• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • EnAnonumius
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-12 15:16:04 följande:

Håller med om nästan allt. Inte ska hon behöva flytta till Iran dock, vi har mååååååååånga svenskar och svenskor som tänker precis som hon. Vi har åsiktsfrihet. Vilket iofs inkluderar vår frihet att tala om för henne att sluta trakassera folk som gillar sex, bara för att hon inte gör det.
    Sant det var väl lite att ta i kankse med att hon kan flytta, dock så blir jag så jäkla trött på folk skall försöka tala om för andra hur de skall leva.

Jag är kvinna, älskar att tänka logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • Dorian Ertymexx
    blissed skrev 2013-01-12 15:21:29 följande:
    finns det många svenskar som tycker att alla svenska tjejer är horor? då vet jag inte från vilken del av sverige du kommer ifrån, men i TS fall kan hon flytta tillbaka till Iran som hon dyrkar så mycket. Tycker man inte om befolkningen skall man kanske inte bry sig om om att bo här. Eller tycker du att vi skall ta in mer invandrare som delar TS åsikt och som kan våldta sveriges tjejer?

Ja, det finns det. Kolla runt i trådar om sex och samlevnad här på FL så ska du se. Måååånga moralister som ojjar sig över folk som har mer sex än de själva.

Ehm, om de delar TS åsikter lär de väl knappast våldta någon alls va? Vad sägs om att åtminstone FÖRSÖKA vara litet logisk.  
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Alecto
    blissed skrev 2013-01-12 15:48:58 följande:
    ISLAM om du läst mina tidigare inlägg. Det är det vidrigaste jag någonsin upplevt att vara i en moské med skolan en gång, den religionen får mig att vilja spy. Hoppas på att det finns någon hjälte som kan elda upp dom.
    Jisses.....
  • blissed
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-12 15:45:11 följande:

...och DÄR fick du stämpeln. Grattis, du är nu en certifierad rasist!
    för att jag tycker svenskar och invandrare som beter sig som apor och slår ner och våldtar tjejer är man ingen rasism du får nog gå tillbaka till skolbänken. Men GRATTIS!!! DU är nu klassad som en kommunist.
  • Servilia
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-12 15:47:35 följande:

För det viktigaste för en kvinna är att se vacker ut inför män..?

SA jag att det var "det viktigaste"? Vi kvinnor kan göra flera saker samtidigt, vettu!

Fast det konstigaste är ändå inte de här som alltid går i mysplagg, osminkade, och med hår som växer o växer - för att de inte orkar. För så kan det vara för alla ibland, särskilt under småbarnsperioden. Utan det knasigaste är alla dessa kvinnor som säger sig vara "modemedvetna", säger sig ha "en egen stil" o.s.v.. Och så har de - med mycket möda och stort besvär och till enorma kostnader - valt en stlil som gör dem manhaftiga och oattraktiva..??? Springer hos frisören och trimmar pojkfrisyren var sjätte vecka..? Spöke 
  • Dorian Ertymexx
    modesto skrev 2013-01-12 15:22:14 följande:
    sverige har åsiktsfrihet bara för dem som har "rätt" åsikter. Att ha negativa åsikter om invandring och tillhöra SD kan leda till svåra konsekvenser

Som? Och vaddå, menar du att SD är bättre? De kickar ju FLER än vad facket gjort, många fler! Smygrasism är okey inom SD, men att öppet vara rasist (och inte tillhöra kärngänget) leder till att man blir utkickad.

Och det är bara blaj. Det är fler som öppet talar om att "stoppa importen" av invandrare än de som talar om att stoppa droger eller trafficking, eller att åtgärda den ensidiga marknadsdyrkarhysterin.

Sedan kan ALLA åsikter som sägs högt leda till konsekvenser. Går du med i M och talar väl om Stalin så ryker du snabbt. Går du med i KD och pratar om att slopa Svenska Kyrkan, så kommer du flyga ut ur partiet. Går du med i V och talar väl om kapitalism och marknadsmässiga hyror, så blir du kickad.     
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • blissed
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-12 15:49:39 följande:

Ja, det finns det. Kolla runt i trådar om sex och samlevnad här på FL så ska du se. Måååånga moralister som ojjar sig över folk som har mer sex än de själva.

Ehm, om de delar TS åsikter lär de väl knappast våldta någon alls va? Vad sägs om att åtminstone FÖRSÖKA vara litet logisk.  
    TS åsikter är ju den åsikt våldtäkts män delar, dom ser ner på tjejer och tror det är deras RÄTT att våldta.. Nu får du änna gå och läsa på lite va?
  • Froststar
    Persisk skrev 2013-01-10 21:07:36 följande:
    Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma. Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister? Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen.. Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida. Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

Du TS, kanske din väninna är inte rasist men precis som jag tycker illa om kulturer som vill kedja kvinnorna vid spisen. När du sedan kläcker ur dig något som du inte har med och göra och visar upp den sidan som inte är ditt vanliga liberala jag utan från en stenålderskultur med tillhörande synsätt så är det klart att hennes replik inbegriper olikheterna. T.ex. flytta tillbaka till ditt land, ja, men självklart om du inte kan acceptera att tjejer här får göra vad de vill. Varför bor du i Sverige om su inte står ut med svenskarnas levnadssätt? Och vet du, hade vi inte varit så liberala och toleranta så hade hon inte behövt fråga de här sakerna för du hade nämligen aldrig fått komma in i Sverige.
  • blissed
    Servilia skrev 2013-01-12 15:52:25 följande:

SA jag att det var "det viktigaste"? Vi kvinnor kan göra flera saker samtidigt, vettu!

Fast det konstigaste är ändå inte de här som alltid går i mysplagg, osminkade, och med hår som växer o växer - för att de inte orkar. För så kan det vara för alla ibland, särskilt under småbarnsperioden. Utan det knasigaste är alla dessa kvinnor som säger sig vara "modemedvetna", säger sig ha "en egen stil" o.s.v.. Och så har de - med mycket möda och stort besvär och till enorma kostnader - valt en stlil som gör dem manhaftiga och oattraktiva..??? Springer hos frisören och trimmar pojkfrisyren var sjätte vecka..? Spöke 
    kunde inte sagt det bättre själv..
  • Rushmore
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-12 15:46:51 följande:

Ungefär vad jag brukar säga om SD.

Att använda "importera" om människor visar tyvärr på en väldigt rasistisk åsiktsgrund dock.  
    Varför är det rasistiskt? Jag tror inte att vissa raser är överlägsna andra, tror inte ens att det finns olika "raser" av människor, men jag är helt övertygad om att det finns kulturer och länder som är överlägsna andra. Typ de där det finns demokrati, religionsfrihet, yttrandefrihet, lika rättigheter för båda könen, frihet att leva sitt liv som man vill leva det. Där inkluderar jag att ha sex med vem eller på vilket sätt som passar just den personen. 

Jag kan bara beklaga att människor som inte delar de här åsikterna ändå väljer att flytta hit och att vi låter dem få medborgarskap. 
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..