• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • Miss Blue

Jag tror inte riktigt du förstår vad du har gjort. Du har utgett dig för att vara kvinnan på bilden, samtidigt har du otroligt starka åsikter i tråden. Behöver jag verkligen säga mer... host

• Persisk
    Miss Blue skrev 2013-01-12 13:59:36 följande:
    Jag tror inte riktigt du förstår vad du har gjort. Du har utgett dig för att vara kvinnan på bilden, samtidigt har du otroligt starka åsikter i tråden. Behöver jag verkligen säga mer... host
    Jag förklara att jag inte hade min egna bild för jag vill inte att folk ska veta vem jag är, vad vet jag kanske någon som känner mig skulle sett mig här med dessa åsikter som många blivit upprörda över. vill absolut inte ha problem eller fysiskt problem av nåt slag för att jag är Gravid. Bilden jag tog var från en Persisk tjej, men det spelar ingen roll, huvudsaken är ju fokus på ämnet samt topic vilket är som svenskar som är smyg rasister och Svenska tjejers beteenden. 
  • Lisa 590
    Persisk skrev 2013-01-10 21:28:20 följande:
    ursäkta har jag klagat på er? eller säger jag bara det som alla vet. Svenska tjejer blir sexuellt aktiva redan från 12 års åldern vilket är för tidigt och de ligger runt med alla hela tiden, alltså svenska tjejer har ingen självrespekt. Jag DÖMER ingen, detta är sanning som alla vet. Ibland får man acceptera den bittra sanningen faktisk ;) som sagt har / har haft många svenska tjej kompisar och alla de var/är likadana, de byter säng och kille hela tiden. Det äcklar mig faktisk.
    Nej, men vad  anspelar du nu på?

Egentligen känner jag ju i och för sig till den här uppfattningen som regerar i flera invandrargrupper.

Till Er svenskar från en invandrare (jag) : många bekymrar sig över "sin" och andra svenskars rasism.
    Kanske är ni då omedvetna om "svenskhatet" som existerar  bland invandrare - föraktet  och bristen  på respekt.

Jag slutade  umgås med mina landsmän eftersom jag fann det så pinsamt med  pratet om hur "svenskar är" - d.v.s sämre i allt än finnar.

Naturligvis förekommer det inte  hos alla: de som valt  integrationen, inte bor i speciella bostadsområden, inte  måste få tala enbart sitt eget språk, talar inte på det viset.
    Själv har jag det bra i Sverige, triv med mitt blandade liv.
  • Wittra

Äh sluta nu alla. ts är ju såklart nån tönt som bara provocerar. Leker en liten miss know-it-all och slänger ur massa skit hon ändå inte fattar.

• Jättekul
    Persisk skrev 2013-01-12 13:51:49 följande:
    Nej han är 26 år som jag skrev igår, men du verkar inte läsa allt utan läser det du vill. Och jag svarade den andra användaren som fråga vad jag tycker om judar, varför skulle jag hata judar? jag känner inga judar överhuvudtaget och nej jag hatar inte dom.

Att du säger att du har problem med mig, är ju ditt egna problem. Inget jag bryr mig om. Jag har problem med dig också faktisk om du nu ska ha problem med mig.
    Varför har du problem med mig?
  • Adrian2011
    Persisk skrev 2013-01-10 21:28:20 följande:
    ursäkta har jag klagat på er? eller säger jag bara det som alla vet. Svenska tjejer blir sexuellt aktiva redan från 12 års åldern vilket är för tidigt och de ligger runt med alla hela tiden, alltså svenska tjejer har ingen självrespekt. Jag DÖMER ingen, detta är sanning som alla vet. Ibland får man acceptera den bittra sanningen faktisk ;) som sagt har / har haft många svenska tjej kompisar och alla de var/är likadana, de byter säng och kille hela tiden. Det äcklar mig faktisk.
    då du menar att ALLA svenska tjejer knullar runt vid 12 - års ålder ...?????
    Du är ju helt tappad bakom flötet ... 
  • Alecto
    Persisk skrev 2013-01-12 14:02:14 följande:
    Jag förklara att jag inte hade min egna bild för jag vill inte att folk ska veta vem jag är, vad vet jag kanske någon som känner mig skulle sett mig här med dessa åsikter som många blivit upprörda över. vill absolut inte ha problem eller fysiskt problem av nåt slag för att jag är Gravid. Bilden jag tog var från en Persisk tjej, men det spelar ingen roll, huvudsaken är ju fokus på ämnet samt topic vilket är som svenskar som är smyg rasister och Svenska tjejers beteenden. 
    Att du inte har din egna bild är väl en sak - det har inte jag heller...

Men jag förstår fortfarande inte vad du har med någons liv att göra och någons beteende?
    Det finns många svenskar som är både smygrasister och rasister men med tanke på hur du uttrycker dig så är du precis likadan själv. Rasism går inte en väg utan kan gå åt alla håll - det är inte svenskar mot resten av världen utan det kan vara mot alla folkgrupper och raser - jag tror det finns lika mycket rasism i Asien som i Afrika som i USA och på det sättet du uttrycker dig så uppfattar folk dig som rasist - inte ens smygrasist.

Plus omogen och ganska barnslig... 
  • Persisk
    Jättekul skrev 2013-01-12 14:06:27 följande:
    Varför har du problem med mig?
    Av samma anledning att du har problem med mig som du skrev, varför har du problem med mig? 
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..