• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • Alecto
    Persisk skrev 2013-01-12 12:05:44 följande:
    *Ville absolut inte ha nåt fysiskt problem om nu jag skulle haft min riktiga bild ska det stå, vill inte bli igenkänd här för jag visste att tråden skulle bli nåt stort och då fanns risken om att nån kunde känna igen mig. Är gravid och 19år, att jag har bild på en annan persisk tjej innebär inte att tråden är fake och att det inte finns "korkade" persiska tjejer som nån skev , är att säga sanningen så svårt för er?alla vet hur svenska tjejer är och hur lätta och billiga de beter sig, inte alla men många . Jag har haft erfarenhet och senaste gången nu nyligen vilket var anledningen till att jag starta tråden och undra /undrar varför ni är smygrasister . Och det spelar ingen roll att jag tagit bilden från en annan persisk tjej , fokusera er på ämnet och inte på bilden.
    Och vi undrar varför du är rasist?

Och vad är ämnet? Att du rättfärdigar ditt eget dåliga beteende mot din kompis genom att kalla henne för rasist? Du är en kass vän som inte ställer upp på din kompis och tar reda på varför - istället kallar du henne för slampa och blir förvånad över att hon blir förbannad.
    Du generaliserar väldigt och tycker att alla svenska tjejer är lättfotade, blir av med oskulden vid 12 och beter sig billigt - trots att flera i den här tråden har sagt att många tjejer från Iran är precis likadana. Same shit - diffrent name skulle jag vilja säga. Det känns som du är omvänd sen du gifte dig och skaffade barn - är det verkligen dina egna ord och åsikter som du säger eller börjar du bli hjärntvättad? På något sätt lyser andras åsikter genom (din man, pappa, svärfar osv kanske) eftersom det känns som du nyligen har börjat reagera på din kompis sätt. Vem vet - vi känner inte dig men vad säger att du var så mycket olika innan du gifte dig? 
  • Jättekul
    Persisk skrev 2013-01-12 12:12:08 följande:
    När ska ni börja inse att jag inte menar att ALLA svensks tjejer är så, har ju påpekat och skrivit det många gånger , "inte alla men många av er". men det är ju ni själva som förstört ert egna rykte sen sitter ni och säger saker om oss persiska tjejer vilket visar att ni vill ignorera och förneka er själv och väljer att prata om persiska tjejer , tråden handla ju om svenskar och inte iranier . Jag har upplevt mycket med er, tyvärr mycket negativt, senaste gången med min FD kompis förra veckan blev rasist helt plötsligt , synd men sant.
    TROR du på fullt allvar att tjejer som är 12 år har sex. Självklart finns det men de är få.

Till skillnad från "ditt" hemland där man får ha flera fruar och gärna från låg ålder.

• Alecto

Sen undrar jag på fullt allvar om du trodde du skulle få medhåll i ditt inlägg på ett svenskt forum, merparten som sitter här är svenskar med svenska värderingar - tror du då att vi skulle hålla med i den bilden som du målar upp som vi vet inte stämmer?

• Cadencee
    Persisk skrev 2013-01-12 12:12:08 följande:
    När ska ni börja inse att jag inte menar att ALLA svensks tjejer är så, har ju påpekat och skrivit det många gånger , "inte alla men många av er". men det är ju ni själva som förstört ert egna rykte sen sitter ni och säger saker om oss persiska tjejer vilket visar att ni vill ignorera och förneka er själv och väljer att prata om persiska tjejer , tråden handla ju om svenskar och inte iranier . Jag har upplevt mycket med er, tyvärr mycket negativt, senaste gången med min FD kompis förra veckan blev rasist helt plötsligt , synd men sant.
    du skriver MÅNGA utav er svenskar. Men det ÄR INTE så ;P vi är flera som kommit med egna erfarenheter om att det du säger inte stämmer så det är inte alls MÅNGA av oss även om det finns en del men det är en helt annat femma!
  • Snöviolen
    Den vita staden skrev 2013-01-12 12:08:26 följande:
    Varför skulle jag inte få se det som att mobbarna är de som gör fel?
    Fast du tycker det är rätt att ts ska få hålla på och mobba alla svenskar och att vi inte ska få försvara oss mot hennes påhopp bara för att hon är en invandrare.
  • Jättekul
    Alecto skrev 2013-01-12 12:13:37 följande:
    Och vi undrar varför du är rasist?

Och vad är ämnet? Att du rättfärdigar ditt eget dåliga beteende mot din kompis genom att kalla henne för rasist? Du är en kass vän som inte ställer upp på din kompis och tar reda på varför - istället kallar du henne för slampa och blir förvånad över att hon blir förbannad.
    Du generaliserar väldigt och tycker att alla svenska tjejer är lättfotade, blir av med oskulden vid 12 och beter sig billigt - trots att flera i den här tråden har sagt att många tjejer från Iran är precis likadana. Same shit - diffrent name skulle jag vilja säga. Det känns som du är omvänd sen du gifte dig och skaffade barn - är det verkligen dina egna ord och åsikter som du säger eller börjar du bli hjärntvättad? På något sätt lyser andras åsikter genom (din man, pappa, svärfar osv kanske) eftersom det känns som du nyligen har börjat reagera på din kompis sätt. Vem vet - vi känner inte dig men vad säger att du var så mycket olika innan du gifte dig? 
    TS är en sådan som förtrycker kvinnor. Till skillnad mot många kvinnor i mellanöstern som verkligen kämpar för att komma ur sina "bojor" så fortsätter TS att förtrycka så kvinnorna ska stanna kvar.
    Vara oskuld när man gifter sig! ha! Men inte oskuld i baken va, Eller hur TS? 
  • Turkfästmön
    Jättekul skrev 2013-01-12 12:15:59 följande:
    TS är en sådan som förtrycker kvinnor. Till skillnad mot många kvinnor i mellanöstern som verkligen kämpar för att komma ur sina "bojor" så fortsätter TS att förtrycka så kvinnorna ska stanna kvar.
    Vara oskuld när man gifter sig! ha! Men inte oskuld i baken va, Eller hur TS? 
  • JeanBillie
    Svenskflicka skrev 2013-01-12 07:33:09 följande:
    Klart att hon får räkna med lite motstånd om hon slänger ur sig det hon gjort. 
    Vi svenska kvinnor har en mer fri syn på sex än kvinnor från en del andra länder. Tycker inte TS är helt ute och cyklar.
    Det är svagt att inte kunna respektera andras åsikter.
  • Persisk
    Meh01 skrev 2013-01-12 12:08:49 följande:
    Hahaha asgarv, har redan skickat meddelande till bruden på twitter. Hon blir säkert glad.

vad tror du kommer hända ? Hon bor inte ens i Sverige, tror Heller inte hon kommer svara dig då hon har typ 20000följare på twitter. Kan ta bort bilden när jag sitter vid datorn. Som sagt ämnet är inte om bilden utan om svenskar som är rasister samt svenska tjejers beteenden .
  • Cadencee
    Persisk skrev 2013-01-12 12:17:44 följande:

vad tror du kommer hända ? Hon bor inte ens i Sverige, tror Heller inte hon kommer svara dig då hon har typ 20000följare på twitter. Kan ta bort bilden när jag sitter vid datorn. Som sagt ämnet är inte om bilden utan om svenskar som är rasister samt svenska tjejers beteenden .
    varför är svenska tjejers beteende fel då? Varför ska andra lägga sig i vad man väljer att göra med sitt privatliv?
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..