• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • Errol Flynn
    Servilia skrev 2013-01-12 20:40:15 följande:

JO, det är vanligt. Det förekommer inte bland kristna (eller OK jag kan inte gå i god för någon galen kristen sekt någonstans, men det finns i alla fall inga "riktiga" kristna kyrkoledare/biskopar/ärkebiskopar som står för detta).

Omskärelse av pojkar är inte lika illa som omskärelse av flickor - och jag behöver inte spella ut varför. Även om jag anser att det också är fel, för att det också är ett övergrepp på ett hjälplöst barn. Om en pojke vill omskära sig, så ska han få besluta detta själv när han är stor nog att säga ifrån till sina föräldrar. Typ inte före myndighetsåldern.

Det finns många orsaker till att ett samhälle där många barn inte vet vem deras far är, blir mindre stabilt. För att ta exemplet med tjejen i tråden här på Fl igen, så blir det väldigt dyrt för samhället om de ska ta över faderns del av försörjningen av dessa barn. I 18-20 år... Vidare missar dessa barn den naturliga relationen till en far, som är viktig för ett barns utveckling (såvida inte mamman stadgar sig med en jättebra man som vill vara styvpappa fullt ut). Men tyvärr står styvfäder för många fall av barnmisshandel och sexövergrepp på barn. De känner inte till sitt ursprung, vilket skapar identitetskriser hos många. De betraktas som annorlunda av sina kamrater och dessas föräldrar, av lärare o.s.v.. När andra släktforskar i medelåldern står de där, och kan inte göra någonting...

Vi får ju betala underhåll åt de invandrare som "skiljer" sig i Sverige i alla fall. Skilj er enligt svensk lag, fortsätt vara gift enligt islam = svenskt underhåll för alla barnen om pappa är arbetslös. Så kassorna sinar just nu. Och icke att förglömma de med dubbla identiteter som får dubbla bidrag. Gratis är gott.
  • Errol Flynn
    Servilia skrev 2013-01-12 21:13:46 följande:

Ja, visst är det konstigt! Men det beror nog på, att de inte skulle få något gratis i Saudi...

Fast egentligen är det en stor skam detta, att inte de rika arabländerna ställer upp och tar emot muslimska flyktingar!!! OM det nu skulle vara så, att det handlar om riktiga flyktingar som verkligen har en anledning att fly. Varför ska de hamna här uppe vid Polcirkeln, i ett litet land med väsensskild kultur och religion..?  Spöke 
    Tror du att dom rika arabländerna vill ha dom som Sverige tar emot....? Analfabeter osv? Dom har större självbevarelsedrift än så.
  • Errol Flynn
    Servilia skrev 2013-01-12 22:02:38 följande:

Jag tycker så här, att burka-inte burka ska kopplas till bidragslagstiftningen. Jag bryr mig inte om vad folk klär sig i på sin fritid, så länge som det inte visar för mycket så att det blir förargelseväckande (och DET kan man inte anklaga burkan för! ) Men OM en kvinna uppbär bidrag, samtidigt som hon dyker upp på antällningsintervjuer klädd i burka - väl medveten om att hon inte kommer att få jobbet då. Ja, då tycker jag tamejfan att hennes bidrag ska upphöra!!! Detta gäller för övrigt även svenskar som dyker upp på anställningsintervjuer smutsiga, trasiga, med håret hängande i tovor eller med punkfrisyr eller som skinhead, eller med synligt skrot i ansiktet... o.s.v..
    Som i nederländerna. I den nya nederländska regeringsförklaringen står det att bär man burka har man inte rätt till socialbidrag.
  • Nanime
    Servilia skrev 2013-01-12 22:14:27 följande:
    ...frågan är ju vilka som får försörja ditt barn, den dag då du är gravid utan att veta vem som är pappan...Död
    Preventivmedel kallas det.. Men det är en helt annan diskussion och väldigt OT. Håll dig till ämnet är du snäll.
  • Errol Flynn
    Ejder skrev 2013-01-13 10:36:17 följande:
    Vi gillar olika?

Religiösa skolor ska givetvis få finnas. Mångfald i utbildningssystemet är oerhört viktigt för att inte få den likriktning som vi ser idag där människor har så lika människor omkring sig att de inte ser längre än näsan räcker.
    Muslimska friskolorna i Sverige har väl fått ganska mycket skit pga dom är så jäkla dåliga? Förtryckande mot flickorna och fusk med betygen. Våld och hjärntvätt. Vill du isolera de muslimska barnen ännu mer och ge dom en ännu sämre start i Sverige är det väl smart med religiösa friskolor.
  • Ejder
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-13 11:03:01 följande:

Vi gillar nog olika där, ja. Man kan ha mångfald utan att ha religiösa skolor, det hade vi tidigare också. Adolf Fredrik, till exempel, existerade långt innan både religiösa friskolor och öppen skolmarknad fanns.
    Skulle svara nej på den frågan. Människor blir så präglade av sin skolgång att en förutsättning för stora variationer bland individer är olika typer av skolor. 
  • gerd123
    Persisk skrev 2013-01-10 21:07:36 följande:
    Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 
    Om man anklagar någon för att vara "billig och ligga runt" så lockar det knappast fram den personens bästa sida. Om hon kallat dig för fet och ful idiot som borde sparkas utför en trapp..........hade du då påstått att hon var rasist.
  • Ejder
    Errol Flynn skrev 2013-01-13 11:51:35 följande:
    Muslimska friskolorna i Sverige har väl fått ganska mycket skit pga dom är så jäkla dåliga? Förtryckande mot flickorna och fusk med betygen. Våld och hjärntvätt. Vill du isolera de muslimska barnen ännu mer och ge dom en ännu sämre start i Sverige är det väl smart med religiösa friskolor.
    Det är inte din sak eller statens sak att välja kultur åt nyfödda barn. Det är föräldrarnas uppgift. sedan kommer givetvis statliga skolor ha normativ svensk kultur varför det är extra viktigt att ge alternativ. Inte bara för invandrare utan för andra som är negativt inställda till rådande svenska normer.
  • EnAnonumius
    Nanime skrev 2013-01-13 11:46:24 följande:
    Preventivmedel kallas det.. Men det är en helt annan diskussion och väldigt OT. Håll dig till ämnet är du snäll.
    Glad
    Jag är kvinna, älskar att tänka logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • EnAnonumius
    gerd123 skrev 2013-01-13 11:27:30 följande:

Idag så känns det absurt att det faktiskt var så att kvinnor i alla åldrar solade och badade topless. Jag minns inte ens att det var någon som helst debatt eller diskussion kring detta utan det var helt naturligt.

Och nu har utvecklingen gått bakåt! Unga människor här på FL beskriver hur de "kräks i munnen" när de ser en ammande kvinna i offentlig miljö. Tur att inte de smågloparna var födda på top-less-tiden! Då var det ingen skam att amma öppet och man behövde inte gå in på toan och sitta där i stanken med sin lilla baby.

Ingen stirrade eller betedde sig illa på stranden där det kunde ligga barbröstade vackra unga flickor! Och gamla Greta med sina lååååååånga bröst kunde smörja in dem med solkräm mitt på stranden.
    Saknar också den tiden.. Mycket.
    Männen och unga grabbar förstod skillnaden mellan bröst i sexuella sammanhang och bröst i offentliga (amning och badande) sammanhang.

Jag fattar inte hur i helvete det svenska samhället kan bllvit så puritansk (igen) kring kvinnokroppen.

Eller som Dorian så klockrent uttryckte det.. "Just på den punkten var det bättre förr"..

Jag är kvinna, älskar att tänka logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..