• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • Oneesan
    JeanBillie skrev 2013-01-12 06:24:09 följande:
    Ta frågan till Flashback, på Familjeliv får man inte vara realistisk utan att bli påhoppad.
    Antagligen är personen redan bekant med Fb. Troligtvis en ensam Sverigedemokrat som ser möjligheterna att piska upp lite stämning med övertydligt nick, nyreggad och absurda påståenden.
    Arigato
  • pontus1992
    Oneesan skrev 2013-01-12 08:51:51 följande:
    Antagligen är personen redan bekant med Fb. Troligtvis en ensam Sverigedemokrat som ser möjligheterna att piska upp lite stämning med övertydligt nick, nyreggad och absurda påståenden.

jaa ungefär som Svenskaflickan
  • netza

Kan väl känna lite att du bad om det, du ifrågasatte hur hon lever sitt liv, vad hade du väntat dig tillbaka?

• Matkvinnan

Ts, du verkar vara en riktig idiot. Skulle aldrig umgås med dig eller ha någon respekt för dina åsikter. Oavsett var du kommer ifrån. 

• Matkvinnan
    Persisk skrev 2013-01-10 21:28:20 följande:
    ursäkta har jag klagat på er? eller säger jag bara det som alla vet. Svenska tjejer blir sexuellt aktiva redan från 12 års åldern vilket är för tidigt och de ligger runt med alla hela tiden, alltså svenska tjejer har ingen självrespekt. Jag DÖMER ingen, detta är sanning som alla vet. Ibland får man acceptera den bittra sanningen faktisk ;) som sagt har / har haft många svenska tjej kompisar och alla de var/är likadana, de byter säng och kille hela tiden. Det äcklar mig faktisk.
    Tack ts. Jag har jobbat på mina rasistiska tankar och känslor som har plågat mig. Du gör det ju inte lättare. Fyfan. Det finns jävligt mycket "sanningar" om "ditt folk" också. Ska jag börja?
  • Matkvinnan
    Persisk skrev 2013-01-10 21:51:31 följande:
    Jag ljög ju inte för henne, eller? sa bara hur hon är och beter sig, vilket är billigt. En tjej som ligger runt hela tiden med olika killar har ingen självrespekt och är billig. Hon gillade tydligen inte sanningen. 
    Det är inte en sanning, det är din åsikt. 
    En kille som ligger runt då? Har han ingen självrespekt och är billig? Eller är han en riktig hingst?
    usch 
  • Mandel
    Ejder skrev 2013-01-11 14:50:31 följande:
    Jag förstår att det är jobbigt för dig när någon säger det som du inte brukar höra i din snäva bekantskapskrets.
    Fast du måste ju leva i en lika snäv bekantskaps krets, eller?
    Inom vilket socioekonomiskt område bor du med din krassa syn på svenska kvinnor?

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Lingonflickan

Var din fd väninna van vid att du säger vad du tycker rakt ut? För om hon var det, så förstår jag inte hennes beteende alls. Om du däremot inte brukade vara sån blev hon antagligen chockad och tog mer illa vid sig.

För övrigt är det tragiskt om det är som du säger att det finns flickor som förlorar oskulden vid 12-13 år.  

Puss!!
  • ulfsas
    Matkvinnan skrev 2013-01-12 09:08:53 följande:
    Det är inte en sanning, det är din åsikt. 
    En kille som ligger runt då? Har han ingen självrespekt och är billig? Eller är han en riktig hingst?
    usch 
    Lustigt att det fortfarande finns två olika standarder för killar och tjejer år 2012. Ännu lustigare är när tjejer bidrar till (det manliga/patriarkatets) förtryck av kvinnor. Har faktiskt sällan sett killar som förtrycker tjejer men rätt ofta sett och hört tjejer som snackar skit/gör ner andra tjejer. Inte helt sällsynt på arbetsplatser. Har hört många tjejer som hellre jobbar med killar för att slippa skitsnacket bland kvinnorna. 
    Man, 192 cm, 49 år, Sundbyberg, singel ;)
  • sols83
    Matkvinnan skrev 2013-01-12 09:06:39 följande:
    Tack ts. Jag har jobbat på mina rasistiska tankar och känslor som har plågat mig. Du gör det ju inte lättare. Fyfan. Det finns jävligt mycket "sanningar" om "ditt folk" också. Ska jag börja?

Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..