• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • Dorian Ertymexx
    blissed skrev 2013-01-12 16:33:39 följande:
    Okej bli tillsammans med hene då och föd fram era flator till barn.

Tror inte hon skulle vara intresserad av mig. Och jag vill inte ha barn, oavsett läggning, kön eller något annat.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Alecto skrev 2013-01-12 16:34:08 följande:
    Men suck - hur kunde du Drömmer

Flört
  • Snöviolen
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-12 16:30:59 följande:

Du ser, somalierna stjäl hederlig svenska barns jobb!! Gråter
    Ja det är för jävligt
  • Lisa 590
    Rushmore skrev 2013-01-12 16:38:36 följande:
    Jo. Fast jag förstår ändå inte hur man kan tycka att det är ett bra livsval att flytta till ett land där man avskyr allt och alla för att få sitta i en lägenhet och bli försörjd av samhället resten av livet. Som bidragstagare har man ju inga stjärnlöner direkt och får heller inte bo i så trevliga bostadsområden, oftast. 

Vilken del av världen kom de här ifrån?
    Alternativet var kanske att leva i ett sönderkrigat land.

• Rushmore
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-12 16:44:27 följande:

Fast det är inte från medeltiden. Strikt talat är det en människosyn från 1950-talet (ironiskt nog den epok SD vurmar mest för). Det är inte äldre än så, synen på sex som något man har med sin man och ingen annan (om man är kvinna i vart fall).

Finns många feminister i Saudiarabien, för all del. Sedan är ju Sverige också långt mer än sexualmoral, en sexualmoral som inte är vidare enig här heller. Som sagt, många svenskar håller ju med TS om synen på sex och samlevnad. Det finns mycket i Sverige som är bra, som de kanske håller med om. Men inte just det. Finns säkert mycket du gillar i tex USA, England, Tyskland eller Frankrike, men inte allt, eller hur? Glad  
    Jag talar inte bara om synen på just sexualitet utan även andra saker. 

Jo, jag vet att det finns feminister även i Saudi, men livsstilen jag som kvinna skulle behöva leva under där (täcka hela mig, inte få köra bil, inte få gå ut utan manlig eskort, inte få vistas överallt) är så fruktansvärt långt från hur jag någonsin skulle kunna tänka mig att leva att jag absolut inte skulle kunna reflektera över att flytta dit. 
    Det är ofattbart varför så  många utländska medborgare väljer att komma hit när de inte har minsta vilja att acceptera eller leva i vårt samhälle. De skulle förmodligen trivas bättre i Saudiarabien.  
  • Dorian Ertymexx
    Lisa 590 skrev 2013-01-12 16:45:00 följande:
    Du har rätt. Naturligtvis.

Men: varför odlar även nordiska invandrare denna hatkultur gentemot Sverige och allt svenskt?

Kan du förklara det? Jag kan det inte.

Det är nog vanligt bland folk som känner sig felfördelade på något vis? SD-are hatar invandrare, vänsterfolk hatar rika, rika hatar "massan", intellektuella ser ned på obildade, obildade ser ned på "glasögonormar"... Mår man piss behöver man någon att skylla på. Som invandrare är det lätt att skylla allt på svenskarna. Som svensk är det lätt att skylla allt på invandrarna. Fastän felet kan ligga någon helt annan stans, kanske till och med hos en själv.
  • Rushmore
    Lisa 590 skrev 2013-01-12 16:47:22 följande:

Men det måste väl finnas länder som är mer lika deras egna att emigrera till i så fall. Personligen skulle jag tycka att det var enklare att flytta till och leva i Norge eller Tyskland än Saudiarabien eller Somalia eftersom jag inte har särskilt mycket gemensamt med de två senare länderna. 
  • Dorian Ertymexx
    P30 skrev 2013-01-12 16:43:06 följande:
    Boken som jag skrev om i inlägget på fl-sidan som jag länkade till! :)
    Eftersom browsern klippte bort halva texten i inlägget blev det inte riktigt som originalet...

Länkar igen: www.familjeliv.se/Forum-9-191/m68299247.html 

Ah, det var den boken jag trodde det var. Sex at dawn. Inte läst den själv, men sett TED-klipp med en av författarna, som jag gillade. Glad
  • Dorian Ertymexx
    modesto skrev 2013-01-12 16:45:22 följande:
    Gjorde hon fel att hon hade en tröja som det stod sverige på?

Nej. Rektorn gjorde fel där. Men vad har det med invandrarna att göra?
  • modesto
    Lisa 590 skrev 2013-01-12 16:47:22 följande:

och behålla sin tro och traditioner och

bygga upp sitt land som många andra länder gjorde efter andra världskriget, utkämpade sina krig, sen byggde upp sina länder från ruinerna. Vem ska annars göra det när all befolkning bor någon annanstans där det är bekvämare?

Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..