• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • Snöviolen
    Den vita staden skrev 2013-01-12 01:45:03 följande:
    TS - Ledsen men den här sidan har översvämmats av rasister på senare tid, förstår att du reagerar.
    Vi som inte är födda här ska acceptera precis allt, hur jobbigt det än känns .
    Ja och det är iranierna som är de värsta rasisterna.
  • Tjolinti
    Snöviolen skrev 2013-01-12 01:52:48 följande:

• Den vita staden
    Snöviolen skrev 2013-01-12 01:52:48 följande:
    Ja ja, du har ingen aning om hur det verkligen är, så mycket är klart, och du har inte varit något vidare trevlig i något inlägg här i tråden hittills fast jag läst alla de du skrivit.
    future belongs to those who believe in the beauty of their dreams
  • Ojsan
    Malin 310 skrev 2013-01-12 01:49:07 följande:
    Hmm detta resonemang du har TS stör mig något så kopiöst! 1: ALLA svenska tjejer är INTE så detta bevisar bara hur mycket du vet om oss svenskar. Ta tillexempel mig jag vart av med oskulden när jag var 16 år INTE frivilligt jag är idag 26 år gammal och har 2 barn. Jag fick mitt första vid 21 års ålder och mitt andra vid 24 års ålder. Jag är gift sen 5 år tillbaka med pappan och vi ha vart ett par i snart 8 år. Innan pappan till mina barn har jag legat med 4 personer ja med andra ord matematiskt 5 personer om man räknar med den ofrivilliga på mina 26 år! 2: DU sitter och klankar på oss svenskar att vi ligger runt i tidig ålder HMMMM undrar vem som sitter nu som 19 år och är GRAVID! Räknas inte det som tidig ålder kanske?? Och jag tycker synd om dig om det blir ett tvångs giftermål på det.. Det kanske är dags att vakna upp och inse att du befinner dig i sverige nu. Sverige som tog emot dig och din släkt med öppna armar. Sverige där det inte finns krig och där du har mat på bordet. Tycker du ska vara tacksam istället för att klanka ner på svenskar! Vi svenskar bryr oss inte om era seder tillexempel så länge ni inte bryr er om våra och accepterar våra då accepterar vi era så enkelt är det och nu misstänker jag att du kommer kalla mig rasist eller bara för att jag yttrar mig om dig och din kultur? 
    Instämmer helt
  • Snöviolen
    Den vita staden skrev 2013-01-12 02:14:06 följande:
    Ja ja, du har ingen aning om hur det verkligen är, så mycket är klart, och du har inte varit något vidare trevlig i något inlägg här i tråden hittills fast jag läst alla de du skrivit.
    . Du man blir inte rasist bara för att man klagar på ts sminkning. Eller att man tycker att hon beter sig som ett stolpskott då hon påstår att vi svenska kvinnor ligger med killar från tolv års ålder och sen byter vi män varje dag.
  • Snöviolen
    Den vita staden skrev 2013-01-12 02:14:06 följande:
    Snöviolen skrev 2013-01-12 02:19:32 följande:
    . Du man blir inte rasist bara för att man klagar på ts sminkning. Eller att man tycker att hon beter sig som ett stolpskott då hon påstår att vi svenska kvinnor ligger med killar från tolv års ålder och sen byter vi män varje dag.

Ja och sen kan du ju läsa lite hur iranier behandlar afghaner och andra från mellanöstern.
  • Den vita staden
    Snöviolen skrev 2013-01-12 02:20:49 följande:

Ja och sen kan du ju läsa lite hur iranier behandlar afghaner och andra från mellanöstern.
    Ledsen, men det jag bryr mig om just nu är hur vi utlandsfödda blir behandlade här i Sverige.
    Märk då väl att jag själv som adopterad, inte alls valt att komma hit!
    future belongs to those who believe in the beauty of their dreams
  • Swagger
    Persisk skrev 2013-01-10 21:28:20 följande:
    ursäkta har jag klagat på er? eller säger jag bara det som alla vet. Svenska tjejer blir sexuellt aktiva redan från 12 års åldern vilket är för tidigt och de ligger runt med alla hela tiden, alltså svenska tjejer har ingen självrespekt. Jag DÖMER ingen, detta är sanning som alla vet. Ibland får man acceptera den bittra sanningen faktisk ;) som sagt har / har haft många svenska tjej kompisar och alla de var/är likadana, de byter säng och kille hela tiden. Det äcklar mig faktisk.
    Jag är svensk. Jag blev inte sexuellt aktiv när jag var 12. Jag har varit tillsammans med min man sedan jag var 20. Det har blivit några år nu.

Inlägget ovan är något av det dummaste jag läst på FL. Varför är det OK för dig att prata så här illa om alla svenskor?

Jag tycker du ska ta en funderare över din attityd till svenskor, modell längre! 
  • Ojsan
    Den vita staden skrev 2013-01-12 02:30:18 följande:
    Ledsen, men det jag bryr mig om just nu är hur vi utlandsfödda blir behandlade här i Sverige.
    Märk då väl att jag själv som adopterad, inte alls valt att komma hit!
    Det finns många utlandsfödda som faktiskt trivs att leva här också, om de blivit illa behandlade och/eller inte trivdes skulle flertalet flytta ut så fort de fick möjlighet, men många väljer att stanna.
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..