• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • Lisa 590
    Ejder skrev 2013-01-13 11:58:00 följande:
    Det är inte din sak eller statens sak att välja kultur åt nyfödda barn. Det är föräldrarnas uppgift. sedan kommer givetvis statliga skolor ha normativ svensk kultur varför det är extra viktigt att ge alternativ. Inte bara för invandrare utan för andra som är negativt inställda till rådande svenska normer.

Just ---det.....
  • Dorian Ertymexx
    EnAnonumius skrev 2013-01-13 14:39:14 följande:
    Saknar också den tiden.. Mycket.
    Männen och unga grabbar förstod skillnaden mellan bröst i sexuella sammanhang och bröst i offentliga (amning och badande) sammanhang.

Jag fattar inte hur i helvete det svenska samhället kan bllvit så puritansk (igen) kring kvinnokroppen.

Eller som Dorian så klockrent uttryckte det.. "Just på den punkten var det bättre förr"..

Tja,för att vara litet snoffsig så har jag i över tio år talat och varnat om motvågen som jag då såg vara på väg. Då blev jag utskrattad. Blir jag iofs nu också allt som oftast. Ack, inte lätt att vara före sin tid... Drömmer
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Errol Flynn
    Ejder skrev 2013-01-13 11:58:00 följande:
    Det är inte din sak eller statens sak att välja kultur åt nyfödda barn. Det är föräldrarnas uppgift. sedan kommer givetvis statliga skolor ha normativ svensk kultur varför det är extra viktigt att ge alternativ. Inte bara för invandrare utan för andra som är negativt inställda till rådande svenska normer.
    Ja dom blir ju så integrerade och får jobb och så.....eller inte.
  • Servilia
    EnAnonumius skrev 2013-01-12 22:02:54 följande:

Nej jag har heller aldrig haft problem att få karlar trots en viss "manhaftighet" och kortklippt hår.

Så vad är din poäng? Ja just det du hade ingen poäng nej. Mer än massa åsikter om att måste kläs sig på ett visst sätt för annars så kan du inte särskilja på könen och DIN subjektiva åsikt är att kvcinnor förfular sig bara för att de inte sminkar sig sig efter din smak.

Tyvärr du kan inte ändra omgivningen för att anpassa den efter dina två handikapp.
    Den ena handikappet är att du vägra att fatta att smak är subjektivt och alla män delar inte samma smak lika lite som kvinnor delar samma smak.
    Det andra över att du är uppenbarligen halvblind så du behöver ytter stereotypa attribut för att kunna skilja män från kvinnor.

Fast jag tror du kan fråga vilken man som helst, och få svaret att mera hår är mer glamouröst och sexigt än mindre hår...
  • Servilia
    Lisa 590 skrev 2013-01-12 22:37:09 följande:
    Du vet att jag inte, lika lite som du förmodligen, kan svara på frågan.

Jag KAN svara på den. De så kallade flyktingarna vill inte leva i Emiraten, eftersom de skulle bli arbetskraftsinvandrare där. Emiraten använder nämligen sina invandrare som arbetskraft till sådana tunga och tråkiga sysslor som de själva inte vill göra. Det tar också mycket lång tid där (30 år är ingen ovanlighet) att bli medborgare där och få samma förmåner som ursprungsbefolkningen.

I Sverige gör vi som bekant tvärtom. Invandrarna får leva på bidrag, medan svenska fysiskt och psykiskt sjuka, höggravida och så vidare tvingas att arbeta... 
  • Servilia
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-13 10:12:52 följande:

Och vart är talibanerna här som skjuter dem?

Den logiken är ungefär som att förbjuda kristendom för att det finns kristna som mördar abortläkare och präster som förgriper sig på barn. Att det finns rövskallar betyder inte att ALLA som bär burqa gör det av tvång. Och ska vi börja förbjuda kläder så börjar vi närma oss väldigt obehagliga tider.

Ett annat liknande exempel vore att förbjuda doc martens och bombarjackor, för "vi vet ju alla" att det är nazister som bär sådant (bortsett från att många som bär sådana plagg inte är nazister förstås).  
    Det är faktiskt sant att det är förbjudet att visa ens ett par centimeter av ankeln i dessa länder. Man blir inte skjuten, men helt klart tagen av polisen - som sedan ringer upp den man som är ansvarig för en. Jag VET att det är så.
  • Servilia
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-13 10:14:55 följande:

Eller som när Pol Pot började skjuta av folk med glasögon, för de var ju borgerligt intellektuella och motståndare till revolutionen. Man kan dra paralleller och förhastade slutsatser, men det är inte vettigt att göra det. Det finns kvinnor som bär burka av förtryck. Men så finns det kvinnor som bär smink av förtryck också, eller olika sorters plagg av västerländskt snitt. Det betyder inte att vi ska förbjuda dem för det, utan snarare försöka komma åt källan till förtrycket.
    Jaså? I vilket land på jorden kommer polisen och tar en om man inte är sminkad, eller har västerländska kläder av rätt snitt..? Är det modepolisen, eller..? Skrattande
  • Servilia
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-13 10:27:12 följande:

Nu talar du ur ren okunskap. Det är INTE vanligt bland muslimer att omskära flickor. Och jo, det är precis lika vanligt bland kristna i de regioner där kvinnlig omskärlse sker, eftersom det är en kulturell tradition, helt oberoende av religion. Hade det funnits buddister i de områdena hade de också omskurit sina döttrar. Det är inte en islam-fråga, det är en lokal sedvänja i nordafrika.
    Det är DU som är okunnig. Den allra värsta formen av omskärelse görs i bland annat Somalia, där praktiskt taget ALLA kvinnor (i ursprungsbefolkningen) är omskurna. Titta nu på kartan var Somalia ligger någonstans! Likadant är det i Emiraten, utom i ett fåtal upplysta familjer, där pappan typ pluggat vid Oxford eller Harvard och fått i sig västerländska influenser när han var ung...
  • Servilia
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-13 10:30:18 följande:

Nope. Det står att skolan inte ska ta med eleverna på utövande av religiösa riter. Med andra ord, så länge prästen inte snackar, eller möjligen håller sig till sekulära saker i sitt tal, så får elever vara i kyrkor. Men det är inte, och har aldrig varit en svensk sedvänja att hålla avslutning i kyrkan. Vissa skolor har haft avslutning i kyrkan eftersom det har varit en nära och bra lokal, medan många skolor har haft tillgång till aula eller liknande. Skolan ska vara konfessionsfri, DET står det i skolverkets beslut. Och det innebär att det är att föredra om skolor hittar andra lokaler än kyrkor, men går det inte så får man vara i kyrkor, så länge man inte håller gudstjänst, som sagt.

Men det är ju samma sak. Man kan inte ha en ceremoni i en kyrka ledd av en präst, om han inte får nämna Gud eller Jesus... Det är rent kränkande till och med att föreslå det. Jag tycker att de präster som accepterar dom villkoren mesar sig och säljer ut sin kyrka!
  • Servilia
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-13 10:31:55 följande:
    Alltså det där med respekt åt religiösa som vill ha skolor och grejer...
    Fast i Ungern finns det ateistiska skolor också. Det förekommer - enligt mina vänner - inga sådana bråk där, just för att folk får VÄLJA. Då slipper de de här bråken som vi har här två gånger om året, inför varje skolavslutning.
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..