• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • EnAnonumius
    Persisk skrev 2013-01-12 14:19:19 följande:
    Om du kränker oss så är det klart att du blir kränkt dubbelt tillbaka. Men du behöver inte vara orolig, vi kränker inte någon bara såhär.. om nån kränker oss så då är det klart att vi ''ger tillbaka'' det är ju det vanliga som alla gör. 
    Skriver TS som skrev en helt jäkla kränkande trådstart om Svenskar. 

Nej visst i helvete TS kränkte ju inte svenskar hon sade ju bara "sanningen".

Du TS stick tillbaka till den jäkla hålan du kommer i från. Tycker det är synd om dem som bor i Kista som har en kvinna som granne som både hycklar och för med dubbelmoral.
    Jag är kvinna, älskar att tänka logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • Svenskflicka
    Om du kränker oss så är det klart att du blir kränkt dubbelt tillbaka. Men du behöver inte vara orolig, vi kränker inte någon bara såhär.. om nån kränker oss så då är det klart att vi ''ger tillbaka'' det är ju det vanliga som alla gör. 
    Okej, nämn ett ställe där jag verkligen har kränkt er.
    När jag sade att jag inte attraherats av din sort, menar jag givetvis att jag inte tänder på killar från mellanöstern.  
  • Svenskflicka
    Persisk skrev 2013-01-12 14:02:14 följande:
    Jag förklara att jag inte hade min egna bild för jag vill inte att folk ska veta vem jag är, vad vet jag kanske någon som känner mig skulle sett mig här med dessa åsikter som många blivit upprörda över. vill absolut inte ha problem eller fysiskt problem av nåt slag för att jag är Gravid. Bilden jag tog var från en Persisk tjej, men det spelar ingen roll, huvudsaken är ju fokus på ämnet samt topic vilket är som svenskar som är smyg rasister och Svenska tjejers beteenden. 
    Jamen hur ska vi då veta att du är så gudomligt mycket snyggare än alla svenska kvinnor om vi inte vet hur du ser ut??
  • Jättekul
    Varför bor ni i Solna för. Där det finns bra många fler svenskar än invandrare. Dessutom inte speciellt många iranier mot andra ställen i Stockholm.

Varför väljer ni att bo i Solna och inte i ett invandrartätt område? 
  • Persisk
    Jättekul skrev 2013-01-12 14:24:28 följande:
    Jag har problem med dig därför att du sprider falsk propaganda.
    Jag har problem med dig därför att du är rasistisk mot svenskar som uppenbarligen har öppnat sitt land för dina föräldrar (antar att du är andra generationens invandrare).

Hur och när var jag rasistiskt  Att säga sanningen och den tråkiga och äckliga sanningen om vissa av era tjejer betyder inte att man är rasist, åh herregud . Jag har aldrig sagt att alla Svenska tjejer är på det sättet och att jag har förklarat många gånger att jag INTE har problem med Svenskar men ändå vill du få det o låta som att jag hatar ALLA svenskar vilket jag självklart inte gör. Jag har svenska vänner kvar och jag älskar dom och kommer bra överrens med dom aannars skulle vi inte umgåtts? 
  • Persisk
    Jättekul skrev 2013-01-12 14:36:07 följande:
    Varför bor ni i Solna för. Där det finns bra många fler svenskar än invandrare. Dessutom inte speciellt många iranier mot andra ställen i Stockholm.

Varför väljer ni att bo i Solna och inte i ett invandrartätt område? 
    Eftersom min kille har bott här sen flera år tillbaka och det bor massor med Invandrare i solna, har många vänner (Iranier,araber, Syrianer,kurder osv) som bor här i Solna också, hela Stockholm eller de flesta ställerna är invandrarrätt vilket är jätte bra tycker jag. Bott i kista och kommer därifrån men nu bor jag och min man tillsammans i hans lägenhet som han haft sedan 2007
  • Alecto
    Persisk skrev 2013-01-12 14:36:14 följande:
    Hur och när var jag rasistiskt  Att säga sanningen och den tråkiga och äckliga sanningen om vissa av era tjejer betyder inte att man är rasist, åh herregud . Jag har aldrig sagt att alla Svenska tjejer är på det sättet och att jag har förklarat många gånger att jag INTE har problem med Svenskar men ändå vill du få det o låta som att jag hatar ALLA svenskar vilket jag självklart inte gör. Jag har svenska vänner kvar och jag älskar dom och kommer bra överrens med dom aannars skulle vi inte umgåtts? 
    Om jag skulle uttrycka mig på samma sätt om Iranska män - vad skulle du kalla mig då?

Jag har nämligen inga positiva erfarenheter av iranska män... ALLA är sliskiga, tafsar, kommer med skamliga förslag, luktar illa och är äckliga...

• Svenskflicka
    Persisk skrev 2013-01-12 14:36:14 följande:
    ena stunden säger du att det är en sanning som måste komma ut om oss svenska kvinnor, och andra stunden säger du att det inte är alla svenskar, för att i en tredje stund byta till det första argumentet, ska du bestämma dig hur du vill ha det ??
  • Lisa 590

Det skulle gå att förklara den trådstarten som en provokation av någon som hade tråkigt och ville  ha lite roligt.

Men det finns ett problem: T.S. skriver på äkta invandrarsvenska. Syntaxen är hämtad ur ghettot. (Dyslexi är något helt annat).Trots att du är född i landet, gått i skola här, skriver du (och även talar? ) invandrarsvenska.

Det innebär att du levt  ghettoliv; bland dem som talar som du, tänker som du. Illa. Hur var det med skolan - gick du i en skola med nästan uteslutande invandrarelever?

Med andra ord: den andra generationens invandrare - även de som är födda här - går ur högstadiet utan att kunna korrekt svenska, odlar sina fördomar som rara växter  och bidrar? - med fördomar och rasism till det gemensamma  livet i landet.

Tråkigt och skrämmande.

Och ett stort misslyckande  av det en smula naiva, men i huvudsak välmenande flykting- och invandrarmottagarlandet Sverige.

• lillaminipyttelitis
    PinkSugar skrev 2013-01-10 21:09:59 följande:
    För att vi är så jävla trötta på våran flata invandringspolitik där det i slutändan är vi som måste anpassa oss till dom.
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..