• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • Servilia
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-12 17:31:35 följande:

Vet jag? Nej, det vet jag inte. Det vet inte du heller. Jag har argumenterat för att kvinnor ska få gå barbröstade med samma argumentation, och blir där totalt sågad. Varför? Jo för att kvinnobröst ju "ÄR" annorlunda än mäns, och måste döljas. Enda skillnaden mellan dem och oss är alltså vilka kroppsdelar som anses vara läskiga och ska döljas.

Alltså, det är ju inget konstigt att olika kulturer drar gränsen vid hur mycket naken hud som får visas på olika ställen. Här i Sverige gäller naturligtvis svensk lag "nedåt". Jag menar - ingen får visa MER naken hud än vad vi tillåter enligt vår lag om förargelseväckande beteende. Däremot tycker jag inte att vi ska sätta en laglig gräns åt andra hållet. Det kan inte vara fel att visa FÖR LITE naken hud. Dock med ett undantag - om man uppbär bidrag och vägrar ta av sig burkan, fastän en arbetsgivare begär att man ska göra det för att få jobb. Då ska antingen bidraget eller burkan väck!
  • Servilia
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-12 17:31:35 följande:

Vet jag? Nej, det vet jag inte. Det vet inte du heller. Jag har argumenterat för att kvinnor ska få gå barbröstade med samma argumentation, och blir där totalt sågad. Varför? Jo för att kvinnobröst ju "ÄR" annorlunda än mäns, och måste döljas. Enda skillnaden mellan dem och oss är alltså vilka kroppsdelar som anses vara läskiga och ska döljas.

Glömde: kvinnobröst är ju något som får män att gå igång, så det är ganska självklart att de är "förargelseväckande" på gator och torg. Under amningsperoden sipprar det även mjölk ur dem, vilket kan uppfattas som äckligt.
  • Servilia
    Nanime skrev 2013-01-12 17:49:24 följande:
    Men lilla söta flicka! Jag ska berätta sanningen för dig... i min tonårsperiod var jag väldigt sexuellt aktiv.. Inte för att jag var "lätt att få omkull" utan för att JAG hade lätt att få omkull folk. Jag gjorde det JAG ville, med vem JAG ville när JAG ville. Om det är några som är billiga och lätta att få omkull så är det killar. Räcker att vifta lite på ögonfransarna för att de ska ramla pladask. Jag får mitt roliga.. Jag kan göra vad fan jag vill med dom för att senare dissa.
    Sanningen är att vi strävar efter ett bra sexliv, vilket kan vara svårt att hitta från början.
    Jag gör inget jag inte vill, jag bestämmer över min egna kropp och detta gör mig inte billig..

Jag ska vara rak mot dig! Jag TAR det jag vill ha, det är ingen som får omkull mig, det är jag som bestämmer, det är jag som styr och jag som har makten i alla sexuella situationer jag befinner mig i. Jag gör precis det jag vill och du borde skämmas som försöker kränka min rätt att göra det jag vill och njuter av med MIN kropp!
    Du borde skämmas för att försöka få kvinnor till att se det som DERAS plikt att hålla igen benen när killar inte kan hålla deras snabel i byxorna.

"Lätt att få omkull"? knappast! Min kropp, mina villkor och MIN vilja!

Sen att göra skillnad på etnicitet eller härkomst på ett nedvärderande sätt är rasistiskt, vilket du flertalet gånger visat att du är. Men när din hjärna växt klart om några år så kanske du också inser skillnaden på att göra saker mot sin vilja, och göra saker man själv vill utan att skämmas eller bry sig om vad andra tycker om det! Men som sagt, det är ett par år dit.

Vad du gör med din kropp är din ensak, vad jag gör med min är min ensak men kom INTE och kränk en hel folkgrupp på grund av dina snedvridna uppfattningar om hur en kvinnor beter sig! Att många av dina killkompisar ser svenska tjejer som sexobjekt tyder ju bara på en sak, de har ingen som helst respekt för kvinnor överlag. Har man det så ser man INGEN kvinna som sexobjekt!

Skål
    ...frågan är ju vilka som får försörja ditt barn, den dag då du är gravid utan att veta vem som är pappan...Död
  • Saragbg

Pga sånna cp brudar som dig som gärna vill bo i Sverige men anser sig vara sååå mkt bättre än oss svenska tjejer! Tycker det är bättre att få vara självständig och styra mitt egna liv och inte har en pappa som bestämmer över mig allt jag får göra tills jag e minst 25... Som det är i ALLA invandrar familjer! ( nu härmade jag dig med att dra alla över en kam, utan menar självklart att det förekommer)

• Lisa 590
    Servilia skrev 2013-01-12 21:48:31 följande:

De finska BARNEN kunde naturligtvis inte göra mycket arbete i Finland. Sedan vet vi ju numera, att vi egentligen inte gjorde dessa barn en tjänst. De flesta barn som blev kvar i Finland överlevde. Ryssarna - som var de enda som Finland krigade emot under WWII - förde ju inget krig mot civilbefolkningen. Det förekom t.ex. inga flygbombningar. Däremot blev ju hela landet fattigt (min mamma levde där då). 

MEN vi vet ju nu, att många av dessa finska barn mådde väldigt dåligt av att plötsligt bli ryckta ifrån sina föräldrar och omplacerade i främmande hem i Sverige. Där de inte ens kunde göra sig förstådda. De hade ändå mått KÄNSLOMÄSSIGT bättre av att få vara hos sina mammor. 

Det förekom flygbombningarr. Helsingfors var svårt drabbat.
  • Servilia
    Lisa 590 skrev 2013-01-12 21:21:05 följande:
    Men nu är du ute och cyklar.
    De flesta  flyktingar bor i sina grannländer, ofta i flyktinläger.
    Till oss kommer en försvinnande liten del.
    Ja, på en punkt har du rätt: de är de fattiga länderna som tar emot flest flyktingar.
    Det stämmer som du säger att de flesta flyktingarna väller in över gränserna till ett grannland. Men detta land är då lika fattigt. Det är inte DE som står för försörjningen, utan Västländerna genom olika organisationer som slår upp flyktingläger... Men kan DU svara på, då, varför muslimska flyktingar inte kan söka asyl i hela det stora, rika, muslimska Emiraten..? I Saudi skulle de ju t.o.m. ha nära till sin heliga sten... vore väl perfekt! Spöke
  • Lisa 590

Servilia skrev 2013-01-12 22:29:37 följande:
    Det stämmer som du säger att de flesta flyktingarna väller in över gränserna till ett grannland. Men detta land är då lika fattigt. Det är inte DE som står för försörjningen, utan Västländerna genom olika organisationer som slår upp flyktingläger... Men kan DU svara på, då, varför muslimska flyktingar inte kan söka asyl i hela det stora, rika, muslimska Emiraten..? I Saudi skulle de ju t.o.m. ha nära till sin heliga sten... vore väl perfekt! Spöke
    Du vet att jag inte, lika lite som du förmodligen, kan svara på frågan.
  • Dorian Ertymexx
    Lisa 590 skrev 2013-01-12 17:41:02 följande:
    Nej - vet du inte?

I talibanernas Afghanistan blev en kvinna som skjutsades på pakethållaren av sin mans cykel, ihjälskjuten av en tonåri taliban.

Orsak: hennes vrister syntes. För övrigt var hon korrekt klädd - i burqa.

Och vart är talibanerna här som skjuter dem?

Den logiken är ungefär som att förbjuda kristendom för att det finns kristna som mördar abortläkare och präster som förgriper sig på barn. Att det finns rövskallar betyder inte att ALLA som bär burqa gör det av tvång. Och ska vi börja förbjuda kläder så börjar vi närma oss väldigt obehagliga tider.

Ett annat liknande exempel vore att förbjuda doc martens och bombarjackor, för "vi vet ju alla" att det är nazister som bär sådant (bortsett från att många som bär sådana plagg inte är nazister förstås).  
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Lisa 590 skrev 2013-01-12 17:41:02 följande:
    Nej - vet du inte?

I talibanernas Afghanistan blev en kvinna som skjutsades på pakethållaren av sin mans cykel, ihjälskjuten av en tonåri taliban.

Orsak: hennes vrister syntes. För övrigt var hon korrekt klädd - i burqa.

Eller som när Pol Pot började skjuta av folk med glasögon, för de var ju borgerligt intellektuella och motståndare till revolutionen. Man kan dra paralleller och förhastade slutsatser, men det är inte vettigt att göra det. Det finns kvinnor som bär burka av förtryck. Men så finns det kvinnor som bär smink av förtryck också, eller olika sorters plagg av västerländskt snitt. Det betyder inte att vi ska förbjuda dem för det, utan snarare försöka komma åt källan till förtrycket.
  • Dorian Ertymexx
    Lisa 590 skrev 2013-01-12 17:44:45 följande:
    Jag erkänner att hon såg skrämmande ut i sin klädsel, särskilt som hon  gjorde den där "fuck you "gesten.

Litet dumt att fingra av en liten unge, men jag gissar att hon var sjukt less på att kallas "spökplumpen" av "roliga" järngängskandidater.
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..