Inlägg från: gerd123 |Visa alla inlägg
  • gerd123

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Persisk skrev 2013-01-10 21:07:36 följande:
    Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

Så om du börjar ifrågasätta din kompis och menar att hon "är billig och ligger runt med alla" så förväntar du dig ovationer och "vågen"?
  • gerd123
    matzzon31 skrev 2013-01-11 21:03:14 följande:
    Tror fortfarande hon eller han trollar. De flesta inlägg är rätt ''taktiska'' för att skapa en provocerande debatt. 

Ja det är ju inget ovanligt grepp här på FL.
  • gerd123
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 
    Och du har bara sagt trevliga saker till din fd vänner? Du har inte använt dig av något nedsättande tillmäle?
  • gerd123
    Psychopath skrev 2013-01-12 10:57:22 följande:
    Jag tror inte det behöver handla om ren rasism i de fallen du beskriver, när man är arg händer det oftast att man försöker hitta något att såra den andra personen för, oavsett om det handlar om etnicitet, namn, utbildning, ålder etc.

Ja men precis! Men "rasistplankan" får man i skallen om man bara råkar knysta något om att man inte är 100% positiv till invand-rare/ring
  • gerd123

En "smygrasist" säger väl aldrig öppet vad hen tycker om en invandrare och definitivt INTE i ansiktet på en dylik! Då är det ju ingen smygrasist!

• gerd123
    Arty skrev 2013-01-12 14:48:34 följande:
    Det roliga i den här tråden är att den största rasisten är du själv och det faktum att det helt och hållet verkar ha förbigått dig :)
  • gerd123
    Servilia skrev 2013-01-12 15:47:38 följande:

Anonymt på nätet, ja... När det gäller dom som  kommer ut som Sd, så är det en väldigt lång process. Jag har pratat med många om det. Känner t.ex. två gymnasielärare som är aktiva i Sd - och NEJ de har inte fått sparken, men det kan bero på att de är populära lärare med fast anställning sedan länge på respektive skolor. De har båda berättat att det var med stor vånda de tog steget att först bli medlemmar, och sedan börja synas. Men de kände till slut att de helt enkelt var tvungna att göra det. För att deras egna barn och deras elever skulle ha en framtid...
  • gerd123
    basset skrev 2013-01-12 17:17:41 följande:
    Alla svenskar är inte rasister! Tanken på vi och dom uppkommer oftast i svåra tider. När många är arbetslösa och har det ekonomiskt bekymmersamt finns det alltid mer smygrasism, tyvärr! Det finns också rasism i ALLA länder, men det riktar sig mot andra grupper. Vilka folkgrupper tycker många illa om i Iran?
    Tyvärr är detta beteende mänskligt. Man talar om främlingar som inte förstår de inhemska sederna. Det är pinsamt tycker jag. En dum människa är dum oavsett härkomst.
    Man kan inte "äga" Sverige. Landet är inte bara mitt. Jag är inte mer svensk än nysvenskarna.
    För mig är ALLA välkomna hit till vårt gemensamma land! 

....och så delade de sin måltid i kristlig sämja medan vita duvor flögo i skyn och man kunde höra änglars lovsång.......
  • gerd123
    Lisa 590 skrev 2013-01-12 17:29:58 följande:
    Nej, den här gången anser jag att du har fel.

Men eftersom du är en bildad person  är det inte lönt att  gå i diskussion.

Du vet ju vad dessa plagg står för. Och jag säger Nej, men nej tack till dem.

(Åkte spårvagn med mitt barnbarn, 3 år gammalt, för några veckor sedan. På första bänk där vi steg på, satt kvinna klädd i burqa. Barnet skrek: farmor, farmor, ett spöke, hjälp mig. Han hade en period av spökrädsla just då. Tänk om kvinna tilltalat mitt barnbarn, kanske visat sitt ansikte, sagt något. Men nej: ett par fientliga ögon och ett "fuck you" finger mötte oss.) Nej tack.

Köper inte ditt inlägg denna gång.

Stackars lilla pojken. Ja man kan ju nästan som vuxen bli lite rädd! (PS vissa "bildade" här på FL tror att de har tolkningsföreträde och knäpper folk på näsan hela tiden)
  • gerd123
    Servilia skrev 2013-01-12 21:24:36 följande:

Sedan är det ju också så att "dåligt blir bra när värre kommer". Man kanske inte gillade att det kom hit en massa italienare, spanjorer och greker på 60-70-talen. För att man SÅG de problem som blev - t.ex. att de unga männen, precis som muslimerna gör idag, sexutnyttjade svenska kvinnor eftersom katolska flickor vid denna tid var lika hårt hållna som muslimska flickor är idag. Samt diverse andra problem - det VAR t.ex. mer problem med invandrarnas barn i skolan.

...men nu, när det har kommit hit arabmuslimer (underbart ord ) som, förutom att ställa till de problem som katolikerna och de ortodoxa grekerna gjorde på 70- och 80-talet, DESSUTOM inte ens försörjer sig själva. Så är det väl inte konstigt att man tycker att arbetskraftsinvandrarna var bättre..? De TILLFÖRDE ju ändå något i vår industri. 
  • gerd123
    EnAnonumius skrev 2013-01-13 11:05:01 följande:
    Sedan så inte förglömma topless eran vi hade på 80-talet (saknar den tiden, då till och med gamlingarna på 80-90- bast var topless)... ;)
    Var ju inte mer "sexuella närmanden" då, än det är idag. Eller rättare sagt mindre egentligen..

Idag så känns det absurt att det faktiskt var så att kvinnor i alla åldrar solade och badade topless. Jag minns inte ens att det var någon som helst debatt eller diskussion kring detta utan det var helt naturligt.

Och nu har utvecklingen gått bakåt! Unga människor här på FL beskriver hur de "kräks i munnen" när de ser en ammande kvinna i offentlig miljö. Tur att inte de smågloparna var födda på top-less-tiden! Då var det ingen skam att amma öppet och man behövde inte gå in på toan och sitta där i stanken med sin lilla baby.

Ingen stirrade eller betedde sig illa på stranden där det kunde ligga barbröstade vackra unga flickor! Och gamla Greta med sina lååååååånga bröst kunde smörja in dem med solkräm mitt på stranden.
  • gerd123

Om man anklagar någon för att vara "billig och ligga runt" så lockar det knappast fram den personens bästa sida. Om hon kallat dig för fet och ful idiot som borde sparkas utför en trapp..........hade du då påstått att hon var rasist.
  • gerd123

När det gäller invandrare och kostnader så kom jag att tänka på det två svenskarna (urspr somalier) som är anhållna för terrorbrott i Somalia och har skickats till USA! Känns som risken finns att det blir en dyr historia att få hem dem. Svenska terrorister känns lite ovanligt men man vänjer sig säkert................................

Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..