Servilia skrev 2013-01-12 20:40:15 följande:
JO, det är vanligt. Det förekommer inte bland kristna (eller OK jag kan inte gå i god för någon galen kristen sekt någonstans, men det finns i alla fall inga "riktiga" kristna kyrkoledare/biskopar/ärkebiskopar som står för detta).
Omskärelse av pojkar är inte lika illa som omskärelse av flickor - och jag behöver inte spella ut varför. Även om jag anser att det också är fel, för att det också är ett övergrepp på ett hjälplöst barn. Om en pojke vill omskära sig, så ska han få besluta detta själv när han är stor nog att säga ifrån till sina föräldrar. Typ inte före myndighetsåldern.
Det finns många orsaker till att ett samhälle där många barn inte vet vem deras far är, blir mindre stabilt. För att ta exemplet med tjejen i tråden här på Fl igen, så blir det väldigt dyrt för samhället om de ska ta över faderns del av försörjningen av dessa barn. I 18-20 år... Vidare missar dessa barn den naturliga relationen till en far, som är viktig för ett barns utveckling (såvida inte mamman stadgar sig med en jättebra man som vill vara styvpappa fullt ut). Men tyvärr står styvfäder för många fall av barnmisshandel och sexövergrepp på barn. De känner inte till sitt ursprung, vilket skapar identitetskriser hos många. De betraktas som annorlunda av sina kamrater och dessas föräldrar, av lärare o.s.v.. När andra släktforskar i medelåldern står de där, och kan inte göra någonting...
Vi får ju betala underhåll åt de invandrare som "skiljer" sig i Sverige i alla fall. Skilj er enligt svensk lag, fortsätt vara gift enligt islam = svenskt underhåll för alla barnen om pappa är arbetslös. Så kassorna sinar just nu. Och icke att förglömma de med dubbla identiteter som får dubbla bidrag. Gratis är gott.