• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • Alecto
    Den vita staden skrev 2013-01-12 12:23:22 följande:
    Hon är rak och säger vad hon tycker. Ogillar man det, ok. låt det vara så då.
    Anser ju att det finns korn av sanning i båda lägren, men att vi utlandsfödda ändå är i underläge.
    Hon generaliserar och kallar oss för rasister trots att hon uttrycker liknande åsikter - det är det folk reagerar mest på som jag kan läsa.

• Jättekul
    Persisk skrev 2013-01-12 12:25:52 följande:
    Jag har alldrig sagt att jag var oskuld när jag gifte mig förra året , vart har ni fått det ifrån? Jag har haft pojkvänner tidigare samt andra relationer men inte ens i närheten så många Som mina svensks tjej kompisar haft, detta har jag sett med egna ögon alltså svenskars beteenden så jag har fått det bekräftad många gånger , sen om

Ni nu förnekar det så kan jag väl känna med er , det är pinsamt för er så självklart vill ni ignorera och förneka samt försöka måla upp svenska tjejer som fina och pryda medans det är exakt TVÄRTOM . HAHAHA!
    Får jag fråga vilken värld du kommer ifrån? Bor du i ett utsatt område socioekonomiskt sätt? Du verkar ha EN världsbild och dömer alla efter den.

Du gifte dig när du var 18 år och har haft pojkvänner sedan tidare. Jag antar att det är minst 3 då du skriver på det sättet. Samt andra relationer. Jag tycker nog att det är ganska många för att vara så ung.

När hade du din sexdebut? 
  • Snöviolen
    Persisk skrev 2013-01-12 12:28:51 följande:

Även om jag hade sexkontskter så var det samma kille jag träffa , jag träffa absolut inte olika killar varje kväll som svenskar gör, märker du inte skillnaden ? Jag höll mig till Sanna person , bytte inte partner och säng lika ofta som att byta underkläder som många av er svenskor gör
    Nu kör du med fördomar igen.
  • Jättekul

Även om jag hade sexkontskter så var det samma kille jag träffa , jag träffa absolut inte olika killar varje kväll som svenskar gör, märker du inte skillnaden ? Jag höll mig till Sanna person , bytte inte partner och säng lika ofta som att byta underkläder som många av er svenskor gör
    Förstår du vad jag säger när jag säger statistik. Förstår du det ordet?

Enligt statistiken så har svenska tjejer sexdebut i Sverige vid 16-17 års ålder. 
    De har allstå inte legat runt före denna ålder som du påstår. 
  • Modgun

Jag knullade aldrig runt. Hade jag en partner så höll jag mig till denne, dom tjejer jag umgicks med då var likadana.
  • Jättekul
    Modgun skrev 2013-01-12 12:31:54 följande:
    Jag knullade aldrig runt. Hade jag en partner så höll jag mig till denne, dom tjejer jag umgicks med då var likadana.
  • JeanBillie

Svenska kvinnor är mer sexuellt fria än kvinnor från en del andra länder, inte konstigt om Persisk kvinna då upplever svenska kvinnor som billiga. Det är bara logiskt att det är så, att inte se det är outbildat. 

Det är svagt att inte kunna respektera andras åsikter.
  • Jättekul
    Modgun skrev 2013-01-12 12:32:58 följande:
    Jag gjorde det aldrig, inte mina vänner heller. Men däremot så gick det relativt många persiska killar på min skola, och där var det def INTE en vanlighet att de höll sig till en tjej.
  • Persisk
    Jättekul skrev 2013-01-12 12:29:21 följande:
    Får jag fråga vilken värld du kommer ifrån? Bor du i ett utsatt område socioekonomiskt sätt? Du verkar ha EN världsbild och dömer alla efter den.

Du gifte dig när du var 18 år och har haft pojkvänner sedan tidare. Jag antar att det är minst 3 då du skriver på det sättet. Samt andra relationer. Jag tycker nog att det är ganska många för att vara så ung.

När hade du din sexdebut? 

jag förlora min oskuld vid 16 års åldern , 5 månader efter att jag fyllt 16. tro det eller inte , det är ditt problem :) jag har inget att dölja .
  • EnAnonumius
    Alecto skrev 2013-01-12 12:29:11 följande:
    Hon generaliserar och kallar oss för rasister trots att hon uttrycker liknande åsikter - det är det folk reagerar mest på som jag kan läsa.

Exakt så..
    Jag kommer knappast att acceptera hennes rasistiska åsikter bara för att hon är "persiska".
    Jag är kvinna, älskar att tänka logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..