• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • JeanBillie

TS, jag vet faktiskt inte varför svenskar är så, jag förstår vad du vill förmedla. Kanske menar de som tvärvänder så egentligen inte att vara rasistiska... som du märker av alla svar här är din vän inte den enda svenska kvinna som inte vill höra att du tycker de har för mycket sex. Glad

Det är svagt att inte kunna respektera andras åsikter.
  • Persisk
    Jättekul skrev 2013-01-12 12:15:59 följande:
    TS är en sådan som förtrycker kvinnor. Till skillnad mot många kvinnor i mellanöstern som verkligen kämpar för att komma ur sina "bojor" så fortsätter TS att förtrycka så kvinnorna ska stanna kvar.

Vara oskuld när man gifter sig! ha! Men inte oskuld i baken va, Eller hur TS? 

Jag har alldrig sagt att jag var oskuld när jag gifte mig förra året , vart har du fått det ifrån? Jag har haft pojkvänner tidigare samt andra relationer men inte ens i närheten så många Som mina svensks tjej kompisar haft, detta har jag sett med egna ögon alltså svenskars beteenden så jag har fått det bekräftad många gånger , sen om

Ni nu förnekar det så kan jag väl känna med er , det är pinsamt för er så självklart vill ni ignorera och förneka samt försöka måla upp svenska tjejer som fina och pryda medans det är exakt TVÄRTOM . HAHAHA!
  • Den vita staden
    Snöviolen skrev 2013-01-12 12:15:40 följande:
    Fast du tycker det är rätt att ts ska få hålla på och mobba alla svenskar och att vi inte ska få försvara oss mot hennes påhopp bara för att hon är en invandrare.
    Hon är rak och säger vad hon tycker. Ogillar man det, ok. låt det vara så då.
    Anser ju att det finns korn av sanning i båda lägren, men att vi utlandsfödda ändå är i underläge.
    future belongs to those who believe in the beauty of their dreams
  • Modgun
    Persisk skrev 2013-01-12 12:12:08 följande:
    När ska ni börja inse att jag inte menar att ALLA svensks tjejer är så, har ju påpekat och skrivit det många gånger , "inte alla men många av er". men det är ju ni själva som förstört ert egna rykte sen sitter ni och säger saker om oss persiska tjejer vilket visar att ni vill ignorera och förneka er själv och väljer att prata om persiska tjejer , tråden handla ju om svenskar och inte iranier . Jag har upplevt mycket med er, tyvärr mycket negativt, senaste gången med min FD kompis förra veckan blev rasist helt plötsligt , synd men sant.
    Måste vara jobbigt att vara rasist och vara så fördomsfull som du är.
    Tycker uppriktigt synd om stackare som faktiskt inte kan tänka längre än näsan räcker. 
  • Jättekul
    Persisk skrev 2013-01-12 12:22:55 följande:

Jag har alldrig sagt att jag var oskuld när jag gifte mig förra året , vart har du fått det ifrån? Jag har haft pojkvänner tidigare samt andra relationer men inte ens i närheten så många Som mina svensks tjej kompisar haft, detta har jag sett med egna ögon alltså svenskars beteenden så jag har fått det bekräftad många gånger , sen om
    Ni nu förnekar det så kan jag väl känna med er , det är pinsamt för er så självklart vill ni ignorera och förneka samt försöka måla upp svenska tjejer som fina och pryda medans det är exakt TVÄRTOM . HAHAHA!
    Du är 19 år och gravid. Du har haft flera pojkvänner tidigare samt andra relationer   De här andra relationerna. Är det one night stands?

Jag måste säga att din sexdebut var rätt tidig då. Tidigare än svenska tjejers sexdebut som rent statistiskt ligger på 16-17 år. 
  • Persisk

Jag har alldrig sagt att jag var oskuld när jag gifte mig förra året , vart har ni fått det ifrån? Jag har haft pojkvänner tidigare samt andra relationer men inte ens i närheten så många Som mina svensks tjej kompisar haft, detta har jag sett med egna ögon alltså svenskars beteenden så jag har fått det bekräftad många gånger , sen om

• Alecto
    Persisk skrev 2013-01-12 12:22:55 följande:

Det är aldrig någon som har sagt att vi är pryda - vi går emot generaliseringarna du gör. Vi anser att det är upp till varje enskild individ hur många sexpartners vi har, vad vi gör med vårt liv. Vi får inte lägga oss i ditt liv men du får lägga dig i vårt  - var är logiken?
    Nu är det många år sen jag var i din ålder och mina barn är mindre så hur samhället är idag för ungdomar mellan 15-25 har jag ingen aning om - men jag undrar fortfarande vad du har med det att göra?
    Du har så många fördomar och förtalar svenska tjejer väldigt grovt - klart att vi reagerar.

Men jag lovar - en dag när du är vuxen så kanske det går att diskutera normalt och moget med dig.... 
  • Snöviolen
    Den vita staden skrev 2013-01-12 12:23:22 följande:
    Hon är rak och säger vad hon tycker. Ogillar man det, ok. låt det vara så då.
    Anser ju att det finns korn av sanning i båda lägren, men att vi utlandsfödda ändå är i underläge.
    Så när en svensk är rak då är man rasist. Bra då vet jag.
  • Modgun
    Persisk skrev 2013-01-12 12:25:52 följande:
    Jag har alldrig sagt att jag var oskuld när jag gifte mig förra året , vart har ni fått det ifrån? Jag har haft pojkvänner tidigare samt andra relationer men inte ens i närheten så många Som mina svensks tjej kompisar haft, detta har jag sett med egna ögon alltså svenskars beteenden så jag har fått det bekräftad många gånger , sen om

Och på vilket sätt är ditt beteende bättre än deras?
  • Persisk
    Jättekul skrev 2013-01-12 12:25:49 följande:
    Du är 19 år och gravid. Du har haft flera pojkvänner tidigare samt andra relationer   De här andra relationerna. Är det one night stands?

Jag måste säga att din sexdebut var rätt tidig då. Tidigare än svenska tjejers sexdebut som rent statistiskt ligger på 16-17 år. 

Även om jag hade sexkontskter så var det samma kille jag träffa , jag träffa absolut inte olika killar varje kväll som svenskar gör, märker du inte skillnaden ? Jag höll mig till Sanna person , bytte inte partner och säng lika ofta som att byta underkläder som många av er svenskor gör
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..