• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • modesto
    Cadencee skrev 2013-01-12 14:49:55 följande:
    håller faktiskt med dig där. det är hemskt hur det har blivit. nu är jag "bara" 20 år men det du nämner i denna kommentar var normalt för mig fram till det att jag började högstadiet tror jag, då blev det andra tongångar. En tjej (svensk) blev hemskickad från skolan för att hon vägrade ta av sig sin hoodtröja som var rosa och som det stog sverige på. Skolan påstod att det var rasistiskt att ha en sådant tröja men hade det stått finland, danmark, iran, spanien så hade det inte varit något problem. :S
    låter riktigt hemskt, att svenskar måste be om ursäkt och skämmas att de är svenskar i sitt eget land
  • nihka
    Persisk skrev 2013-01-10 21:07:36 följande:
    Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 
    Varför är så många svenskar smygrasister? Ja, sådana finns väl överallt på jorden, men att det i ditt fall "kryper fram" att var och varannan du blir ovän med är rasistiskt är nog mer ett svar på vad du säger till folk. När du sårar dina vänner vill de kanske säga något som sårar tillbaka och tar till det som känns mest effektivt. Om du respekterar din omgivning mer och lever mer efter devisen leva och låta leva och exempelvis låter din sexglada vän knulla på utan fördömande kommentarer från dig ska du se att både hon och resten av din omgivning blir mindre "rasistiska".
  • Servilia
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-12 13:37:31 följande:

Icke desto mindre pratar ni konstant, hela tiden om det där som man inte får säga. Märkligt, måste jag säga, att det i så fall är så förbjudet?

Det kan ju bli konsekvenser av det. Kolla på dom politiker i ett lokalt C-förbund - kommer inte ihåg vilket, men det var i tidningen igår - som sa sanningen om hur det skulle bli om vi hade fri invandring. Nu kommer de antagligen att uteslutas ur partiet... Och om de arbetade t.ex. som lärare eller i vården, så skulle det kunna bli sparken... Jag känner t.o.m. en LASTBILSCHAUFFÖR som blev utesluten ur Transport för att han blev medlem i Sd! (Det här finns antagligen i tidningarna om någon inte tror mig - orkar inte googla själv nu.) Och det var ju HELT bisarrt, eftersom lastbilschaufförer inte ens har kontakt med människor... Jag menar OM Sd nu skulle ha varit något farligt parti, vilket det såklart inte är.

Och även människor emellan, som på din bild, kan det få konsekvenser. Eftersom de flesta är så rädda nu. Om man säger sanningen till en granne, och han faktiskt vet att man har rätt - så kan han ändå känna sig tvungen att säga emot och markera att han inte tycker om en, efter det. För att han är rädd att HAN i sin tur ska bli utfrusen, får sparken, bli utesluten ur sitt fackförbund o.s.v..    
  • Dorian Ertymexx
    Persisk skrev 2013-01-12 13:54:08 följande:
    HAHAHAHA skulle aldrig låta mitt barn bli så, eller ligga runt, mitt barn ska uppfostras bra. Dvs inte uppfostras som Svenskar och bli sexuellt aktiva från 12 års åldern. Och don't worry om mig eller mitt barn Flört

Tyvärr bestämmer du inte hur ditt barn blir. Eller lyckligtvis, kanske man ska säga.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Rushmore
    Persisk skrev 2013-01-10 21:07:36 följande:
     bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..
    Jag vet att man inte ska dra alla invandrare över en kam, men varför ser så många av er ner på svenska kvinnor som bejakar sin sexualitet? Vad har du ens med det att göra?
  • Lisa 590
    Errol Flynn skrev 2013-01-12 14:52:46 följande:
    Jag tror TS bara driver med oss. Förmodligen är hon en svensk rasist som försöker provocera fram hat mot invandrare i den här tråden. Jag har kompisar från Iran och dom är högutbildade med perfekt svenska. Inga såna här ****...............
    Jag delar din erfarenhet av iranier som välintegrerade personer, som  har mål i livet, väljer utbildning och bildning samt arbete som mål i livet.
    Det  förefaller dock osannolikt att en svensk rasist  skulle kunna härma indvandrarsvenska ur ghettot så perfekt som T.S. behärskar det.
  • Dorian Ertymexx
    Persisk skrev 2013-01-12 14:02:14 följande:
    Jag förklara att jag inte hade min egna bild för jag vill inte att folk ska veta vem jag är, vad vet jag kanske någon som känner mig skulle sett mig här med dessa åsikter som många blivit upprörda över. vill absolut inte ha problem eller fysiskt problem av nåt slag för att jag är Gravid. Bilden jag tog var från en Persisk tjej, men det spelar ingen roll, huvudsaken är ju fokus på ämnet samt topic vilket är som svenskar som är smyg rasister och Svenska tjejers beteenden. 

Inte bara svenskar, tydligen...
  • Dorian Ertymexx
    Lisa 590 skrev 2013-01-12 14:04:21 följande:
    Nej, men vad  anspelar du nu på?

Egentligen känner jag ju i och för sig till den här uppfattningen som regerar i flera invandrargrupper.

Till Er svenskar från en invandrare (jag) : många bekymrar sig över "sin" och andra svenskars rasism.
    Kanske är ni då omedvetna om "svenskhatet" som existerar  bland invandrare - föraktet  och bristen  på respekt.

Jag slutade  umgås med mina landsmän eftersom jag fann det så pinsamt med  pratet om hur "svenskar är" - d.v.s sämre i allt än finnar.

Naturligvis förekommer det inte  hos alla: de som valt  integrationen, inte bor i speciella bostadsområden, inte  måste få tala enbart sitt eget språk, talar inte på det viset.
    Själv har jag det bra i Sverige, triv med mitt blandade liv.

Tack för att du poängterar det. Många "invandringskritiker" tror att det bara är "arabmuslimer" som kan gäcka med svenskar, och att våra "brödrafolk" är såååååååååå rara och fina. Heh...
  • blissed

SD fick min röst i förra valet och kommer få det igen kort och gott sagt så finns det inte mer plats för invandrare när hälften av dom går arbetslösa och knappt kan prata språket sen tycker jag det är så jävla VIDRIGT att det byggs moskéer lite här och var i landet, vi är väl fan inga apor eller som ska behöva ha islam som en av landets stora religioner. Det sjukaste jag läst är nog koranen

• Dorian Ertymexx
    Wittra skrev 2013-01-12 14:05:43 följande:
    Äh sluta nu alla. ts är ju såklart nån tönt som bara provocerar. Leker en liten miss know-it-all och slänger ur massa skit hon ändå inte fattar.

Tror jag också.
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..