• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • Vitamin
    Modgun skrev 2013-01-12 12:23:32 följande:
    Måste vara jobbigt att vara rasist och vara så fördomsfull som du är.
    Tycker uppriktigt synd om stackare som faktiskt inte kan tänka längre än näsan räcker. 
    Om man ska gå efter näsans längd borde ju en persisk tjej kunna tänka rätt bra...
  • Servilia
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-12 16:01:23 följande:

Och vem har sagt att de inte ska få fortsätta med den?

Skolverket, nu senast...
  • Servilia
    Lisa 590 skrev 2013-01-12 16:05:16 följande:

Var fjärde vecka för min del.
    Och?

Du har för mycket pengar och för lite att göra...
  • Servilia
    Snöviolen skrev 2013-01-12 16:08:40 följande:
    På mina barns dagis så var det en somalisk pojke som var en pepparkaksgubbe. Föräldrarna var så stolta över honom.

Det var väl bra! Jo, det är nog ingen annan än svenska PK-tanter som tar anstöt av pepparkaksgubbar...
  • Servilia
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-12 16:11:00 följande:

Har inte direkt insikt i just ungerska skolväsendet, men som teknokratisk ateist tycker jag att idén är bisarr. Religion ska, rent undervisningsmässigt åsido, inte ha något med skolan att göra. Inte i Ungern, inte i Sverige. Vill man fostra sina barn till katoliker, lutheraner, muslimer, judar, taoister, what have you, så får man göra det själv eller i något slags söndagsskola. Skolan ska ägna sig åt faktuell undervisning, inte åt hokuspokus.
    Nja, jag tycker att det är ganska kränkande att kalla de stora världsreligionerna "hokuspokus" faktiskt. Man väljer själv vad man vill tro, men jag tycker att man ska ha respekt för andras tro. Så länge som det inte är galna "smisksekter" och liknande...

Det var kyrkan som en gång började med undervisning, skolor, universitet överhuvudtaget, och även här i Sverige var det prästen eller klockaren som undervisade barnen - tills folkskoleseminarierna kom igång. Så jag tycker inte att kopplingen mellan kyrka, kristendom och skola  är så där jättekonstig som du verkar tycka...

Men det viktigaste är, att föräldarna kan välja i Ungern. Det tycker jag att föräldrar ska ha rätt att göra, åt sina omyndiga barn - så länge som det handlar om normalvettiga saker.    
  • Åke Tråk

Tummen upp!!!

mammatillnovalie skrev 2013-01-12 19:48:30 följande:
    Alla svenskar som inte gillar dagens invandringspolitik är rasister. Det är pga sånna som dig som man får fördomar. Skulle en invandrare börja kalla MIG slampa eller dylikt hade jag nog också bett denne åka hem. Vad har du här och göra om du ska klanka ner på oss? Hur fan lever MÅNGA invandrare (vet inte riktigt vilken religion detta tillhör) där ni blir bortgifta mot er vilja, har ihjäl era egna barn/syskon/släktingar pga att man anser att denne har träffat "fel" kille/tjej. Ta seden dit man kommer, brukar man säga! Men inte invandrarna inte. Hur skulle det bli om vi svenskar flyttade till ert hemland och började kalla er slampor? Just det. Tycker inte du har att göra med vilken din väninna ligger med så länge hon inte far illa eller BER om din åsikt ang hennes sexliv. Hon var väl en bra vän eftersom ni tydligen varit vänner i 4 år?! Det är väl vänskapen man bryr sig om, inte hennes livsstil (om inte droger eller dylikt är involverad) Fy skäms på dig gosse!

• Vitamin
    Lisa 590 skrev 2013-01-12 16:28:33 följande:
    Jag har respekt för dig som debattör.

Och det bjuder mig emot att bli personlig i en diskussion av det här slaget.

Men: jag är invandrare, som jag skrivit förut. Jag har inte haft några svårigheter att umgås, bli vän med, beblanda mig med svenskar.
    Och i den mån andra invandrare velat bjuda hem mig - har jag tackat ja.

Jag arbetade för ett antal sedan  i Upplands Väsby bland mina landsmän.
    Fann att det bland dem  fanns personer/familjer som aldrig gästat ett svenskt hem. Inte på de  30 - 40 år de bott i Sverige.

Varför? Jo: de förklararade sitt förakt  för Sverige och svenskarna  ungefär som man proklamerar  fundamentalistisk religion: oreflekterat, höjt över all diskussion, sanningen.

DET (ursäkta att jag skriker) är ett val. Valet  att inte välja integration, lära sig landets språk och historia, valet att behöva tolk vid läkarbesök samt valet att ständigt uppleva sig förtryckt och kränkt av samhället man lever i.

Jag talar inifrån den kultur - som jag lever  med viss distans till- .
    Tack, för ett klokt och moget inlägg.
  • Servilia
    P30 skrev 2013-01-12 16:11:57 följande:
    Och för män i de flesta kulturer är mer sex alltid bättre än mindre sex, men inte för kvinnor. Varför en kvinna är billig och en man är manlig är en kulturellt odlad trend som vi människor förmodligen började odla för inte så många tusen år sedan i samband med att jordbruket tog över som försörjningsform. I denna tråden: 
    Det finns ju en biologisk skillnad där som inte går att göra något åt, och därför kan reglerna och idealen aldrig bli desamma för män och kvinnor. En kvinna kan alltid vara säker på att det barn hon föder är hennes barn - men hennes man kan inte det. Har hon lurat honom, så får han försörja en gökunge plus lämna det han slitit ihop till en oskyld... Kanske en gård som gått i släkten i tjugu generationer... eller ett kungadöme.

I fattiga samhällen kan det dessutom handla om basal överlevnad. Det fungerar inte om en dotter blir kvar på faderns lilla gård, när hon är för tung för att göra sin del av kvinnosysslorna, och sedan föder ett barn som fadern måste mätta... för att hon inte kan säga vem som har gjort henne med barn, eller mannen vägrar gifta sig med henne. 
  • Snöviolen
    Servilia skrev 2013-01-12 20:45:25 följande:

Det var väl bra! Jo, det är nog ingen annan än svenska PK-tanter som tar anstöt av pepparkaksgubbar...
    Ja det var det.
  • Miss Blue
    Nanime skrev 2013-01-12 17:49:24 följande:
    Men lilla söta flicka! Jag ska berätta sanningen för dig... i min tonårsperiod var jag väldigt sexuellt aktiv.. Inte för att jag var "lätt att få omkull" utan för att JAG hade lätt att få omkull folk. Jag gjorde det JAG ville, med vem JAG ville när JAG ville. Om det är några som är billiga och lätta att få omkull så är det killar. Räcker att vifta lite på ögonfransarna för att de ska ramla pladask. Jag får mitt roliga.. Jag kan göra vad fan jag vill med dom för att senare dissa.
    Sanningen är att vi strävar efter ett bra sexliv, vilket kan vara svårt att hitta från början.
    Jag gör inget jag inte vill, jag bestämmer över min egna kropp och detta gör mig inte billig..

Jag ska vara rak mot dig! Jag TAR det jag vill ha, det är ingen som får omkull mig, det är jag som bestämmer, det är jag som styr och jag som har makten i alla sexuella situationer jag befinner mig i. Jag gör precis det jag vill och du borde skämmas som försöker kränka min rätt att göra det jag vill och njuter av med MIN kropp!
    Du borde skämmas för att försöka få kvinnor till att se det som DERAS plikt att hålla igen benen när killar inte kan hålla deras snabel i byxorna.

"Lätt att få omkull"? knappast! Min kropp, mina villkor och MIN vilja!

Sen att göra skillnad på etnicitet eller härkomst på ett nedvärderande sätt är rasistiskt, vilket du flertalet gånger visat att du är. Men när din hjärna växt klart om några år så kanske du också inser skillnaden på att göra saker mot sin vilja, och göra saker man själv vill utan att skämmas eller bry sig om vad andra tycker om det! Men som sagt, det är ett par år dit.

Vad du gör med din kropp är din ensak, vad jag gör med min är min ensak men kom INTE och kränk en hel folkgrupp på grund av dina snedvridna uppfattningar om hur en kvinnor beter sig! Att många av dina killkompisar ser svenska tjejer som sexobjekt tyder ju bara på en sak, de har ingen som helst respekt för kvinnor överlag. Har man det så ser man INGEN kvinna som sexobjekt!

Skål
    {#emotions_dlg.djavulsk}
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..