• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • Dorian Ertymexx
    Servilia skrev 2013-01-12 21:56:14 följande:

Nu rör du ihop det igen. Jag har varit aktiv i Svenska Kyrkan i hela mitt liv, och så gick det inte alls till. Katolikerna började ÖVERHUVUDTAGET inte gå i Svenska Kyrkan. OM de var intresserade av att gå i kyrkan, så blev de medlem i de katolska församlingarna som funnits i Sverige länge. S:ta Eugenia i Stockholm, t.ex.. Levande ljus har alltid förekommit i Svenska kyrkan - på altaret och på gavlarna till kyrkbänkarna, där det finns speciella ljushållare. Det som vissa medlemmar i Svenska Kyrkan har klagat på, är bruket av RÖKELSE. Vilket är en katolsk sed, men som INTE intiterades av några katolker som bodde i Sverige. Utan av svenska präster.

På samma sätt har det varit med ikoner, som är en ortodox sed.  

Du läser mig litet snett där. Jag skrev ingenstans att katolikerna gick i Svenska kyrkan, jag skrev att det blev ett jäkla liv när katolska seder letade sig in i Svenska kyrkans lokaler och kyrkor.

Nej, det har inte alltid funnits. Läste nyligen om att det just är en relativ nymodighet som väckte mycken vrede (SD hade gapat stort och högt om att den svenska kulturen är dödsmördarhotad om de funnits på den tiden).  
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Servilia skrev 2013-01-12 22:08:58 följande:

Alltså, det är ju inget konstigt att olika kulturer drar gränsen vid hur mycket naken hud som får visas på olika ställen. Här i Sverige gäller naturligtvis svensk lag "nedåt". Jag menar - ingen får visa MER naken hud än vad vi tillåter enligt vår lag om förargelseväckande beteende. Däremot tycker jag inte att vi ska sätta en laglig gräns åt andra hållet. Det kan inte vara fel att visa FÖR LITE naken hud. Dock med ett undantag - om man uppbär bidrag och vägrar ta av sig burkan, fastän en arbetsgivare begär att man ska göra det för att få jobb. Då ska antingen bidraget eller burkan väck!

Jag är inte lika hård som du där, men jag förstår hur du tänker.
  • Långskånken
    Persisk skrev 2013-01-12 11:56:08 följande:
    Bilden tog jag av en Persisk tjej i canada men det spelr ingen roll, jag kanske inte vill ha min egna bild här för att jag skulle Bli igenkänd och det vill jag inte så då tog jag en annan persisk tjejs bild men det spelar ingen roll som sagt. Jag som person finns och detta hände mig förra veckan därför starta jag denna tråd, och jag är 19 och blivande mamma och bor i nordvästra Sthlm området. många är upprörda ser jag, men min uppfattning av svenka tjejer har inte ändrats nu när jag läst se flesta inlägg här , ÅTERIGEN detta hände mig alldeles nyligen jag bröt kontakten med min svenska tjejkompis därför vände jag mig till detta forum . Om jag skulle haft min egna bild skulle det innebära fara för mig pga dessa åsikter och tankar jag har om svenskar och jag är gravid så vill absoluta ha nåt fysiskt problem om
    Nu jag skulle haft min riktiga bild . Men alla vi persiska tjejer är mycket lika i utseendet så jag tycker ni ska sluta och haka upp er på bilden , fokusera på själv ämnet, sanningen om svenka tjejer . tack för mig .
    Vad hade du förväntat dig för reaktion från din väninna efter att du hade öst ur dig dina rasistiska, fördomsfulla och fördömande glåpord om henne? Trodde du att hon skulle säga något i stil med:
    -Ja, kära väninna, du har rätt. Jag har sedan sexdebuten vid 12 års ålder varit en billig slampa utan självrespekt, precis som vi svenskor brukar vara.

Med din rasistiska, fördömande och otrevliga inställning till svenskar är det faktiskt konstigt att du lyckas behålla några svenska vänner alls.
  • Dorian Ertymexx
    Servilia skrev 2013-01-12 22:11:22 följande:

Glömde: kvinnobröst är ju något som får män att gå igång, så det är ganska självklart att de är "förargelseväckande" på gator och torg. Under amningsperoden sipprar det även mjölk ur dem, vilket kan uppfattas som äckligt.

Nope. Det får vissa män att gå igång, och det mest för att de inte sett så mycket bröst. Det är som med vade. För hundra år sedan ansågs det ju som rena rama porren att visa vaderna. Idag anses blottade vader knappt vara anmärkningsvärt.

Det riktigt roliga är att även om vi kulturellt är lärda att bröst ska vara såååå tändande, så är det långtifrån alla män som tycker att bröst är så fascinerande. Jag tänder mer på hals, rygg och näsa, och är också svag för snygga ben. Hälften av dessa ser jag dagligen, andra hälften rätt ofta i alla fall sommartid. Men även om jag ser en skitsexig hals, med tillhörande vacker näsa och tokheta ben, så blir jag inte ett okontrollerat monster för det. Jag tror inte att jag är något slags helgon till man, jag är rätt normal. Om bröst slutade ses som något tabubelagt skulle män sluta bli så fixerade vid dem.

Notera dock att det INTE innebär, som en del tror, att bröst skulle tappa sin attraktionskraft. Det är som med vilken kroppsdel som helst - är de snygga så är det snyggt. Men den absoluta majoriteten skulle inte bli kåtzombies som började förgripa sig på kvinnor på öppen gata, lika litet som det hotet infriades när kvinnor slutade dölja vader, lår, mage och andra kroppsdelar.     
  • Dorian Ertymexx
    Ejder skrev 2013-01-13 10:36:17 följande:
    Vi gillar olika?

Religiösa skolor ska givetvis få finnas. Mångfald i utbildningssystemet är oerhört viktigt för att inte få den likriktning som vi ser idag där människor har så lika människor omkring sig att de inte ser längre än näsan räcker.

Vi gillar nog olika där, ja. Man kan ha mångfald utan att ha religiösa skolor, det hade vi tidigare också. Adolf Fredrik, till exempel, existerade långt innan både religiösa friskolor och öppen skolmarknad fanns.
  • Dorian Ertymexx
    Långskånken skrev 2013-01-13 10:55:45 följande:
    Vad hade du förväntat dig för reaktion från din väninna efter att du hade öst ur dig dina rasistiska, fördomsfulla och fördömande glåpord om henne? Trodde du att hon skulle säga något i stil med:
    -Ja, kära väninna, du har rätt. Jag har sedan sexdebuten vid 12 års ålder varit en billig slampa utan självrespekt, precis som vi svenskor brukar vara.

Med din rasistiska, fördömande och otrevliga inställning till svenskar är det faktiskt konstigt att du lyckas behålla några svenska vänner alls.

Kan tyvärr bara instämma.
  • EnAnonumius
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-13 11:00:32 följande:

Nope. Det får vissa män att gå igång, och det mest för att de inte sett så mycket bröst. Det är som med vade. För hundra år sedan ansågs det ju som rena rama porren att visa vaderna. Idag anses blottade vader knappt vara anmärkningsvärt.

Det riktigt roliga är att även om vi kulturellt är lärda att bröst ska vara såååå tändande, så är det långtifrån alla män som tycker att bröst är så fascinerande. Jag tänder mer på hals, rygg och näsa, och är också svag för snygga ben. Hälften av dessa ser jag dagligen, andra hälften rätt ofta i alla fall sommartid. Men även om jag ser en skitsexig hals, med tillhörande vacker näsa och tokheta ben, så blir jag inte ett okontrollerat monster för det. Jag tror inte att jag är något slags helgon till man, jag är rätt normal. Om bröst slutade ses som något tabubelagt skulle män sluta bli så fixerade vid dem.

Notera dock att det INTE innebär, som en del tror, att bröst skulle tappa sin attraktionskraft. Det är som med vilken kroppsdel som helst - är de snygga så är det snyggt. Men den absoluta majoriteten skulle inte bli kåtzombies som började förgripa sig på kvinnor på öppen gata, lika litet som det hotet infriades när kvinnor slutade dölja vader, lår, mage och andra kroppsdelar.     
    Sedan så inte förglömma topless eran vi hade på 80-talet (saknar den tiden, då till och med gamlingarna på 80-90- bast var topless)... ;)
    Var ju inte mer "sexuella närmanden" då, än det är idag. Eller rättare sagt mindre egentligen..

Jag är kvinna, älskar att tänka logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • Emeritus
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-13 10:46:17 följande:

Fast *snyft* du glömmer *snörvel* att Sverige är fattigast av alla länder!!! Flört 
    Nej inte fattigast. Däremot har Sverige problem som väldigt hög arbetslöshet bland invandrare, etniska enklaver där bara invandrare bor med påföljande socioekonomiska problem etc vilket leder till att många invandrare och svenskar inte vill att det ska komma fler. Konstigt eller?
  • gerd123
    EnAnonumius skrev 2013-01-13 11:05:01 följande:
    Sedan så inte förglömma topless eran vi hade på 80-talet (saknar den tiden, då till och med gamlingarna på 80-90- bast var topless)... ;)
    Var ju inte mer "sexuella närmanden" då, än det är idag. Eller rättare sagt mindre egentligen..

Idag så känns det absurt att det faktiskt var så att kvinnor i alla åldrar solade och badade topless. Jag minns inte ens att det var någon som helst debatt eller diskussion kring detta utan det var helt naturligt.

Och nu har utvecklingen gått bakåt! Unga människor här på FL beskriver hur de "kräks i munnen" när de ser en ammande kvinna i offentlig miljö. Tur att inte de smågloparna var födda på top-less-tiden! Då var det ingen skam att amma öppet och man behövde inte gå in på toan och sitta där i stanken med sin lilla baby.

Ingen stirrade eller betedde sig illa på stranden där det kunde ligga barbröstade vackra unga flickor! Och gamla Greta med sina lååååååånga bröst kunde smörja in dem med solkräm mitt på stranden.
  • Dorian Ertymexx
    gerd123 skrev 2013-01-13 11:27:30 följande:

Idag så känns det absurt att det faktiskt var så att kvinnor i alla åldrar solade och badade topless. Jag minns inte ens att det var någon som helst debatt eller diskussion kring detta utan det var helt naturligt.

Och nu har utvecklingen gått bakåt! Unga människor här på FL beskriver hur de "kräks i munnen" när de ser en ammande kvinna i offentlig miljö. Tur att inte de smågloparna var födda på top-less-tiden! Då var det ingen skam att amma öppet och man behövde inte gå in på toan och sitta där i stanken med sin lilla baby.

Ingen stirrade eller betedde sig illa på stranden där det kunde ligga barbröstade vackra unga flickor! Och gamla Greta med sina lååååååånga bröst kunde smörja in dem med solkräm mitt på stranden.

Just på den punkten var det bättre förr.
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..