• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • Dorian Ertymexx
    Nanime skrev 2013-01-12 17:49:24 följande:
    Men lilla söta flicka! Jag ska berätta sanningen för dig... i min tonårsperiod var jag väldigt sexuellt aktiv.. Inte för att jag var "lätt att få omkull" utan för att JAG hade lätt att få omkull folk. Jag gjorde det JAG ville, med vem JAG ville när JAG ville. Om det är några som är billiga och lätta att få omkull så är det killar. Räcker att vifta lite på ögonfransarna för att de ska ramla pladask. Jag får mitt roliga.. Jag kan göra vad fan jag vill med dom för att senare dissa.
    Sanningen är att vi strävar efter ett bra sexliv, vilket kan vara svårt att hitta från början.
    Jag gör inget jag inte vill, jag bestämmer över min egna kropp och detta gör mig inte billig..

Jag ska vara rak mot dig! Jag TAR det jag vill ha, det är ingen som får omkull mig, det är jag som bestämmer, det är jag som styr och jag som har makten i alla sexuella situationer jag befinner mig i. Jag gör precis det jag vill och du borde skämmas som försöker kränka min rätt att göra det jag vill och njuter av med MIN kropp!
    Du borde skämmas för att försöka få kvinnor till att se det som DERAS plikt att hålla igen benen när killar inte kan hålla deras snabel i byxorna.

"Lätt att få omkull"? knappast! Min kropp, mina villkor och MIN vilja!

Sen att göra skillnad på etnicitet eller härkomst på ett nedvärderande sätt är rasistiskt, vilket du flertalet gånger visat att du är. Men när din hjärna växt klart om några år så kanske du också inser skillnaden på att göra saker mot sin vilja, och göra saker man själv vill utan att skämmas eller bry sig om vad andra tycker om det! Men som sagt, det är ett par år dit.

Vad du gör med din kropp är din ensak, vad jag gör med min är min ensak men kom INTE och kränk en hel folkgrupp på grund av dina snedvridna uppfattningar om hur en kvinnor beter sig! Att många av dina killkompisar ser svenska tjejer som sexobjekt tyder ju bara på en sak, de har ingen som helst respekt för kvinnor överlag. Har man det så ser man INGEN kvinna som sexobjekt!

Skål

Hjärta
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Lisa 590 skrev 2013-01-12 18:15:11 följande:
    Nej, barnbarnet har inte sett folk i burqa förut.

Nej, jag kan inte förklara en sådan sak för en 3-åring i Göteborg vilket du borde förstå.

Vänta, va? Vad är det för speciellt med Götet som gör att du inte kan förklara saker för barn där?
  • Dorian Ertymexx
    Lisa 590 skrev 2013-01-12 18:19:15 följande:
    Hur skall jag kunna förklara att burqa är något positivt när barnbarnet ser  den klädseln för första gången i sitt liv - och personer i fråga visar  "fuck you" - finger ?

Vad var det för positivt i detta jag skulle förklara för 3-åringen?

Burqa är en klädsel som  inte hör hemma hos oss - sen får ni (män) tycka vad ni vill.

Jasså? Men amerikanska jeans hör hemma här? Ska kläder från indiska också ifrågasättas? Folk får bära vilka kläder de vill. Jag hoppar inte på folk som bär SD-blomman, fast jag ogillar allt det står för.
  • Dorian Ertymexx
    Lisa 590 skrev 2013-01-12 19:16:14 följande:
    Gesten i sig är så ovänlig /aggressiv att även barn förstår att det inte är något vänligt. Barn förstår och tar in kroppspråk  mera än verbala uttryck.

Jag för min del  har ingen lust att ta till någon pseudoradikal  förklaring  i en situation där barnet reagerar adekvat på ett aggressivt bemötande.

Vad vill du förresten?

Jasså?
  • Dorian Ertymexx
    Lisa 590 skrev 2013-01-12 20:06:46 följande:
    Ja - och DÅ TYCKER DU att det är vettigt att en kvinna beter sig aggressivt mot en okänd, rädd, 3-åring på spårvagnen? Hallåå?

Nej, jag tycket frotfarande inte att burqa är ett plagg som hör hemma i vår kultur.
    Lustigt att det bara är män som försvarar bruket av detta plagg?

Nej, det är inte bara män som försvarar att man ska få bära vad man vill. Men jag kan gå med på att vi förbjuder burka om vi samtidigt förbjuder smink och högklackat, och tillåter kvinnor att gå topless på somrarna, precis som män. Om vi nu ska vara emot förtryck, alltså.
  • Dorian Ertymexx
    Servilia skrev 2013-01-12 20:40:15 följande:

JO, det är vanligt. Det förekommer inte bland kristna (eller OK jag kan inte gå i god för någon galen kristen sekt någonstans, men det finns i alla fall inga "riktiga" kristna kyrkoledare/biskopar/ärkebiskopar som står för detta).

Omskärelse av pojkar är inte lika illa som omskärelse av flickor - och jag behöver inte spella ut varför. Även om jag anser att det också är fel, för att det också är ett övergrepp på ett hjälplöst barn. Om en pojke vill omskära sig, så ska han få besluta detta själv när han är stor nog att säga ifrån till sina föräldrar. Typ inte före myndighetsåldern.

Det finns många orsaker till att ett samhälle där många barn inte vet vem deras far är, blir mindre stabilt. För att ta exemplet med tjejen i tråden här på Fl igen, så blir det väldigt dyrt för samhället om de ska ta över faderns del av försörjningen av dessa barn. I 18-20 år... Vidare missar dessa barn den naturliga relationen till en far, som är viktig för ett barns utveckling (såvida inte mamman stadgar sig med en jättebra man som vill vara styvpappa fullt ut). Men tyvärr står styvfäder för många fall av barnmisshandel och sexövergrepp på barn. De känner inte till sitt ursprung, vilket skapar identitetskriser hos många. De betraktas som annorlunda av sina kamrater och dessas föräldrar, av lärare o.s.v.. När andra släktforskar i medelåldern står de där, och kan inte göra någonting...

Nu talar du ur ren okunskap. Det är INTE vanligt bland muslimer att omskära flickor. Och jo, det är precis lika vanligt bland kristna i de regioner där kvinnlig omskärlse sker, eftersom det är en kulturell tradition, helt oberoende av religion. Hade det funnits buddister i de områdena hade de också omskurit sina döttrar. Det är inte en islam-fråga, det är en lokal sedvänja i nordafrika.
  • Dorian Ertymexx
    Servilia skrev 2013-01-12 20:42:41 följande:

Skolverket, nu senast...

Nope. Det står att skolan inte ska ta med eleverna på utövande av religiösa riter. Med andra ord, så länge prästen inte snackar, eller möjligen håller sig till sekulära saker i sitt tal, så får elever vara i kyrkor. Men det är inte, och har aldrig varit en svensk sedvänja att hålla avslutning i kyrkan. Vissa skolor har haft avslutning i kyrkan eftersom det har varit en nära och bra lokal, medan många skolor har haft tillgång till aula eller liknande. Skolan ska vara konfessionsfri, DET står det i skolverkets beslut. Och det innebär att det är att föredra om skolor hittar andra lokaler än kyrkor, men går det inte så får man vara i kyrkor, så länge man inte håller gudstjänst, som sagt.
  • Dorian Ertymexx

Servilia skrev 2013-01-12 20:51:25 följande:
    Nja, jag tycker att det är ganska kränkande att kalla de stora världsreligionerna "hokuspokus" faktiskt. Man väljer själv vad man vill tro, men jag tycker att man ska ha respekt för andras tro. Så länge som det inte är galna "smisksekter" och liknande...

Det var kyrkan som en gång började med undervisning, skolor, universitet överhuvudtaget, och även här i Sverige var det prästen eller klockaren som undervisade barnen - tills folkskoleseminarierna kom igång. Så jag tycker inte att kopplingen mellan kyrka, kristendom och skola  är så där jättekonstig som du verkar tycka...

Men det viktigaste är, att föräldarna kan välja i Ungern. Det tycker jag att föräldrar ska ha rätt att göra, åt sina omyndiga barn - så länge som det handlar om normalvettiga saker.    
    Alltså det där med respekt åt religiösa som vill ha skolor och grejer...
  • Ejder
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-13 10:30:18 följande:

Nope. Det står att skolan inte ska ta med eleverna på utövande av religiösa riter. Med andra ord, så länge prästen inte snackar, eller möjligen håller sig till sekulära saker i sitt tal, så får elever vara i kyrkor. Men det är inte, och har aldrig varit en svensk sedvänja att hålla avslutning i kyrkan. Vissa skolor har haft avslutning i kyrkan eftersom det har varit en nära och bra lokal, medan många skolor har haft tillgång till aula eller liknande. Skolan ska vara konfessionsfri, DET står det i skolverkets beslut. Och det innebär att det är att föredra om skolor hittar andra lokaler än kyrkor, men går det inte så får man vara i kyrkor, så länge man inte håller gudstjänst, som sagt.
    Vi gillar olika?

Religiösa skolor ska givetvis få finnas. Mångfald i utbildningssystemet är oerhört viktigt för att inte få den likriktning som vi ser idag där människor har så lika människor omkring sig att de inte ser längre än näsan räcker.
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..