Inlägg från: Rushmore |Visa alla inlägg
  • Rushmore

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Persisk skrev 2013-01-10 21:07:36 följande:
     bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..
    Jag vet att man inte ska dra alla invandrare över en kam, men varför ser så många av er ner på svenska kvinnor som bejakar sin sexualitet? Vad har du ens med det att göra?
  • Rushmore
    Persisk skrev 2013-01-10 21:28:20 följande:
    ursäkta har jag klagat på er? eller säger jag bara det som alla vet. Svenska tjejer blir sexuellt aktiva redan från 12 års åldern vilket är för tidigt och de ligger runt med alla hela tiden, alltså svenska tjejer har ingen självrespekt. Jag DÖMER ingen, detta är sanning som alla vet. Ibland får man acceptera den bittra sanningen faktisk ;) som sagt har / har haft många svenska tjej kompisar och alla de var/är likadana, de byter säng och kille hela tiden. Det äcklar mig faktisk.
    Jo, du dömer ju ut din vän, svenska tjejer (här generaliseras det vilt) och alla som har sex på ett annat sätt än vad du har. 

Känns sådär att importera folk som för jämställdheten och sexualiteten 100 år tillbaka i tiden till vårt svenska samhälle måste jag säga. 
  • Rushmore
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-12 15:46:51 följande:

Ungefär vad jag brukar säga om SD.

Att använda "importera" om människor visar tyvärr på en väldigt rasistisk åsiktsgrund dock.  
    Varför är det rasistiskt? Jag tror inte att vissa raser är överlägsna andra, tror inte ens att det finns olika "raser" av människor, men jag är helt övertygad om att det finns kulturer och länder som är överlägsna andra. Typ de där det finns demokrati, religionsfrihet, yttrandefrihet, lika rättigheter för båda könen, frihet att leva sitt liv som man vill leva det. Där inkluderar jag att ha sex med vem eller på vilket sätt som passar just den personen. 

Jag kan bara beklaga att människor som inte delar de här åsikterna ändå väljer att flytta hit och att vi låter dem få medborgarskap. 
  • Rushmore
    Froststar skrev 2013-01-12 16:00:53 följande:

Och det här inlägget säger allt? Är du avundsjuk för att vi får utforska vår sexualitet innan vi är tvungna att ligga med någon som pappsen och släkten väljer? Eller att vi får ligga utan att behöva bli på smällen direkt som 19-åringar och vara beroende av soc eller en man som är dubbelt så gammal? Surt sa räven om du känner till uttrycket.
    Skrattande
  • Rushmore
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-12 16:27:43 följande:

Därför att ordet "import" implicerar föremål, döda ting eller "själlösa saker" (vilket brukar omfatta djur, men inte människor sedan slaveriet upphörde). Att då alltså kalla invandrare för importerade varor visar på en enorm brist på respekt för de människornas människovärde, och att de alltså inte är bättre än möbler, djur eller kläder. Därför är uttrycket "importerar" rasistiskt.
    Det är möjligt. För människor med människosyn från medeltiden känner jag dock väldigt lite respekt, både för dem och deras människovärde. Alltså: import. 

Jag förstår inte ens varför de söker sig till überliberala Sverige om vi befinner oss så långt från deras egen uppfattning om hur man ska leva. Det är lika konstigt som om jag som feminst skulle välja att flytta till Saudiarabien.  
  • Rushmore
    Lisa 590 skrev 2013-01-12 16:28:33 följande:
    Jag har respekt för dig som debattör.

Och det bjuder mig emot att bli personlig i en diskussion av det här slaget.

Men: jag är invandrare, som jag skrivit förut. Jag har inte haft några svårigheter att umgås, bli vän med, beblanda mig med svenskar.
    Och i den mån andra invandrare velat bjuda hem mig - har jag tackat ja.

Jag arbetade för ett antal sedan  i Upplands Väsby bland mina landsmän.
    Fann att det bland dem  fanns personer/familjer som aldrig gästat ett svenskt hem. Inte på de  30 - 40 år de bott i Sverige.

Varför? Jo: de förklararade sitt förakt  för Sverige och svenskarna  ungefär som man proklamerar  fundamentalistisk religion: oreflekterat, höjt över all diskussion, sanningen.

DET (ursäkta att jag skriker) är ett val. Valet  att inte välja integration, lära sig landets språk och historia, valet att behöva tolk vid läkarbesök samt valet att ständigt uppleva sig förtryckt och kränkt av samhället man lever i.

Jag talar inifrån den kultur - som jag lever  med viss distans till- .
    Det låter nästan otroligt. Förklarade de här människorna varför de överhuvudtaget valt att fly eller flytta till Sverige från början, om de nu föraktar landet och människorna så mycket. 

Jag försöker förstå.  
  • Rushmore
    Lisa 590 skrev 2013-01-12 16:36:37 följande:
    Vet du inte det?
    Vi har ett generöst  bidragssystem.
    Försörjer folk ända upp till 4:e generationen om de kommer från vissa länder
    där yrkesarbete inte står högt i kurs.
    Jo. Fast jag förstår ändå inte hur man kan tycka att det är ett bra livsval att flytta till ett land där man avskyr allt och alla för att få sitta i en lägenhet och bli försörjd av samhället resten av livet. Som bidragstagare har man ju inga stjärnlöner direkt och får heller inte bo i så trevliga bostadsområden, oftast. 

Vilken del av världen kom de här ifrån?
  • Rushmore
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-12 16:44:27 följande:

Fast det är inte från medeltiden. Strikt talat är det en människosyn från 1950-talet (ironiskt nog den epok SD vurmar mest för). Det är inte äldre än så, synen på sex som något man har med sin man och ingen annan (om man är kvinna i vart fall).

Finns många feminister i Saudiarabien, för all del. Sedan är ju Sverige också långt mer än sexualmoral, en sexualmoral som inte är vidare enig här heller. Som sagt, många svenskar håller ju med TS om synen på sex och samlevnad. Det finns mycket i Sverige som är bra, som de kanske håller med om. Men inte just det. Finns säkert mycket du gillar i tex USA, England, Tyskland eller Frankrike, men inte allt, eller hur? Glad  
    Jag talar inte bara om synen på just sexualitet utan även andra saker. 

Jo, jag vet att det finns feminister även i Saudi, men livsstilen jag som kvinna skulle behöva leva under där (täcka hela mig, inte få köra bil, inte få gå ut utan manlig eskort, inte få vistas överallt) är så fruktansvärt långt från hur jag någonsin skulle kunna tänka mig att leva att jag absolut inte skulle kunna reflektera över att flytta dit. 
    Det är ofattbart varför så  många utländska medborgare väljer att komma hit när de inte har minsta vilja att acceptera eller leva i vårt samhälle. De skulle förmodligen trivas bättre i Saudiarabien.  
  • Rushmore
    Lisa 590 skrev 2013-01-12 16:47:22 följande:
    Alternativet var kanske att leva i ett sönderkrigat land.

Men det måste väl finnas länder som är mer lika deras egna att emigrera till i så fall. Personligen skulle jag tycka att det var enklare att flytta till och leva i Norge eller Tyskland än Saudiarabien eller Somalia eftersom jag inte har särskilt mycket gemensamt med de två senare länderna. 
  • Rushmore
    modesto skrev 2013-01-12 16:52:43 följande:

och behålla sin tro och traditioner och

bygga upp sitt land som många andra länder gjorde efter andra världskriget, utkämpade sina krig, sen byggde upp sina länder från ruinerna. Vem ska annars göra det när all befolkning bor någon annanstans där det är bekvämare?

• Rushmore
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-12 16:56:17 följande:

Sverige har (än så länge) ett gott rykte om sig att vara ett tolerant, frihetsälskande land. Och att man får vara sig själv här. Och det får man ju, i stort sett, även om vissa åsikter och sätt att vara är mindre poppis än andra (och nej, SD har LÅNGT ifrån rätt att bära offerkoftan här).
    Men om man nu inte vill leva på  ett tolerant, frihetsälskande sätt, utan med gammeldags syn på könen, ingen jämställdhet att prata om, att kunna kontrollera släktens kvinnor, ha hederkultur och förakta alla som inte väljer att leva som man själv så förstår jag verkligen inte varför man ändå väljer Sverige.  
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..