• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • EnAnonumius
    Servilia skrev 2013-01-12 15:12:34 följande:

Haha!

Jo, inget är ju svart eller vitt. Jag brukar inte kolla på andra kvinnor, av naturliga skäl, men jag har hört många män säga att svenska kvinnor missköter sitt utseende. Jag tror att feminismen är en stor bov i dramat här. Kort hår och långbyxor är t.ex. sällan attraktivt på en kvinna. (Jo det kan vara det på en jättesöt, slank tonårstjej som skulle klä i allting, men inte på den genomsnittliga, halvgamla, halvtjocka kvinnan.)

Jag tror också att vi skulle vinna på att klä oss mer feminint, använda lite make-up när vi är ute, tona håret eller göra slingor om det är en sådan där vanlig råttfärg, o.s.v.. Samttidigt som jag tycker att det är befriande att vi inte MÅSTE göra det jämt. Att jag FÅR springa till affären i mysbyxor och slarvig hårknut, om jag upptäcker att jag inte har något fett att steka i... 
    "Manhaftighet" har inget med klädval att göra. Trist att det finns många som vägra att förstå detta.

Jag är lite "manhaftig" av mig och det syns trots att jag klär på mig det som KALLAS för "feminina" kläder och sminkar mig. Det har med gester/beteende att göra inte något jävla klädval. 

Vad är en pojkfrisyr? Hårlängden eller?
    Man skall klippa en frisyr som passar ansiktet/ansiktsformen. Vissa har ansiktsformer som gör att man passar i korta frisyrer.. Vissa andra har ansiktsfonem som gör att man passar i långt hår.

Men men om DU behöver visuella hjälpmedel för att fatta att någon är kvinna så får det stå för dig.
    Det finns så många andra sätt man kan skilja på män och kvinnor oavsett kläder/frisyrer eller om man är "butch/fjolla" etc etc.

Det är ytterst få personer som har 100% androgynt utseende.

Jag är kvinna, älskar att tänka logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • Shandi

Tycker dessutom det är du som låter som en rastist då du klankar ner på ALLA svenskar efter att ha umgåtts med 2 dumma brudar?

You always have the power to change your life, you just need to take the time for it.
  • Dorian Ertymexx
    blissed skrev 2013-01-12 15:51:41 följande:
    för att jag tycker svenskar och invandrare som beter sig som apor och slår ner och våldtar tjejer är man ingen rasism du får nog gå tillbaka till skolbänken. Men GRATTIS!!! DU är nu klassad som en kommunist.

Tycker du att folk är apor om de inte är som du, ja, då är du rasist.

Okey, kan jag leva med. Inte vad jag är, men jag ser inget fel i att vara kommunist. Rasist, däremot...  
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Servilia skrev 2013-01-12 15:52:25 följande:

SA jag att det var "det viktigaste"? Vi kvinnor kan göra flera saker samtidigt, vettu!

Fast det konstigaste är ändå inte de här som alltid går i mysplagg, osminkade, och med hår som växer o växer - för att de inte orkar. För så kan det vara för alla ibland, särskilt under småbarnsperioden. Utan det knasigaste är alla dessa kvinnor som säger sig vara "modemedvetna", säger sig ha "en egen stil" o.s.v.. Och så har de - med mycket möda och stort besvär och till enorma kostnader - valt en stlil som gör dem manhaftiga och oattraktiva..??? Springer hos frisören och trimmar pojkfrisyren var sjätte vecka..? Spöke 

Don efter person. De kanske gillar det. Ska de övertygas att klä sig i en stil de inte gillar bara för att det är mer "kvinnligt"? Och vems syn av kvinnlighet ska de då anpassa sig efter?

Se det såhär - de karlar som gillar din version av kvinnlighet kommer att dras till dig oftare än till dem - vilket betyder att du får mindre konkurrens om de karlar du vill ha, och färre män som föredrar andra sorters kvinnor. Win-win! Flört  
  • Dorian Ertymexx
    blissed skrev 2013-01-12 15:54:03 följande:
    TS åsikter är ju den åsikt våldtäkts män delar, dom ser ner på tjejer och tror det är deras RÄTT att våldta.. Nu får du änna gå och läsa på lite va?

Så, om man inte tycker om folk som knullar runt, och tycker att sex är något fult - så är man den sort som våldtar? Det var en intressant logik.
  • blissed
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-12 16:21:34 följande:

En person som eldar upp över en miljard individer av alla tänkbara åldrar, kön, åsikter, tankar, drömmar bara för att de är muslimer är ingen hjälte, utan en ny Hitler.
    du är ju helt iq befriad vem har sagt att jag vill elda upp människor.. endast moskéer önskas.
  • Dorian Ertymexx
    Rushmore skrev 2013-01-12 15:55:34 följande:
    Varför är det rasistiskt? Jag tror inte att vissa raser är överlägsna andra, tror inte ens att det finns olika "raser" av människor, men jag är helt övertygad om att det finns kulturer och länder som är överlägsna andra. Typ de där det finns demokrati, religionsfrihet, yttrandefrihet, lika rättigheter för båda könen, frihet att leva sitt liv som man vill leva det. Där inkluderar jag att ha sex med vem eller på vilket sätt som passar just den personen. 

Jag kan bara beklaga att människor som inte delar de här åsikterna ändå väljer att flytta hit och att vi låter dem få medborgarskap. 

Därför att ordet "import" implicerar föremål, döda ting eller "själlösa saker" (vilket brukar omfatta djur, men inte människor sedan slaveriet upphörde). Att då alltså kalla invandrare för importerade varor visar på en enorm brist på respekt för de människornas människovärde, och att de alltså inte är bättre än möbler, djur eller kläder. Därför är uttrycket "importerar" rasistiskt.
  • Lisa 590
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-12 16:07:25 följande:

Jag skulle fortfarande önska att du slutade prata om "ghetto".

Det är nog ruggigt få som vill leva isolerat. Men som det heter, it takes two to tango. Så länge inte vanliga svenskar är beredda att bjuda till (socialt sätt menar jag) så kommer ju invandrarna inte kunna göra annat än att vara isolerade. De kan ju inte tvinga sig på svenskar som vänner och bekanta, eller hur?  
    Jag har respekt för dig som debattör.

Och det bjuder mig emot att bli personlig i en diskussion av det här slaget.

Men: jag är invandrare, som jag skrivit förut. Jag har inte haft några svårigheter att umgås, bli vän med, beblanda mig med svenskar.
    Och i den mån andra invandrare velat bjuda hem mig - har jag tackat ja.

Jag arbetade för ett antal sedan  i Upplands Väsby bland mina landsmän.
    Fann att det bland dem  fanns personer/familjer som aldrig gästat ett svenskt hem. Inte på de  30 - 40 år de bott i Sverige.

Varför? Jo: de förklararade sitt förakt  för Sverige och svenskarna  ungefär som man proklamerar  fundamentalistisk religion: oreflekterat, höjt över all diskussion, sanningen.

DET (ursäkta att jag skriker) är ett val. Valet  att inte välja integration, lära sig landets språk och historia, valet att behöva tolk vid läkarbesök samt valet att ständigt uppleva sig förtryckt och kränkt av samhället man lever i.

Jag talar inifrån den kultur - som jag lever  med viss distans till- .
  • Dorian Ertymexx
    blissed skrev 2013-01-12 15:57:15 följande:
    1 av dom viktigaste, har ju själv hört män tala om kvinnor som går runt som manhäftiga flator utan smink och bylsiga kläder.
    Tror nog inte att det är det du onanerar till va? "Dorian"

Det har jag också gjort, faktiskt. Jag finner kvinnlig skönhet i de flesta stilar, nästan helt oavsett klädsmak. Tycker att Moa Svan på Kunskapskanalen är skitfin, till exempel, fast hon är väldigt grabbigt klippt och klädd. Samtidigt tycker jag att väldigt kvinnliga kvinnor också kan vara sexiga. Jag ser mer till utstrålning och blick än vad de har på sig (eller inte har på sig).
  • Dorian Ertymexx
    Alecto skrev 2013-01-12 16:05:44 följande:
    Muslimerna förstår du väl! Det är ju även de som bestämt att vi inte skall få ha pepparkaksgubbar i lussetågen, att disney skall ta bort den svarta flickan och gubben som ser ut som en jude på julafton!

Ja just det ja. Jag glömde. Flört
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..