• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • sols83
    Meh01 skrev 2013-01-12 11:01:24 följande:
    TS är fake. twitter.com/Persianxo. Här är ägaren till bilden. 

Hahahaha, hysteriskt! Undrar vad det är för hjärndöd amöba som sitter och skriver?
  • Thomas66
    Meh01 skrev 2013-01-12 11:05:43 följande:
    Ja. Skrattande Hon har i alla fall stulit bilden hon har som profilbild. Den tillhör en tjej i Kanada.

Tror du att alla här, har sig själva på bilden?
  • Meh01
    Thomas66 skrev 2013-01-12 11:19:51 följande:

Hon har dock sagt att det är hon på bilden = fake.
  • Alecto

Inte sagt att inte ts finns - jag hoppas dock det är ett påhitt med tanke på hur urbota korkad Ts framställer sig...

Är ts for real så är min första tanke att hon är ung (och dum) snarare än något annat. Väx upp, kryp upp ur sandlådan, ta av dig ögonbindeln och sluta glorifiera ditt eget folk.
    En stor egenskap hos sig själv är att kunna se sina egna fel och brister - vilket du har många.

Det finns rötägg inom alla kategorier av människor, raser, sorter, män, kvinnor osv

Du kan försöka rättfärdiga ditt eget beteende hur mycket du vill - ni gjorde båda fel och den dagen du inser det kan du räkna dig som vuxen. Fram till dess är du ett barn som får barn.
    Ärlighet är bra men att såra de som man räknar till sina vänner bara för att man måste vara ärlig är knappast en merit, man kan vara ärlig utan att såra.  

• sols83

Mdo har du läst inläggen? Hon har ju skrytit om sig själv:-P

• Alecto

Jag ser inte ut som på bilden.... Cool
  • sols83
    Alecto skrev 2013-01-12 11:24:54 följande:
    Jag ser inte ut som på bilden.... 

Hihi, asså inte?
  • Den vita staden
    darklash skrev 2013-01-12 04:12:33 följande:
    Vad för slags adoption har du gått igenom??
    Det låter rätt obehagligt - som om du blev tvingade att lämna allt, släkt osv, eller? Rätta mig om jag har missuppfattat det hela.
    Kan dock förstå en del av ditt missnöje.

Är själv adopterad, kom hit som liten bebis. Har även syskon från samma land, dock inga rent biologiska men det spelar ju ingen roll. Vi är en familj, har alltid varit, kommer alltid att vara.
    Har växt upp i en mellanstor stad långt uppe i norr, vi var tre adopterade barn på lagstadiet - mitt syskon inkluderat. Dock är det först på senare tid som jag tycker det känns jobbigt att vara adopterad.
    Inte för att jag saknar landet jag föddes i utan för att en del människor, som aldrig pratat med mig, tror att jag är invandrare.
    Jag har invandrarbakgrund ja, men har man bott i Sverige i 25 år av 25 möjliga, växt upp med svenska föräldrar, älskar Sverige och vår finfina kultur/traditioner varför ska jag bemötas som en nyanländ?

Förlåt, OT så in i helvete.

För övrigt TS, har du uttryckt dessa åsikter inför din kompis som du kallar lösaktig så är det inte konstigt att hon skriker saker åt dig. Dina inlägg är bland det mest fördomsfulla jag har läst! Skäms på dig!
    Du rör ihop svar till olika personer i ditt inlägg.

Men hade jag fått vara kvar lite längre på barnhemmet, hade min mor hämtat mig och jag hade fått växa upp utan att bli mobbad för svartskalle osv.
    Har idag kontakt med min bio.fam. men det är många år att ta igen och en enorm språkbarriär att ta sig över.
    (OT som sagt men jag ville svara)
    future belongs to those who believe in the beauty of their dreams
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..