• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • Snöviolen
    Hoppentoss skrev 2013-01-11 20:29:38 följande:

Du är ett utdöende släkte med ditt ljusa hår. Det är sånna som jag som tyvärr hjälper till att det födds mindre och mindra blonda.

Jag gifte med en blond man..alla mina tre barn vart lika mörka som jag. Jag tror det mörka håret är domenat (tror jag)

Så ....ni blir bara färre och färre.

Jag har ingen åsikt om det utan bara ett konstanterande.
    Jag är mörk och barnens pappa är mörk, men vi fick tre jätte ljusblonda barn.
  • Servilia

...och det där med solandet. Jag har ALDRIG solat i solarium. Tycker bara att det ser onaturligt ut att vara brun på vintern, och dessutom är det farligt. När jag var ung hade jag vit-och-skär hy. "Porslinshy" sa folk. Jag har fortfarande inga rynkor även om huden blivit lite grövre, men jag upplever att de flesta MENA-kvinnor blir medelålders kvinnor tidigare än vad vi svenskor blir. Vi svenskar har ju även högre medellivslängd, och det hänger med hela vägen - vi börjar åldras senare.

Solat i solen har jag dock gjort, men inte för att se ut som en persiska, utan för att se ut som en solblond svenska som har att aktivt o sportigt utomhusliv! 

• Hoppentoss
    jennypennypäron skrev 2013-01-11 20:31:04 följande:
    Hmm... jag har upplevt lite vad ts pratar om också. Men som sagt. Akta din tunga för du gör exakt samma sak. Långt från alla svenskar är så, men om du upplever dina kompisar så bör ni nog inte umgås. Jag älskar sverige och kan förstå varför en del människor blir skrämda av att känslan att det ändras. Är det så man upplever det kan man ju försöka tänka att förändringar inte alltid är dåligt :)
  • Servilia
    Hoppentoss skrev 2013-01-11 20:29:38 följande:

Du är ett utdöende släkte med ditt ljusa hår. Det är sånna som jag som tyvärr hjälper till att det födds mindre och mindra blonda.

Jag gifte med en blond man..alla mina tre barn vart lika mörka som jag. Jag tror det mörka håret är domenat (tror jag)

Så ....ni blir bara färre och färre.

Jag har ingen åsikt om det utan bara ett konstanterande.

Ja, jag vet. Och det oroar mig och gör mig lite ledsen... Mina barn är blonda i alla fall, men inte rödblonda som jag utan mer den vanliga mycket ljust halmfärgade nyansen.
  • Cogito ergo sum
    Servilia skrev 2013-01-11 20:32:17 följande:
    ...och det där med solandet. Jag har ALDRIG solat i solarium. Tycker bara att det ser onaturligt ut att vara brun på vintern, och dessutom är det farligt. När jag var ung hade jag vit-och-skär hy. "Porslinshy" sa folk. Jag har fortfarande inga rynkor även om huden blivit lite grövre, men jag upplever att de flesta MENA-kvinnor blir medelålders kvinnor tidigare än vad vi svenskor blir. Vi svenskar har ju även högre medellivslängd, och det hänger med hela vägen - vi börjar åldras senare.

Solat i solen har jag dock gjort, men inte för att se ut som en persiska, utan för att se ut som en solblond svenska som har att aktivt o sportigt utomhusliv! 
    Kanske..jag är halv svensk halv berber..med porslinsvit hud mörkt lockigt hår och brungröna ögon..jag ser dock 10 år yngre ut än min ålder liksaom hans familj medan den svenska ser 10 år äldre ut..har nog mer med genetik att göra och levnadsätt.
  • Servilia
    Cogito ergo sum skrev 2013-01-11 20:34:40 följande:
    Kanske..jag är halv svensk halv berber..med porslinsvit hud mörkt lockigt hår och brungröna ögon..jag ser dock 10 år yngre ut än min ålder liksaom hans familj medan den svenska ser 10 år äldre ut..har nog mer med genetik att göra och levnadsätt.
    Jo, om vi ska snacka åldrande så är rökningen den allra största faktorn när det gäller åldrande. Därefter kommer solariesolande. Fetma är inte heller bra, för lyckas personen går ned det så lägger sig överskottshuden i valkar och rynkor. Motion är viktigt för att hålla sig spänstig och behålla flåstet... och så vidare.

Men jag har träffat väldigt många människor från väldigt många folkslag i mitt liv, och även generellt så tycker jag att det är så att de afrikanska, arabiska och asiatiska folken åldras fortare. 
  • Hoppentoss
    Snöviolen skrev 2013-01-11 20:32:09 följande:
    Jag är mörk och barnens pappa är mörk, men vi fick tre jätte ljusblonda barn.

Skoj!! Blir ljusa när dom är vuxna tror du?

Jag kanske skall ta och skaffa några barn till och testa. 

• Cogito ergo sum
    Servilia skrev 2013-01-11 20:40:45 följande:
    Men jag har träffat väldigt många människor från väldigt många folkslag i mitt liv, och även generellt så tycker jag att det är så att de afrikanska, arabiska och asiatiska folken åldras fortare. 
    Jag har faktiskt aldrig tänkt på det direkt utifrån folkslag.
  • Snöviolen
    Hoppentoss skrev 2013-01-11 20:42:18 följande:

Skoj!! Blir ljusa när dom är vuxna tror du?

Jag kanske skall ta och skaffa några barn till och testa. 

Kanske.
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..