• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • Nanime
    Persisk skrev 2013-01-11 20:10:32 följande:
    just admit it... Flört jag kan se hur svartsjuk du är vilket är också vanligt hos svenska tjejer. Nu ska jag logga ut härifrån, jag har ett liv att sköta.. samt måste vila mig. Loggar in kanske senare eller imorgon.. vissa inlägg här är ju rena komedi medans andra är lite seriösare. Jag har sagt mitt, och det jag tycker,inget  av det jag sa är lögn.. svenska tjejers beteende är känt överrealt samt bland alla. Många blir upprörda över den tråkiga och äckliga sanningen men det är ju ni som förstört ert rykte, så ni har er själva & skylla på. Jag är rak på sak och säger alltid sanningen, den som tar åt sig bryr jag mig inte om. Och återigen så menar jag inte att alla svenska tjejer är så men många svenska tjejer beter sig så.Ha en trevlig kväll allihopa Flört 
    Men lilla söta flicka! Jag ska berätta sanningen för dig... i min tonårsperiod var jag väldigt sexuellt aktiv.. Inte för att jag var "lätt att få omkull" utan för att JAG hade lätt att få omkull folk. Jag gjorde det JAG ville, med vem JAG ville när JAG ville. Om det är några som är billiga och lätta att få omkull så är det killar. Räcker att vifta lite på ögonfransarna för att de ska ramla pladask. Jag får mitt roliga.. Jag kan göra vad fan jag vill med dom för att senare dissa.
    Sanningen är att vi strävar efter ett bra sexliv, vilket kan vara svårt att hitta från början.
    Jag gör inget jag inte vill, jag bestämmer över min egna kropp och detta gör mig inte billig..

Jag ska vara rak mot dig! Jag TAR det jag vill ha, det är ingen som får omkull mig, det är jag som bestämmer, det är jag som styr och jag som har makten i alla sexuella situationer jag befinner mig i. Jag gör precis det jag vill och du borde skämmas som försöker kränka min rätt att göra det jag vill och njuter av med MIN kropp!
    Du borde skämmas för att försöka få kvinnor till att se det som DERAS plikt att hålla igen benen när killar inte kan hålla deras snabel i byxorna.

"Lätt att få omkull"? knappast! Min kropp, mina villkor och MIN vilja!

Sen att göra skillnad på etnicitet eller härkomst på ett nedvärderande sätt är rasistiskt, vilket du flertalet gånger visat att du är. Men när din hjärna växt klart om några år så kanske du också inser skillnaden på att göra saker mot sin vilja, och göra saker man själv vill utan att skämmas eller bry sig om vad andra tycker om det! Men som sagt, det är ett par år dit.

Vad du gör med din kropp är din ensak, vad jag gör med min är min ensak men kom INTE och kränk en hel folkgrupp på grund av dina snedvridna uppfattningar om hur en kvinnor beter sig! Att många av dina killkompisar ser svenska tjejer som sexobjekt tyder ju bara på en sak, de har ingen som helst respekt för kvinnor överlag. Har man det så ser man INGEN kvinna som sexobjekt!

Skål
  • EnAnonumius
    Nanime skrev 2013-01-12 17:49:24 följande:
    Men lilla söta flicka! Jag ska berätta sanningen för dig... i min tonårsperiod var jag väldigt sexuellt aktiv.. Inte för att jag var "lätt att få omkull" utan för att JAG hade lätt att få omkull folk. Jag gjorde det JAG ville, med vem JAG ville när JAG ville. Om det är några som är billiga och lätta att få omkull så är det killar. Räcker att vifta lite på ögonfransarna för att de ska ramla pladask. Jag får mitt roliga.. Jag kan göra vad fan jag vill med dom för att senare dissa.
    Sanningen är att vi strävar efter ett bra sexliv, vilket kan vara svårt att hitta från början.
    Jag gör inget jag inte vill, jag bestämmer över min egna kropp och detta gör mig inte billig..

Jag ska vara rak mot dig! Jag TAR det jag vill ha, det är ingen som får omkull mig, det är jag som bestämmer, det är jag som styr och jag som har makten i alla sexuella situationer jag befinner mig i. Jag gör precis det jag vill och du borde skämmas som försöker kränka min rätt att göra det jag vill och njuter av med MIN kropp!
    Du borde skämmas för att försöka få kvinnor till att se det som DERAS plikt att hålla igen benen när killar inte kan hålla deras snabel i byxorna.

"Lätt att få omkull"? knappast! Min kropp, mina villkor och MIN vilja!

Sen att göra skillnad på etnicitet eller härkomst på ett nedvärderande sätt är rasistiskt, vilket du flertalet gånger visat att du är. Men när din hjärna växt klart om några år så kanske du också inser skillnaden på att göra saker mot sin vilja, och göra saker man själv vill utan att skämmas eller bry sig om vad andra tycker om det! Men som sagt, det är ett par år dit.

Vad du gör med din kropp är din ensak, vad jag gör med min är min ensak men kom INTE och kränk en hel folkgrupp på grund av dina snedvridna uppfattningar om hur en kvinnor beter sig! Att många av dina killkompisar ser svenska tjejer som sexobjekt tyder ju bara på en sak, de har ingen som helst respekt för kvinnor överlag. Har man det så ser man INGEN kvinna som sexobjekt!

Skål
    SkålGlad
    Jag är kvinna, älskar att tänka logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • emmass

Persisk skrev 2013-01-10 21:22:21 följande:
    Jag menade självklart inte att alla svenskar är så men det finns många som är så, de leker/spelar att de gillar utlänningar, men under ytan eller vid rätt tillfälle så kommer den rasistiska sidan fram.

Vi var nära vänner, pratade om allt och gav varandra råd ibland som vänner gör men jag sa att hon ska sluta vara så billig alltså ligga runt hela tiden som de flesta svenska tjejer gör, svenska tjejer är ju kända för just detta.. att vara väldigt lösläpata och lätta och ligga runt med alla. Till skillnad från oss tjejer från mellanöstern, vi har självrespekt och ligger inte runt hela tiden. Ska du förneka detta? 

Persisk skrev 2013-01-10 21:40:49 följande:
    Självklart var det rasistiskt för hon kränkte mig pga min etnicitet, ursprung osv..

Vet du inte vad ordet rasist innebär eller? 

Sitt och förneka det tills imorgon, acceptera bara att många av er är smyg rasister. 
    TS, anklagar du in före detta kompis för att vara rasist på de grunder du nämner tidigare, så är du inte mycket bättre själv. Sätt dina åsikter i perspektiv. Du pekar tydligt ut det du tycker räknas som rasistiskt, men vad räknas dina egna åsikter då till?

Känner sig inte svenska tjejer kränkta på grund av sin "etnicitet, ursprung osv" när du tydligt drar alla över en kam på ett mycket skamligt sätt:

"svenska tjejer är ju kända för just detta.. att vara väldigt lösläpata och lätta och ligga runt med alla. Till skillnad från oss tjejer från mellanöstern, vi har självrespekt och ligger inte runt hela tiden. Ska du förneka detta? "

Jag tror de flesta känner sig kränkta, både över oerhört starka ord men även för att du generaliserar.  

Ska man utgå från det du själv nämner som rasistiska åsikter, så är det rätt tydligt att du är rasist. Eller du anser kanske att det bara är etniska svenskar som kan vara rasister gentemot svenskar med annan etnisk härkomst, och att svenskar med annan etnisk härkomst har all rättighet att yttra sig om etniska svenskar utan konsekvenser och risk för att bli stämplad som rasist?

Du säger att du själv känner dig kränkt, ändå ligger du på samma låga nivå själv.   

Du borde   
  • vårmamma
    Ejder skrev 2013-01-11 14:28:01 följande:
    De kan i alla fall hålla sig till en vilket ger barnen en riktig familj. 

En svensk kvinna som har fyra barn är det inte helt ovanligt att det är med fyra olika pappor. Trevlig trygghet för barnen! 
    Om jag då har 7 barn, tror du att jag inte har samma pappa till dem bara för att jag är svensk och enligt dig så kan vi inte hålla oss till en och ge barnen en riktig familj.
  • Afrodite
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-12 17:11:45 följande:

Tja, då tror du helt enkelt fel. Folk flydde i drivor under andra världskriget, i den mån de kunde. Att inte fler flydde berodde helt enkelt på att "blitzkrieg" var så överväldigande snabbt att gränserna var erövrade och stängda innan de flesta ens hann packa sina väskor. Sverige tog emot väldigt många finska barn, en del andra nordiska flyktingar men också många judiska flyktingar, mycket tack vare Wallenbergs arbete. Borde de ha stannat och försökt bygga upp sina länder medan nazister och ryssar sköt mot dem?
    Glad
  • pontus1992
    Lisa 590 skrev 2013-01-12 17:44:45 följande:
    Jag erkänner att hon såg skrämmande ut i sin klädsel, särskilt som hon  gjorde den där "fuck you "gesten.

skrämmande varför?? antar både du och barnbarnet sett folk i burka förr. förklara för ditt barnbarn att vissa har sådana kläder och få det att låta som något positivt.
  • blissed

smaken är som baken DELAD och tur de så vi inte får fri invandring i sverige

• Lisa 590
    pontus1992 skrev 2013-01-12 18:12:46 följande:

skrämmande varför?? antar både du och barnbarnet sett folk i burka förr. förklara för ditt barnbarn att vissa har sådana kläder och få det att låta som något positivt.
    Nej, barnbarnet har inte sett folk i burqa förut.

Nej, jag kan inte förklara en sådan sak för en 3-åring i Göteborg vilket du borde förstå.
  • Lisa 590
    Lisa 590 skrev 2013-01-12 18:15:11 följande:
    Nej, barnbarnet har inte sett folk i burqa förut.

Nej, jag kan inte förklara en sådan sak för en 3-åring i Göteborg vilket du borde förstå.
    Hur skall jag kunna förklara att burqa är något positivt när barnbarnet ser  den klädseln för första gången i sitt liv - och personer i fråga visar  "fuck you" - finger ?

Vad var det för positivt i detta jag skulle förklara för 3-åringen?

Burqa är en klädsel som  inte hör hemma hos oss - sen får ni (män) tycka vad ni vill.

Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..