• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • TatijaNa91

Hahaha, som jag trodde alltså TS, alla ni iranier är lika.Så sjukt falska. Stackars tjejen på bilden, om du ville vara anonym kunde du göra som så många andra, inte ha en bild. Jag tror att du vill dölja ditt ansikte av det faktum att 1. Du skäms över ditt utseende. Eller 2. Du är ett troll. Eller 3. Du är SDS:are.

• EnAnonumius
    Snöviolen skrev 2013-01-12 16:08:40 följande:
    På mina barns dagis så var det en somalisk pojke som var en pepparkaksgubbe. Föräldrarna var så stolta över honom.
    He he.. Kul faktiskt..
    Dessutom så behövde han väl inte klä sig så mycket heller. Jag menar killen var ju brun redan. Flört

Jag är kvinna, älskar att tänka logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • Rushmore
    Lisa 590 skrev 2013-01-12 16:36:37 följande:
    Vet du inte det?
    Vi har ett generöst  bidragssystem.
    Försörjer folk ända upp till 4:e generationen om de kommer från vissa länder
    där yrkesarbete inte står högt i kurs.
    Jo. Fast jag förstår ändå inte hur man kan tycka att det är ett bra livsval att flytta till ett land där man avskyr allt och alla för att få sitta i en lägenhet och bli försörjd av samhället resten av livet. Som bidragstagare har man ju inga stjärnlöner direkt och får heller inte bo i så trevliga bostadsområden, oftast. 

Vilken del av världen kom de här ifrån?
  • Dorian Ertymexx
    blissed skrev 2013-01-12 16:26:38 följande:
    du är ju helt iq befriad vem har sagt att jag vill elda upp människor.. endast moskéer önskas.

Jag läste det du skrev, och svarade på det. Du kanske inte syftade så bra i din text?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Lisa 590 skrev 2013-01-12 16:28:33 följande:
    Jag har respekt för dig som debattör.

Och det bjuder mig emot att bli personlig i en diskussion av det här slaget.

Men: jag är invandrare, som jag skrivit förut. Jag har inte haft några svårigheter att umgås, bli vän med, beblanda mig med svenskar.
    Och i den mån andra invandrare velat bjuda hem mig - har jag tackat ja.

Jag arbetade för ett antal sedan  i Upplands Väsby bland mina landsmän.
    Fann att det bland dem  fanns personer/familjer som aldrig gästat ett svenskt hem. Inte på de  30 - 40 år de bott i Sverige.

Varför? Jo: de förklararade sitt förakt  för Sverige och svenskarna  ungefär som man proklamerar  fundamentalistisk religion: oreflekterat, höjt över all diskussion, sanningen.

DET (ursäkta att jag skriker) är ett val. Valet  att inte välja integration, lära sig landets språk och historia, valet att behöva tolk vid läkarbesök samt valet att ständigt uppleva sig förtryckt och kränkt av samhället man lever i.

Jag talar inifrån den kultur - som jag lever  med viss distans till- .

Skillnaden är att du som finsk ser svensk ut, och har lättare att komma in i svensk kultur och bli accepterad än vad tex somalier har.

Sedan förnekar jag inte att det finns folk som ser sig som förmer, och det är ju trist, men det är långtifrån alla som är eller beter sig så. Som sagt - it takes two to tango. Båda måste vilja och acceptera att danspartnern kanske inte kan alla stegen.  
  • Dorian Ertymexx
    EnAnonumius skrev 2013-01-12 16:30:51 följande:
    Det kan jag verkligen hålla med om..

Helt jäkla OT:
    Detta fick mig att tänka på den där tråden som du och jag deltog i där polyamore folket fick sig en hel del fördomsfulla påhopp av TS (och andra) som försökte moralisera om sexet och ansåg att kärlek=sex..
    Nåja helt jävla OT iofs, men jag fick paralleller ändå till den tråden.

Japp. Det var inte igår det. Men jag tror jag förstår hur du tänker.
  • P30
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-12 16:36:16 följande:
    Din länk ledde bara till en annan FL-sida. Vilken bok tänker du på?
    Boken som jag skrev om i inlägget på fl-sidan som jag länkade till! :)
    Eftersom browsern klippte bort halva texten i inlägget blev det inte riktigt som originalet...

Länkar igen: www.familjeliv.se/Forum-9-191/m68299247.html 
    Om du gör som du alltid har gjort får du det resultat du alltid fått.
  • Dorian Ertymexx
    Rushmore skrev 2013-01-12 16:31:31 följande:
    Det är möjligt. För människor med människosyn från medeltiden känner jag dock väldigt lite respekt, både för dem och deras människovärde. Alltså: import. 

Jag förstår inte ens varför de söker sig till überliberala Sverige om vi befinner oss så långt från deras egen uppfattning om hur man ska leva. Det är lika konstigt som om jag som feminst skulle välja att flytta till Saudiarabien.  

Fast det är inte från medeltiden. Strikt talat är det en människosyn från 1950-talet (ironiskt nog den epok SD vurmar mest för). Det är inte äldre än så, synen på sex som något man har med sin man och ingen annan (om man är kvinna i vart fall).

Finns många feminister i Saudiarabien, för all del. Sedan är ju Sverige också långt mer än sexualmoral, en sexualmoral som inte är vidare enig här heller. Som sagt, många svenskar håller ju med TS om synen på sex och samlevnad. Det finns mycket i Sverige som är bra, som de kanske håller med om. Men inte just det. Finns säkert mycket du gillar i tex USA, England, Tyskland eller Frankrike, men inte allt, eller hur? Glad  
  • Lisa 590
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-12 16:40:50 följande:

Skillnaden är att du som finsk ser svensk ut, och har lättare att komma in i svensk kultur och bli accepterad än vad tex somalier har.

Sedan förnekar jag inte att det finns folk som ser sig som förmer, och det är ju trist, men det är långtifrån alla som är eller beter sig så. Som sagt - it takes two to tango. Båda måste vilja och acceptera att danspartnern kanske inte kan alla stegen.  
    Du har rätt. Naturligtvis.

Men: varför odlar även nordiska invandrare denna hatkultur gentemot Sverige och allt svenskt?

Kan du förklara det? Jag kan det inte.
  • modesto
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-12 15:41:54 följande:

Nu ska vi inte ta i så vi spricker. Menar du på allvar att svenskar inte ska behöva be om ursäkt i Sverige om de gör fel?
    Gjorde hon fel att hon hade en tröja som det stod sverige på?

Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..