• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • blissed
    Persisk skrev 2013-01-12 14:46:11 följande:
    Konstigt att du tycker så, kan du nämna mig ställen där jag skrivit fel samt gjort stavfel? En annan kvinna här som gjorde inlägg igår skrev ju att jag är perfekt i skrift i svenska så hon trodde att jag är född här vilket jag är .
    Varför i brist på motargument komma med en sådan kommentar och klaga på min svenska vilket INGEN annan har gjort i tråden?  Du är inte från sthlm va? För då skulle du vetat att Kista är en ''bättre'' förort jämfört med husby, tensta, rinkeby osv det får knappas att jämföra dessa.
    Kista är ett äckligt område och är ofta förknippat med ghetto och socialfall, många i detta område går även på socialbidrag, känns som att du är en av dom. Med de tankar och åsikter du har och värderingar om alla svenska tjejer har du väl knappast ett jobb.
  • Arty
    Persisk skrev 2013-01-12 14:42:29 följande:
    Från allra första början så skrev jag ju att INTE ALLA SVENSKA TJEJER är så, snälla du kan gå tillbaka o läsa så slipper du fråga mig så mycket. Allt det jag skrivit finns kvar och det är bara gå tillbaka och se om du har glömt eller inte tror på mina ord.
    Det roliga i den här tråden är att den största rasisten är du själv och det faktum att det helt och hållet verkar ha förbigått dig :)
  • Svenskflicka
    Persisk skrev 2013-01-12 14:42:29 följande:
    Från allra första början så skrev jag ju att INTE ALLA SVENSKA TJEJER är så, snälla du kan gå tillbaka o läsa så slipper du fråga mig så mycket. Allt det jag skrivit finns kvar och det är bara gå tillbaka och se om du har glömt eller inte tror på mina ord.
    Du har inte skrivit ALLA, men du refererar hela tiden till oss svenska kvinnor, jag tycker att det låter som en grov generalisering.
  • Errol Flynn
    Konstigt att du tycker så, kan du nämna mig ställen där jag skrivit fel samt gjort stavfel? En annan kvinna här som gjorde inlägg igår skrev ju att jag är perfekt i skrift i svenska så hon trodde att jag är född här vilket jag är .
    Varför i brist på motargument komma med en sådan kommentar och klaga på min svenska vilket INGEN annan har gjort i tråden?  Du är inte från sthlm va? För då skulle du vetat att Kista är en ''bättre'' förort jämfört med husby, tensta, rinkeby osv det får knappas att jämföra dessa.
    Skämtar du? Kista är skitskabbigt.
  • Cadencee
    blissed skrev 2013-01-12 14:46:32 följande:
    Sverige är så jävla fega så man är rädd för att vara rasist i detta landet, sjunger man nationalsång=rasist , svenska flaggan vid dörren=rasist, säga negerboll=rasist
    håller faktiskt med dig där. det är hemskt hur det har blivit. nu är jag "bara" 20 år men det du nämner i denna kommentar var normalt för mig fram till det att jag började högstadiet tror jag, då blev det andra tongångar. En tjej (svensk) blev hemskickad från skolan för att hon vägrade ta av sig sin hoodtröja som var rosa och som det stog sverige på. Skolan påstod att det var rasistiskt att ha en sådant tröja men hade det stått finland, danmark, iran, spanien så hade det inte varit något problem. :S
  • Lisa 590
    Folk har varit snälla.
    Din grammatik och meningsuppbyggnad brister. Jag har alltså inte anmärkt på stavningen.
    Jag känner igen det som just den invandrarsvenska som talas i invandrartäta områden.

Du är alltså inte medveten om det?

Men sättet du resonerar på och din syn på svenskar säger mig att du, trots att du  är född här, lever  ett ghettoliv.
    Det är synd!

Mvh/ Lisa, också en invandrare
  • Svenskflicka
    Cadencee skrev 2013-01-12 14:49:55 följande:
    håller faktiskt med dig där. det är hemskt hur det har blivit. nu är jag "bara" 20 år men det du nämner i denna kommentar var normalt för mig fram till det att jag började högstadiet tror jag, då blev det andra tongångar. En tjej (svensk) blev hemskickad från skolan för att hon vägrade ta av sig sin hoodtröja som var rosa och som det stog sverige på. Skolan påstod att det var rasistiskt att ha en sådant tröja men hade det stått finland, danmark, iran, spanien så hade det inte varit något problem. :S
    Vi får inte vara stolta svenskar, men man får vara en stolt iranier, och dessutom kränka andra.
  • blissed

En annan grej som TS inte tagit upp .. en vanlig grej för svenska är att vara allmänt äckliga?! Klä sig fult, ha fult hår med kort hipster lugg, gå runt i polarn och pyret samt odd molly kläder, halvtjocka, trista, vågar inte säga va ni tycker, konflikträdda men nu sitter ni bakom datorn då vågar ni minsann.. patetiskt

• Errol Flynn

Jag tror TS bara driver med oss. Förmodligen är hon en svensk rasist som försöker provocera fram hat mot invandrare i den här tråden. Jag har kompisar från Iran och dom är högutbildade med perfekt svenska. Inga såna här ****...............

Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..