• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • Cadencee
    blissed skrev 2013-01-12 15:40:28 följande:
    Att man bygger moskéer i detta land är att vara stolt svensk eller? Det är ju en kränkning och förtryckning av vad orden STOLT SVENSK är.
    varför skulle man inte kunna bygga moskéer? så länge det inte sker typ böneutrop på ett annat språk tycker jag såna byggnader borde få finnas. likadant som det finns katolska kyrkor och sånt :)
  • Servilia
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-12 15:36:37 följande:
    Att det sedan finns skitnödiga rektorer som övertolkar är en annan femma. Att det å andra sidan en massa smygrassar som fabulerar, hittar på och övertolkar å sin sida är ännu en annan femma. Nej, man har inte alltid sjungit nationalsången i alla skolor på avslutningarna. Man har heller inte alltid gått till kyrkan i alla skolor. 

Du som är ungrare, förresten. Vad tycker du om det ungerska systemet (har vänner där)? Att föräldrar kan välja t.ex. en lutheransk skola, där det då ingår kristendomsundervisning med luthersk inriktning, en lutheransk präst knuten till skolan, regelbundna kyrkobesök, julspel i kyrkan o.s.v.? Och likadant för katoliker, ortodoxa... OCH ateister..? Samtidigt som alla skolorna är statliga och gratis och följer läroplanen i övrigt - vilket en "religiös friskola" inte alltid gör. Jag tycker att det är superbra, för då slipper de alla de här bråken kring kyrkobesök etc..
  • Dorian Ertymexx
    Rushmore skrev 2013-01-12 15:09:16 följande:
    Jag vet att man inte ska dra alla invandrare över en kam, men varför ser så många av er ner på svenska kvinnor som bejakar sin sexualitet? Vad har du ens med det att göra?

Inte fler än svenskarna, tyvärr. Bara att kolla i trådar om sex här på FL. Många svenska män och kvinnor som har precis samma tråkiga attityd. Rynkar på näsan
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • finskaflikkan
    Servilia skrev 2013-01-12 15:22:36 följande:

Jag är ju halvfinsk, och jag vet att det där tugget finns hos finländare, precis som det fortfarande finns en ovilja hos svenskar gentemot finländare. Men det är inte alls på samma nivå som hos vad DU kallar "arabmuslimer". Bra uttryck förresten - måste börja använda det!

En finländare skulle aldrig säga till sin son, att "så du din vildhavre hos de svenska flickorna. De är bara horor ändå, så du behöver inte tänka på deras heder. Det har de ingen. Sedan, när vi har fixat ett jobb åt dig i Pekkas importfirma, så har han och jag gjort upp att du ska gifta dig med hans dotter Marja-Liisa. Hon är, som du vet, mycket sedlig. Han garanterar att hon kommer att vara oskuld när hon kommer till bröllopsbädden". Knappast, va..? Drömmer 

• Dorian Ertymexx
    blissed skrev 2013-01-12 15:11:49 följande:
    SD fick min röst i förra valet och kommer få det igen kort och gott sagt så finns det inte mer plats för invandrare när hälften av dom går arbetslösa och knappt kan prata språket sen tycker jag det är så jävla VIDRIGT att det byggs moskéer lite här och var i landet, vi är väl fan inga apor eller som ska behöva ha islam som en av landets stora religioner. Det sjukaste jag läst är nog koranen

...och DÄR fick du stämpeln. Grattis, du är nu en certifierad rasist!
  • Dorian Ertymexx
    Rushmore skrev 2013-01-12 15:14:24 följande:
    Jo, du dömer ju ut din vän, svenska tjejer (här generaliseras det vilt) och alla som har sex på ett annat sätt än vad du har. 

Känns sådär att importera folk som för jämställdheten och sexualiteten 100 år tillbaka i tiden till vårt svenska samhälle måste jag säga. 

Ungefär vad jag brukar säga om SD.

Att använda "importera" om människor visar tyvärr på en väldigt rasistisk åsiktsgrund dock.  
  • Dorian Ertymexx
    Servilia skrev 2013-01-12 15:12:34 följande:

Haha!

Jo, inget är ju svart eller vitt. Jag brukar inte kolla på andra kvinnor, av naturliga skäl, men jag har hört många män säga att svenska kvinnor missköter sitt utseende. Jag tror att feminismen är en stor bov i dramat här. Kort hår och långbyxor är t.ex. sällan attraktivt på en kvinna. (Jo det kan vara det på en jättesöt, slank tonårstjej som skulle klä i allting, men inte på den genomsnittliga, halvgamla, halvtjocka kvinnan.)

Jag tror också att vi skulle vinna på att klä oss mer feminint, använda lite make-up när vi är ute, tona håret eller göra slingor om det är en sådan där vanlig råttfärg, o.s.v.. Samttidigt som jag tycker att det är befriande att vi inte MÅSTE göra det jämt. Att jag FÅR springa till affären i mysbyxor och slarvig hårknut, om jag upptäcker att jag inte har något fett att steka i... 

För det viktigaste för en kvinna är att se vacker ut inför män..?
  • Servilia
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-12 15:43:12 följande:

Och ändå, som sagt, så säger folk "sanningen" (läs: SD-propaganda) konstant, hela tiden, överallt. Jäkligt märkligt att det pratas så mycket om något som är tabu och kan få sådana konsekvenser.   

Anonymt på nätet, ja... När det gäller dom som  kommer ut som Sd, så är det en väldigt lång process. Jag har pratat med många om det. Känner t.ex. två gymnasielärare som är aktiva i Sd - och NEJ de har inte fått sparken, men det kan bero på att de är populära lärare med fast anställning sedan länge på respektive skolor. De har båda berättat att det var med stor vånda de tog steget att först bli medlemmar, och sedan börja synas. Men de kände till slut att de helt enkelt var tvungna att göra det. För att deras egna barn och deras elever skulle ha en framtid...
  • Lisa 590
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-12 15:34:28 följande:

Vänligen prata inte om ghetton. Men annars håller jag med.
    Jag använder ordet ghetto i bemärkelsen segregerade bostadsområden. sedan kan man ställa frågor som:  är det av fri vilja man väljer  bo i Angered eller Rinkeby; eller - vad utmärker ett segregerat bostadsområde?

Örgryte i Göteborg och Danderyd i  stor- Stockholm är ju också  exempel  på segregerade bostadsområden där människor väljer att bosätta sig.

• blissed
    Alecto skrev 2013-01-12 15:42:36 följande:
    Vi har platser för utförande av flera religioner - skall vi ta bort dessa oxå då? Synagogor, tempel osv osv

Eller är det bara moskéer? 
    ISLAM om du läst mina tidigare inlägg. Det är det vidrigaste jag någonsin upplevt att vara i en moské med skolan en gång, den religionen får mig att vilja spy. Hoppas på att det finns någon hjälte som kan elda upp dom.
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..