Inlägg från: modesto |Visa alla inlägg
  • modesto

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Ejder skrev 2013-01-11 14:35:43 följande:
    På samma som du men jag är frisk nog att se konsekvensen av dysfunktionella beteenden. Du tror inte det finns en orsak till att de är avsevärt lyckligare i t.e.x. ett land som Argentina än i Sverige?
    Är de lyckligare i Argentina? hahaha
    Jag känner en man från Argentina som är gift i många år med en religiös kvinna som inte gillar sex. Att ha variation i sex, inte ens oral sex kommer inte på frågan. De flesta av hans vänner i samma situation men vågar ta sig en älskarinna. Han vågar inte för att han är rädd att hon tar deras barn och försvinner om hon tar reda på det. En man har i stort sätt inga rättigheter att behålla sina barn. De flesta visar pryd yta och familjer håller ihop tills de dör för att de är tvungna, skilsmässa är inte socialt accepterad. Frågan är hur lyckliga de är egentligen är. De är tvungna att visa upp en fasad och hålla ihop men det betyder inte alls att de är lyckliga.
  • modesto
    Persisk skrev 2013-01-12 12:40:11 följande:

innan jag gifte mig så hade jag 2 förhållanden samt en enda "sexkompis" och honom träffa jag när jag var singel så totalt 3 olika har jag haft sex med innan jag gifte mig, DET ÄR INGET jämfört med billiga svenska tjejer som har legat med tusentals samt öppnar upp låren för vem som helst ! Och jag jag vet svenka tjejer som förlora oskulden i 12(!) års åldern , väldigt typiskt er som sagt :)

Du har hunnit med mycket för dina ringa 19 år. Jag hade sex för första gången när jag var 21 och gifte mig med den mannen. När jag var 27 skaffade jag barn, fortfarande med samma man. Jag dömer ingen som hade fler partners, jag var blyg och festade aldrig, även avundades lite de som vågade mer och kunde njuta av sex på mer avslappnat sätt än jag. Om du föraktar svenskar varför bor du i Sverige? Du föredrar din egen etnicitet för umgänge, varför inte bo i landet där beteende passar dig mer? Det som förvånar mig mest att vissa kommer hit och använder sig av svenskarnas snällhet men öppet föraktar och ser ner på dem.  

• modesto
    Persisk skrev 2013-01-12 12:31:51 följande:

Det är enkelt att förstå, svenka tjejer ligger runt med olika hela tiden, byter säng och kille ofta , är lätta och lösssläpta samt beter sig billiga . Jag höll mig till samma person och jag bytte och låg inte med olika personer som ett visst folkslag gör;)
    är det inte ett rasistisk uttalande, om ett helt folkslag?
  • modesto
    spermadonator skrev 2013-01-12 12:01:04 följande:
    Du menar dokusera på själva ämnet, att väldigt många invandrare är otacksamma och svenskfientliga rasister?

Det man tycker om med Sverige och det svenska folket är att man får asyl och uppehållstillstånd här, etableringsstöd, bostadsbidrag, socialbidrag, läsa SFI, den svenska friheten osv.. Men i smyg föraktar man Sverige och det svenska folket och längtar tillbaka till de totalitära samhällen man säger sig ha "flytt" ifrån?

Ja, det är sannerligen ett problem med alla rasistiska invandrare vi tar emot i Sverige. Vad ska vi göra med dem tycker du? Skicka hem er igen kanske så vi slipper dem?
  • modesto
    Feltryck01 skrev 2013-01-12 13:58:22 följande:
    Hahaaaa! För tonåringar är så fantastiskt bra på att lyssna på sina föräldrar. Oskyldig
    de blir så tvungna om TS "lär" dem på sitt lands sätt, svenska friheten kan de glömma
  • modesto
    Cadencee skrev 2013-01-12 14:49:55 följande:
    håller faktiskt med dig där. det är hemskt hur det har blivit. nu är jag "bara" 20 år men det du nämner i denna kommentar var normalt för mig fram till det att jag började högstadiet tror jag, då blev det andra tongångar. En tjej (svensk) blev hemskickad från skolan för att hon vägrade ta av sig sin hoodtröja som var rosa och som det stog sverige på. Skolan påstod att det var rasistiskt att ha en sådant tröja men hade det stått finland, danmark, iran, spanien så hade det inte varit något problem. :S
    låter riktigt hemskt, att svenskar måste be om ursäkt och skämmas att de är svenskar i sitt eget land
  • modesto
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-12 15:16:04 följande:

Håller med om nästan allt. Inte ska hon behöva flytta till Iran dock, vi har mååååååååånga svenskar och svenskor som tänker precis som hon. Vi har åsiktsfrihet. Vilket iofs inkluderar vår frihet att tala om för henne att sluta trakassera folk som gillar sex, bara för att hon inte gör det.
    sverige har åsiktsfrihet bara för dem som har "rätt" åsikter. Att ha negativa åsikter om invandring och tillhöra SD kan leda till svåra konsekvenser
    Servilia skrev 2013-01-12 15:07:41 följande:
    Det kan ju bli konsekvenser av det. Kolla på dom politiker i ett lokalt C-förbund - kommer inte ihåg vilket, men det var i tidningen igår - som sa sanningen om hur det skulle bli om vi hade fri invandring. Nu kommer de antagligen att uteslutas ur partiet... Och om de arbetade t.ex. som lärare eller i vården, så skulle det kunna bli sparken... Jag känner t.o.m. en LASTBILSCHAUFFÖR som blev utesluten ur Transport för att han blev medlem i Sd! (Det här finns antagligen i tidningarna om någon inte tror mig - orkar inte googla själv nu.) Och det var ju HELT bisarrt, eftersom lastbilschaufförer inte ens har kontakt med människor... Jag menar OM Sd nu skulle ha varit något farligt parti, vilket det såklart inte är.

Och även människor emellan, som på din bild, kan det få konsekvenser. Eftersom de flesta är så rädda nu. Om man säger sanningen till en granne, och han faktiskt vet att man har rätt - så kan han ändå känna sig tvungen att säga emot och markera att han inte tycker om en, efter det. För att han är rädd att HAN i sin tur ska bli utfrusen, får sparken, bli utesluten ur sitt fackförbund o.s.v..    

• modesto
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-12 15:41:54 följande:

Nu ska vi inte ta i så vi spricker. Menar du på allvar att svenskar inte ska behöva be om ursäkt i Sverige om de gör fel?
    Gjorde hon fel att hon hade en tröja som det stod sverige på?

• modesto
    Lisa 590 skrev 2013-01-12 16:47:22 följande:
    Alternativet var kanske att leva i ett sönderkrigat land.

och behålla sin tro och traditioner och

bygga upp sitt land som många andra länder gjorde efter andra världskriget, utkämpade sina krig, sen byggde upp sina länder från ruinerna. Vem ska annars göra det när all befolkning bor någon annanstans där det är bekvämare?

• modesto
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-12 16:51:44 följande:

Nej. Rektorn gjorde fel där. Men vad har det med invandrarna att göra?

det har att göra med vad som anses PK tänkande i invandrarfrågan i Sverige, det är fult och rasistiskt att visa att man är stolt svensk med sin tröja i det fallet

• modesto
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-12 16:57:10 följande:

Du menar att folk INTE flydde i miljontal under andra världskriget? Hört talas om Wallenberg?
    miljontal? det tror jag inte, de flesta stannade i sina länder och bevarade landets identitet
  • modesto
    modesto skrev 2013-01-12 17:02:34 följande:
    miljontal? det tror jag inte, de flesta stannade i sina länder och bevarade landets identitet
    de få som flydde försökte inte tvinga sin tro och värderingar på länder som gav dem asyl.
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..