• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • Alecto
    Den vita staden skrev 2013-01-12 12:35:30 följande:
    Skillnaden ni ju att ni är i majoritet o. överläge, ledsen att du inte förstod det.
    Inga svenskar generaliserar då eller? Läs några av alla de trådar "SD-are" startar här på forumet numera så får du se.

Klart att det finns - kallas oxå fördomar och går åt bägge håll. 

Persiskans påståenden är lika korkade och dumma och fördomsfulla som många inlägg som startas mot invandrare och muslimer osv

Och dumhet går över religon, lands, rasgränser...
  • Turkfästmön
    Feltryck01 skrev 2013-01-12 12:37:43 följande:
    Att säga såsom du gör nu är som att säga att alla brassar har stor röv och alla från Afrika stor kuk, alla från USA är feta, alla kineser är korta men tekniska, alla norrmän är korkade, alla finnar dricker varje dag, fransmän är dryga och dricker vin och käkar baguette varje dag och har en basker på huvudet!.. Och alla från mellanöstern våldtar kvinnor. Same same but different eller?
  • Feltryck01
    Persisk skrev 2013-01-12 12:40:11 följande:

innan jag gifte mig så hade jag 2 förhållanden samt en enda "sexkompis" och honom träffa jag när jag var singel så totalt 3 olika har jag haft sex med innan jag gifte mig, DET ÄR INGET jämfört med billiga svenska tjejer som har legat med tusentals samt öppnar upp låren för vem som helst ! Och jag jag vet svenka tjejer som förlora oskulden i 12(!) års åldern , väldigt typiskt er som sagt :)
    Men alltså vad du generaliserar. Jag känner en tjej som blev av med sin anala oskuld när hon var tolv, det betyder inte att jag går runt och tror att alla tjejer gillar den i röven mer än i muffen.
  • JeanBillie
    Modgun skrev 2013-01-12 12:39:19 följande:
    Men hon får uttrycka sig på ett sätt, som hade varit rasistiskt om en svensk hade gjort likadant?
    Om det hade varit vi svenskar som var mindre sexuellt aktiva än persier och tyckt samma om de då som hon anser om oss, självklart hade det inte heller varit rasistiskt. Det är väl inte rasistiskt att tycka att någon har mycket sex? Det är hennes synpunkt. Vi svenskar uppfattar inte våran sexualitet lika starkt som hon gör, då hon är uppvuxen med andra värderingar vad gäller sex. Hon kanske borde ha uttryckt sig lite finare, men hon är inte rasist för det. 
    Det är svagt att inte kunna respektera andras åsikter.
  • Snöviolen

innan jag gifte mig så hade jag 2 förhållanden samt en enda "sexkompis" och honom träffa jag när jag var singel så totalt 3 olika har jag haft sex med innan jag gifte mig, DET ÄR INGET jämfört med billiga svenska tjejer som har legat med tusentals samt öppnar upp låren för vem som helst ! Och jag jag vet svenka tjejer som förlora oskulden i 12(!) års åldern , väldigt typiskt er som sagt :)
    Jaha och innan jag gifte mig hade jag två pojkvänner före min tredje pojkvän som sen blev min man. Själv har jag aldrig haft ett KK, så då måste jag vara bättre än dig.
  • Zizzy Zimsson
    Persisk skrev 2013-01-10 21:22:21 följande:
     ligga runt hela tiden som de flesta svenska tjejer gör, svenska tjejer är ju kända för just detta..
    Och du inser inte att just den meningen är ett rasistiskt uttalande från dig?

Nu tror jag iofs du trollar... 
  • Feltryck01
    Zizzy Zimsson skrev 2013-01-12 12:44:03 följande:
    Nu tror jag iofs du trollar... 
    Hahah samma här Skrattande 
  • Den vita staden
    Alecto skrev 2013-01-12 12:41:04 följande:
    Klart att det finns - kallas oxå fördomar och går åt bägge håll. 

Persiskans påståenden är lika korkade och dumma och fördomsfulla som många inlägg som startas mot invandrare och muslimer osv

Och dumhet går över religon, lands, rasgränser...
    Sant, oavsett om man kallar det, dumhet, att ha  fördomar, att generalisera eller något annat så handlar det om ett behov av utbildning.
    future belongs to those who believe in the beauty of their dreams
  • vallakra

Kanske TS helt enkelt behöver växa till sig och bli mer vuxen. Och jag vet att TS är gravid men det borgar tyvärr inte för att man är vuxen och mogen.

• Jättekul

Roligt att du förändrar din story hela tiden och förminskar antalet pojkvänner och "andra relationer" som är rena KK-relationerna då antar jag.

Så du har alltså haft en KK och två pojkvänner under ca 1 år. Du hade sexdebuten när du var 16 år och några månader. Du gifte dig när du var 18. Du måste ha träffat din blivande man innan 18 år. Så allt detta har skett under drygt ett år. Ganska omfattande och slampigt egentligen.

Om det är så att tjejer har blivit av med oskulden när de är 12 år så hoppas jag att någon vuxen har tagit sitt ansvar och anmält detta till polis och socialtjänst då det enligt lag är förbjudet att ha sex med barn i vårt land.

Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..