar. Just att hon är periskt  är ju det hon själv förstorar upp.

Alla: Kan tilläga att jag INTE tycker om SD politik ( förtydligande så ingen misstolkar vad jag skrivit)

• Svenskflicka
    matzzon31 skrev 2013-01-11 21:16:12 följande:
    Jag måste bara säga du sjunker ner på samma nivå som TS när du skriver saker som ''din sort'' och lägger upp en jättefin bild på en svensk tjej och jämför med den sämsta tänkbara bilden på en utlänning. Nästan barnsligt... Säger inte att du är rasist, men TS vill bara få fram rasistiska kommentarer i den här tråden och det har hon ändå lyckats med. Vissa människor tycker om att provocera. 
    Ja, men hon talar ju om vår sort hela tiden. Vad ger henne rätt att kategorisera folk???
  • bacardii

Hoppentoss, vad är perisk för nåt? lär dig stava för fan HAHA lmfao, de heter PERSISKT 

• matzzon31

Vadå än sen? Folk sitter och bråkar hit och dit, tänker ut smarta svar att skriva tillbaka. Allt pga någon bara sitter och provocerar. Det är ju rena komedin att sitta och läsa igenom några svar. Tänker inte skriva mer här. Fortsätt bråka ni om vilket land som är bäst, vilka kvinnor som är de snyggaste och vilka som har mest sex. Vi får se om det världen blir bättre för det... Meddela mig vad ni kommer fram till. 

• sols83
    Svenskflicka skrev 2013-01-11 21:33:07 följande:
    Ja, men hon talar ju om vår sort hela tiden. Vad ger henne rätt att kategorisera folk???

• bacardii
    Svenskflicka skrev 2013-01-11 21:33:07 följande:
    Ähh hon är bara ännu en bortskämd liten Iranska som svävar på molnen, dessa typer är kaxiga mot alla andra förutom sig själva. De tror så högt om sig själva, jag har inget emot iranier men jag gillar inte folk som är kaxiga och snackar skit om allt och alla. 
  • sols83
    matzzon31 skrev 2013-01-11 21:34:30 följande:
    Vadå än sen? Folk sitter och bråkar hit och dit, tänker ut smarta svar att skriva tillbaka. Allt pga någon bara sitter och provocerar. Det är ju rena komedin att sitta och läsa igenom några svar. Tänker inte skriva mer här. Fortsätt bråka ni om vilket land som är bäst, vilka kvinnor som är de snyggaste och vilka som har mest sex. Vi får se om det världen blir bättre för det... Meddela mig vad ni kommer fram till. 

Haha, snälla nån, varför kommenterade du ens från början? Suck
  • Hoppentoss
    bacardii skrev 2013-01-11 21:33:43 följande:
    Hoppentoss, vad är perisk för nåt? lär dig stava för fan HAHA lmfao, de heter PERSISKT 
    Kul att jag glädjer någon.   Läser mer saker jag srkiver lät du får liknande glädje fler gånger.

Kommer tyvärr aldrig kunna lära mig det bättre än jag gör.
    Är ordblind och blir nog tyvärr inte bättre än så här.
    Det kommer alltid ramla bort bokstäver för mig och jag ser dem ej när jag läser igenom texten heller.
  • bacardii

Jag har haft flickvän från Iran, jag är också från mellanöstern men inte Iran, Är Libanes. Visst dom ser bra ut och är snygga men personligheten är skit, de är så krävande, så kontrollerande och så hämndfulla. Snackar skit bakom varandras rygg tillhör deras kultur, se sig högre än alla andra tillhör också deras kultur. Utseende fixerade till max är dom, ytliga är dom också. Om man är ute efter enbart ett bra och sexigt utseende & bra sex så är Iranska tjejer ett bra val men om man vill ha Quality och personlighet så är iranska tjejer inte ett smart val. Man ska inte dra alla över en kant men detta är min erfarenhet av Iranska tjejer.

Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..