Dorian Ertymexx skrev 2013-01-12 16:44:27 följande:
Fast det är inte från medeltiden. Strikt talat är det en människosyn från 1950-talet (ironiskt nog den epok SD vurmar mest för). Det är inte äldre än så, synen på sex som något man har med sin man och ingen annan (om man är kvinna i vart fall).
Finns många feminister i Saudiarabien, för all del. Sedan är ju Sverige också långt mer än sexualmoral, en sexualmoral som inte är vidare enig här heller. Som sagt, många svenskar håller ju med TS om synen på sex och samlevnad. Det finns mycket i Sverige som är bra, som de kanske håller med om. Men inte just det. Finns säkert mycket du gillar i tex USA, England, Tyskland eller Frankrike, men inte allt, eller hur?
Jag talar inte bara om synen på just sexualitet utan även andra saker.
Jo, jag vet att det finns feminister även i Saudi, men livsstilen jag som kvinna skulle behöva leva under där (täcka hela mig, inte få köra bil, inte få gå ut utan manlig eskort, inte få vistas överallt) är så fruktansvärt långt från hur jag någonsin skulle kunna tänka mig att leva att jag absolut inte skulle kunna reflektera över att flytta dit.
Det är ofattbart varför så många utländska medborgare väljer att komma hit när de inte har minsta vilja att acceptera eller leva i vårt samhälle. De skulle förmodligen trivas bättre i Saudiarabien.