• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • Svenskflicka
    Snöviolen skrev 2013-01-12 12:27:22 följande:
    Så när en svensk är rak då är man rasist. Bra då vet jag.
    Ja det har erfarenhet av iallafall
  • modesto
    Feltryck01 skrev 2013-01-12 13:58:22 följande:
    Hahaaaa! För tonåringar är så fantastiskt bra på att lyssna på sina föräldrar. Oskyldig
    de blir så tvungna om TS "lär" dem på sitt lands sätt, svenska friheten kan de glömma
  • Svenskflicka
    Persisk skrev 2013-01-12 13:04:38 följande:

Stockholm, Kista och det är inget ghetto. Min man bor i Solna och jag bor hos honom nu men jag har vuxit upp i Kista. Det är Rinkeby Tensta Husby kallas ghetton, inte kista. ja jag är född här men ändras min etnicitet för det eller ? Jag är och kommer alltid att vara persisk för min mamma oxh pappa är det och de skapade mig , inte svenska föräldrar med andra ord och ja jag är född här men det ändrar ju inte på min etnicitet ?
    Shit, och jag som skall flytta till solna. Tur att det är stort så att jag slipper att bli kränkt av dig och din man. 
  • Yoshii
    Persisk skrev 2013-01-12 13:54:08 följande:
    HAHAHAHA skulle aldrig låta mitt barn bli så, eller ligga runt, mitt barn ska uppfostras bra. Dvs inte uppfostras som Svenskar och bli sexuellt aktiva från 12 års åldern. Och don't worry om mig eller mitt barn Flört
    Som svenskar?? Den största "Smygrasisten" här är ju du!!
  • Miss Blue
    Persisk skrev 2013-01-12 14:02:14 följande:
    Jag förklara att jag inte hade min egna bild för jag vill inte att folk ska veta vem jag är, vad vet jag kanske någon som känner mig skulle sett mig här med dessa åsikter som många blivit upprörda över. vill absolut inte ha problem eller fysiskt problem av nåt slag för att jag är Gravid. Bilden jag tog var från en Persisk tjej, men det spelar ingen roll, huvudsaken är ju fokus på ämnet samt topic vilket är som svenskar som är smyg rasister och Svenska tjejers beteenden. 
    Du överlåter dina åsikter till kvinnan som är på bilden. Är du trög?
  • EnAnonumius
    Persisk skrev 2013-01-12 13:51:49 följande:
    Nej han är 26 år som jag skrev igår, men du verkar inte läsa allt utan läser det du vill. Och jag svarade den andra användaren som fråga vad jag tycker om judar, varför skulle jag hata judar? jag känner inga judar överhuvudtaget och nej jag hatar inte dom.

Att du säger att du har problem med mig, är ju ditt egna problem. Inget jag bryr mig om. Jag har problem med dig också faktisk om du nu ska ha problem med mig.
    Uppenbarligen har DU problem med många SVENSKA KVINNOR och att de gillar att ha sex.
    Sedan så sitter du och surar på FL över varför "så många SVENSKA KVINNOR" tar illa vid sig över att man "talar om sanningen" för dem.
    Samtidigt som du blir förbannad och tjura som en barnunge när man säger "sanningen om persiska kvinnor".

Man kan ju undra varför det är så jäkla viktigt för dig med att anmärka på ett kön på ett beteende som förekommer hos båda könen i samma höga utsträckning..

Kan du inte hantera att vi i Sverige INTE vill ha ett könsregerat samhälle så kankse du bör flytta till Iran i stället för att sitta och gnälla på svenska kvinnor. Det spelar ingen roll hur "mycket född" du är i Sverige. Iran och deras synsätt på män och kvinnor verkar ju ändå passa dig bättre.

Jag är kvinna, älskar att tänka logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • Persisk
    Svenskflicka skrev 2013-01-12 14:11:42 följande:
    Shit, och jag som skall flytta till solna. Tur att det är stort så att jag slipper att bli kränkt av dig och din man. 
    Om du kränker oss så är det klart att du blir kränkt dubbelt tillbaka. Men du behöver inte vara orolig, vi kränker inte någon bara såhär.. om nån kränker oss så då är det klart att vi ''ger tillbaka'' det är ju det vanliga som alla gör. 
  • blissed

Du verkar ju vara helt psykedelisk. Vad gör du ens i Sverige om du äcklar dig på svenska tjejers beteende?

• Jättekul
    Persisk skrev 2013-01-12 14:07:52 följande:
    Av samma anledning att du har problem med mig som du skrev, varför har du problem med mig? 
    Jag har problem med dig därför att du sprider falsk propaganda.
    Jag har problem med dig därför att du är rasistisk mot svenskar som uppenbarligen har öppnat sitt land för dina föräldrar (antar att du är andra generationens invandrare).

• Wittra
    Persisk skrev 2013-01-12 14:19:19 följande:
    Om du kränker oss så är det klart att du blir kränkt dubbelt tillbaka. Men du behöver inte vara orolig, vi kränker inte någon bara såhär.. om nån kränker oss så då är det klart att vi ''ger tillbaka'' det är ju det vanliga som alla gör. 

Herregud så tråkigt du måste ha.
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..