• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • Svenskflicka
    Persisk skrev 2013-01-11 19:59:14 följande:
    Kan du svara mig varför ni vill vara som oss? ni färgar håret mörkt/svart, ni solar sönder er i hopp om att se exotiska ut, alltså se ut som oss, ni fixar era bröst samt förstorar läppar för att se ut som oss men ändå ser man att det är en svensk tjej och inte en snygg arabiska eller en Persisk tjej. Ser dagligen svenska tjejer med svart hår och solbränna, i hopp om att se ut som oss.. men vi har allt det är naturligt, det ligger i våra gener Flört 
    Jag har då inte sett många av den sorten. Det jag dock uppmärksammat är att många kvinnor ifrån mellanöstern tappar både form och utseende efter barnafödande. Gör vi inte här iallafall. 

• sols83
    Emma 89 skrev 2013-01-11 21:05:08 följande:
    Jag känner mååånga iranietjejer/kvinnor som ligger runt helt galet mycket. Har en arbetskamrat med 4 barn, bor med sin exman och har nya pojkvänner varje vecka i princip. I min mans hemland smyger tjejerna ut på nattklubbar och beter sig värre än turisttjejerna. Tjejer som känt min man sedan skolan flörtar hejvilt med honom framför mig och sedan kollar snett på mig. Så nej, ni mellanönsterntjejer är långt ifrån så fina som du säger. Skillnaden är väl kanske att svenska tjejer pratar öppet om vem de legat med.

• Svenskflicka
    Persisk skrev 2013-01-11 20:10:32 följande:
    just admit it... Flört jag kan se hur svartsjuk du är vilket är också vanligt hos svenska tjejer. Nu ska jag logga ut härifrån, jag har ett liv att sköta.. samt måste vila mig. Loggar in kanske senare eller imorgon.. vissa inlägg här är ju rena komedi medans andra är lite seriösare. Jag har sagt mitt, och det jag tycker,inget  av det jag sa är lögn.. svenska tjejers beteende är känt överrealt samt bland alla. Många blir upprörda över den tråkiga och äckliga sanningen men det är ju ni som förstört ert rykte, så ni har er själva & skylla på. Jag är rak på sak och säger alltid sanningen, den som tar åt sig bryr jag mig inte om. Och återigen så menar jag inte att alla svenska tjejer är så men många svenska tjejer beter sig så.Ha en trevlig kväll allihopa Flört 
    Du tror dig verkligen veta allting. Men en dag kommer sanning till dig också.

• gerd123
    Persisk skrev 2013-01-10 21:07:36 följande:
    Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

Så om du börjar ifrågasätta din kompis och menar att hon "är billig och ligger runt med alla" så förväntar du dig ovationer och "vågen"?
  • sols83
    Svenskflicka skrev 2013-01-11 21:13:45 följande:
    Jag har då inte sett många av den sorten. Det jag dock uppmärksammat är att många kvinnor ifrån mellanöstern tappar både form och utseende efter barnafödande. Gör vi inte här iallafall.   

• matzzon31
    Svenskflicka skrev 2013-01-11 21:10:05 följande:
    Tack själv har jag fått perversa blickar av din sort. och sluta höj dig själv till någon slags gudinna. Jag skulle aldrig tänka mig att vara något annat än en arier,och att alla vill se ut som ni. Dream on babe....du måste verkligen komma ner på planeten jorden. 

Jag måste bara säga du sjunker ner på samma nivå som TS när du skriver saker som ''din sort'' och lägger upp en jättefin bild på en svensk tjej och jämför med den sämsta tänkbara bilden på en utlänning. Nästan barnsligt... Säger inte att du är rasist, men TS vill bara få fram rasistiska kommentarer i den här tråden och det har hon ändå lyckats med. Vissa människor tycker om att provocera. 
  • sols83

Folk som ts får folk att bli rasister.

• gerd123
    matzzon31 skrev 2013-01-11 21:03:14 följande:
    Tror fortfarande hon eller han trollar. De flesta inlägg är rätt ''taktiska'' för att skapa en provocerande debatt. 

Ja det är ju inget ovanligt grepp här på FL.
  • sols83

som hon själv klart och tydligt är.

• matzzon31

Om nu den här personen existerar så är hon själv rasist ja. Alla kan vara det, inte så svårt. Tror fortfarande personen bara provocerar. Sen kommer andra rasister fram som hon vill. 

Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..