• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • modesto
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-12 15:16:04 följande:

Håller med om nästan allt. Inte ska hon behöva flytta till Iran dock, vi har mååååååååånga svenskar och svenskor som tänker precis som hon. Vi har åsiktsfrihet. Vilket iofs inkluderar vår frihet att tala om för henne att sluta trakassera folk som gillar sex, bara för att hon inte gör det.
    sverige har åsiktsfrihet bara för dem som har "rätt" åsikter. Att ha negativa åsikter om invandring och tillhöra SD kan leda till svåra konsekvenser
    Servilia skrev 2013-01-12 15:07:41 följande:
    Det kan ju bli konsekvenser av det. Kolla på dom politiker i ett lokalt C-förbund - kommer inte ihåg vilket, men det var i tidningen igår - som sa sanningen om hur det skulle bli om vi hade fri invandring. Nu kommer de antagligen att uteslutas ur partiet... Och om de arbetade t.ex. som lärare eller i vården, så skulle det kunna bli sparken... Jag känner t.o.m. en LASTBILSCHAUFFÖR som blev utesluten ur Transport för att han blev medlem i Sd! (Det här finns antagligen i tidningarna om någon inte tror mig - orkar inte googla själv nu.) Och det var ju HELT bisarrt, eftersom lastbilschaufförer inte ens har kontakt med människor... Jag menar OM Sd nu skulle ha varit något farligt parti, vilket det såklart inte är.

Och även människor emellan, som på din bild, kan det få konsekvenser. Eftersom de flesta är så rädda nu. Om man säger sanningen till en granne, och han faktiskt vet att man har rätt - så kan han ändå känna sig tvungen att säga emot och markera att han inte tycker om en, efter det. För att han är rädd att HAN i sin tur ska bli utfrusen, får sparken, bli utesluten ur sitt fackförbund o.s.v..    

• Servilia
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-12 15:11:39 följande:

Tack för att du poängterar det. Många "invandringskritiker" tror att det bara är "arabmuslimer" som kan gäcka med svenskar, och att våra "brödrafolk" är såååååååååå rara och fina. Heh...

Jag är ju halvfinsk, och jag vet att det där tugget finns hos finländare, precis som det fortfarande finns en ovilja hos svenskar gentemot finländare. Men det är inte alls på samma nivå som hos vad DU kallar "arabmuslimer". Bra uttryck förresten - måste börja använda det!

En finländare skulle aldrig säga till sin son, att "så du din vildhavre hos de svenska flickorna. De är bara horor ändå, så du behöver inte tänka på deras heder. Det har de ingen. Sedan, när vi har fixat ett jobb åt dig i Pekkas importfirma, så har han och jag gjort upp att du ska gifta dig med hans dotter Marja-Liisa. Hon är, som du vet, mycket sedlig. Han garanterar att hon kommer att vara oskuld när hon kommer till bröllopsbädden". Knappast, va..? Drömmer 
  • blissed
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-12 15:20:28 följande:

Mmm, precis som SD "bara säger sanningen". Eller som när järngänget "bara sade sanningen". Heh.
    Eller som när Lars Ohly ville skapa ett nytt nordkorea!!
  • Dorian Ertymexx
    Persisk skrev 2013-01-12 14:36:14 följande:
    Hur och när var jag rasistiskt  Att säga sanningen och den tråkiga och äckliga sanningen om vissa av era tjejer betyder inte att man är rasist, åh herregud . Jag har aldrig sagt att alla Svenska tjejer är på det sättet och att jag har förklarat många gånger att jag INTE har problem med Svenskar men ändå vill du få det o låta som att jag hatar ALLA svenskar vilket jag självklart inte gör. Jag har svenska vänner kvar och jag älskar dom och kommer bra överrens med dom aannars skulle vi inte umgåtts? 

Fråga. Svar.

"Sanningen" är bara tråkig och äcklig för dig. Du försöker sprida dina fördomar baserad på dina neuroser. Trist att du inte gillar kvinnor som gillar sex och som kan ta för sig, men att basera åsikter om ett helt folk på det är faktiskt rasism.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Alecto skrev 2013-01-12 14:38:54 följande:
    Om jag skulle uttrycka mig på samma sätt om Iranska män - vad skulle du kalla mig då?

Jag har nämligen inga positiva erfarenheter av iranska män... ALLA är sliskiga, tafsar, kommer med skamliga förslag, luktar illa och är äckliga...

Jag skulle kalla er båda fördomsfulla. Jag är rättvis! Flört
  • Dorian Ertymexx
    Lisa 590 skrev 2013-01-12 14:41:12 följande:
    Det skulle gå att förklara den trådstarten som en provokation av någon som hade tråkigt och ville  ha lite roligt.

Men det finns ett problem: T.S. skriver på äkta invandrarsvenska. Syntaxen är hämtad ur ghettot. (Dyslexi är något helt annat).Trots att du är född i landet, gått i skola här, skriver du (och även talar? ) invandrarsvenska.

Det innebär att du levt  ghettoliv; bland dem som talar som du, tänker som du. Illa. Hur var det med skolan - gick du i en skola med nästan uteslutande invandrarelever?

Med andra ord: den andra generationens invandrare - även de som är födda här - går ur högstadiet utan att kunna korrekt svenska, odlar sina fördomar som rara växter  och bidrar? - med fördomar och rasism till det gemensamma  livet i landet.

Tråkigt och skrämmande.

Och ett stort misslyckande  av det en smula naiva, men i huvudsak välmenande flykting- och invandrarmottagarlandet Sverige.

Inte nödvändigtvis. Man kan härma sådant om man har erfarenhet och talang nog.

Och du generaliserar rätt rejällt där - att en fördomsfull liten själ inte kan skriva korrekt betyder inte att ALLA andra generationare inte kan det. Fan, jag är förstagenerationare och jag skriver bättre svenska än många svenskar. Det går helt enkelt inte att generalisera så, vare sig om invandrares barn eller om svenskor.  
  • greta2
    Servilia skrev 2013-01-12 15:16:59 följande:
    God uppfostran brukar räcka rätt långt ändå. Jag är infödd svensk, och jag uppfostrar också min dotter att det är fel att ha många sexpartners, att ha barn med flera olika pappor (förutom om kvinnan blivit änka i unga år) o.s.v.. Däremot sätter jag inte vigseln som en gräns för när man får börja ha sex. Men jag tycker att det hör hemma i ett stabilt förhållande, och att man ska ha kommit långt i förhållandet innan man tar det mellan lakanen. Samt att man ska skydda sig ordentligt - helst i flera år, så att man verkligen känner den personen som man skaffar barn med. Det skulle förvåna mig väldigt mycket, om min uppfostran inte satte NÅGRA spår... 

Håller med.
  • Dorian Ertymexx
    Svenskflicka skrev 2013-01-12 14:42:22 följande:
    Men för att hålla oss till fakta, du har dina åsikter om oss svenska kvinnor och vårt sexuella liv. Du har faktiskt möjligheten att flytta tillbaka till iran eller hur, då skulle du aldrig behöva lägga ner tid på att störa dig på svenska beteenden.

Men hur gör vi med alla ursvenska kristna fundisar, SD-are som strävar efter "traditionella familjevärderingar" och liknande? Vart ska de flytta? Rynkar på näsan
  • Servilia
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-12 15:17:15 följande:

Så att proklamera att det är fel att gilla sex är inte att kränka, tycker du?

Nu orkar jag inte läsa tillbaka och se vad "Persisk" har sagt om att gilla sex. Men det är ju vanligt i MENA att man omskär flickorna, just för att de inte SKA gilla att ha sex.

Det är en stor skillnad mot människor i Västerlandet som är konservativa på denna punkt. De skulle aldrig komma på tanken att göra ingrepp på sina barn. Det handlar nämligen för dem inte om att det är fel att gilla sex, utan att man ska ha sex under kontrollerade förhållanden. Så att det inte blir barn hit och dit som inte får känna sin riktige far, och sådana saker. För hur man än vrider och vänder på det, så leder sex ofta till barn. Det är därför man inte kan släppa det helt fritt.

Just nu finns det t.ex. en tråd här på Fl, där en tjej undrar hur hon ska få underhållsstöd när hon inte vet vem pappan till hennes barn är... Spöke Några hundratusen sådana fall i ett och samma land, och hela samhället faller!   
  • Dorian Ertymexx
    Persisk skrev 2013-01-12 14:46:11 följande:
    Konstigt att du tycker så, kan du nämna mig ställen där jag skrivit fel samt gjort stavfel? En annan kvinna här som gjorde inlägg igår skrev ju att jag är perfekt i skrift i svenska så hon trodde att jag är född här vilket jag är .
    Varför i brist på motargument komma med en sådan kommentar och klaga på min svenska vilket INGEN annan har gjort i tråden?  Du är inte från sthlm va? För då skulle du vetat att Kista är en ''bättre'' förort jämfört med husby, tensta, rinkeby osv det får knappas att jämföra dessa.

Ehheh, det ANSES vara en bättre förort. Jag växte också upp i de områdena, och Kista ansågs bättre för att det var mer bråk i Husby. Att många av bråken startades av Kista-kids verkade ofta glömmas bort...
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..